بهترین شهرهای ترکیه برای گذراندن تعطیلات کریسمس

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
بهترین شهرهای ترکیه برای گذراندن تعطیلات کریسمس

اگر چه کریسمس یک جشن مذهبی‌ست، اما این جشن بزرگ  به همراه سال نوی میلادی در کشورهای زیادی از جهان جشن گرفته می‌شود. حتی کشورهای مسلمان نیز برای جذب گردشگر به جمع مکان‌هایی اضافه می‌شوند که آتش بازی مفصل راه انداخته و برنامه‌های مفصلی برای مردم برپا می‌کنند. حالا اگر می‌خواهید تور ترکیه را به عنوان مقصد خود برای این تعطیلات باشکوه انتخاب کنید، بدانید که ترکیه نیز جایی عالی برای جشن گرفتن کریسمس خواهد بود و ما به شما بهترین مکان‌ها برای سفر در این ایام را معرفی می‌کنیم.

 

استانبول

بدون هیچ شکی، تور استانبول بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند کریسمس را جشن بگیرند. این شهر زیبا زمستان‌های سردی دارد و همه چیز برای یک شب سال نوی برفی مهیا است و اگر شانس بیاورید، می‌توانید کریسمسی کلاسیک را در این شهر از سر بگذرانید.

 

 فستیوال خرید در شهر توریستی استانبول

استانبول

 

فارغ از این‌ها، مراکز خرید مدرن استانبول بیش از بقیه جاها حال و هوای سال نو خواهند داشت و البته می‌توانید تخفیف‌هایی بابت این روزها نیز در فروشگاه‌ها پیدا کنید. در نهایت نباید فراموش کنید که استانبول مملو از دیدنی‌های متنوع از جمله ابنیه تاریخی و همچنین مراکز تفریحی است و برای مسیحیان نیز، کلیساهای مختلفی وجود دارد تا پیروان آن دین نیز بتوانند آیین‌ها خاص خود در روزهای منتی به سال نو را تجربه کنند.

 

آنتالیا

کریسمس تنها مربوط به درخت تزیین شده و بابانوئل‌های که در شهر می‌گردند نیست، برای خیلی‌ها کریسمس یعنی جشن‌های شبانه و رقص و پایکوبی تا نزدیک صبح و آنتالیا در این زمینه ید طولایی دارد. در این شهر می‌توانید بهترین و بزرگ‌ترین جشن‌ها را تجربه کنید و مراکز خرید بزرگ آنتالیا را نیز برای تفریح و بازدید از فروشگاه‌ها بالا و پایین کنید.

 

 راهنمای گردش ۴۸ ساعته در آنتالیا ، مروارید مدیترانه

آنتالیا

 

درست است که این روزها نمی‌شود در دریای آنتالیا شنا کرد، اما آب و هوای این شهر در کریسمس نسبت به استانبول گرم‌تر است و امکان این برای شما وجود دارد تا از نقاطی همچون پاموکاله که خیلی از آنتالیا دور نیست و یا مراکز تاریخی دیگر اطراف شهر بازدید به عمل بیاورید. این ایام با توجه به آب و هوا و کم‌تر شلوغ بودن نسبت به تابستان، بهترین موقع برای بازدید از پاموکاله و افسوس است.

 

مارماریس

مارماریس هم درست حال و هوای آنتالیا را دارد. در این ایام نسبت به دیگر روزهای زمستان، گردشگران بسیار بیشتری به مارماریس می‌آیند تا در جشن‌های شلوغ این شهر به شادی بپردازند و تعطیلات خود را شاد و مملو از صدای موسیقی سپری کنند. به مناسبت کریسمس، کنسرت‌های زیادی نیز در مارماریس برگزار می‌شود و هتل‌ها نیز برنامه‌های مخصوصی به این مناسبت برپا می‌کنند.

 

 ۶ جاذبه‌ی گردشگری مارماریس؛ شهر زیبای‌های تاریخی ترکیه

 مارماریس

 

تخفیف‌های کریسمسی ترکیه

به طور کلی پایان هر فصل می‌توان تخفیف‌های خوبی در ترکیه برای خرید پیدا کرد، اما همانطور که گفتیم بر خلاف آن چه که گفته می‌شود، مراکز خرید بزرگ کشور در شهرهایی همچون آنکارا، استانبول یا آنتالیا، جوی کاملا کریسمسی دارند. برای آنان که می‌خواهند تخفیف‌های خوب شاملشان شود، انتخاب بسیار زیاد است و برای کسانی که می‌خواهند اجناسی مرتبط با کریسمس خریداری کنند نیز چیزهای زیادی پیدا می‌شود.

 

 کریسمسی ترکیه

 

کلیساهایی که در استانبول می‌توانید برای کریسمس به آن‌ها مراجعه کنید

برای آن دسته مسیحیان یا ارامنه‌ای که قصد سفر به استانبول در ایام کریسمس را دارند، پیشنهاد می‌شود تا برای بازدید از کلیساها در شب کریسمس به کلیساهای همچون St. Antoine Church، Crimean Memorial Church یا Anglican Church بروند. سرویس این کلیساها برای آن شب از ساعت ۷:۳۰ تا ۸ شب خواهد بود.

 

کریسمسی ترکیه

 

سوالاتی که همه در مورد کریسمس در ترکیه دارند:

  • کریسمس در ترکیه مهم است؟

در کلام، مردم و البته دولت ترکیه آنقدر که در دیگر نقاط اروپا معمول است، کریسمس را به قول معروف هایپ نمی‌کنند، اما در عمل شما تزیین‌های کریسمس، کنسرت‌های مختلف و برنامه‌های متنوع را می‌بینید که در شهرهای گردشگرپذیر به وفور پیدا می‌شوند.

  • شب کریسمس در ترکیه چه غذایی می‌خورند؟

تاماله غذایی است که بیشتر مردم ترکیه دوست دارند در این روزها بخورند. البته این غذا بومی نیست.

  • آب و هوای ترکیه در ماه دسامبر چگونه است؟

آب و هوا در نقاط مختلف این کشور بسیار متفاوت خواهد بود. آنکارا و استانبول هوای سرد و زمستانی را تجربه می‌کند در صورتی که جاهایی همچون آنتالیا، ماراماریس و شهرهای ساحلی با توجه به هوای مدیترانه‌ای، هوایی معتدل و خوب دارند.

۱۰ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران