بهترین سوغات تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین سوغات تایلند

تایلند به دلیل صنایع دستی منحصر به فرد، فرهنگ غنی و تاریخ طولانی، مکانی عالی برای خرید هدایا و سوغاتی است. سوغات تایلند علاوه بر اینکه بعنوان یادگاری از سفر تلقی می‌شود، یکی از بهترین راه‌ها برای حمایت از اقتصاد محلی است. همچنین این اقلام، به دکوراسیون خانه جلوه بی نظیری می‌دهند.

بهترین هدایا برای خرید در تایلند به طور کلی در شهرهای توریستی محبوبی همچون بانکوک، پوکت، کرابی و چیانگ مای یافت می‌شوند. با این حال، از دهکده‌های پنهان و کمتر شناخته شده غافل نشوید. زیرا ممکن است با محصولات منحصر به فردشان، شگفتی ساز سفرتان شوند.

 

بهترین سوغات تایلند کدامند؟

تایلند بهشتی برای عاشقان خرید است و سوغاتی‌های نفیس فراوانی، از کوسن‌های ابریشمی تایلندی گرفته تا حکاکی‌های چوبی دلربا، فانوس‌ها، صدف های دریایی و حتی تجهیزات موی تای را در این خطه خواهید یافت. بیایید با هم، برخی از این گزینه‌های جذاب را در سفر با تور تایلند کشف کنیم:

 

ابریشم تایلندی

ابریشم تایلندی، یک پارچه ابریشمی دستبافت سنتی است که به دلیل ظرافت، زیبایی، رنگ‌های روشن، الگوهای پیچیده‌ و استحکامش ارزش دارد. این گزینه، یکی از بهترین هدایایی است که می‌توانید بعنوان سوغات تایلند خریداری کنید. ابریشم تایلندی، از پیله‌های کرم ابریشم که بر روی درختان توت پرورش داده شده‌اند، تولید می‌شود.

موقع خرید، مراقب ابریشم تایلندی تقلبی باشید و برای تشخیص ابریشم اصل و فیک، از وجود برچسب "Peacock Emblem" که اصالت را تایید می‌کند مطمئن شوید. اقلام متعددی از جمله پارچه، روکش کوسن، لباس، روسری، شال‌ و کیف از ابریشم تایلندی ساخته می‌شوند. در سفر با تور بانکوک، می‌توانید در فرودگاه یا در محله چینی‌ها این گزینه‌های جذاب را بیابید. همچنین فروشگاه‌های جیم تامپسون و دهکده ابریشم تایلندی در چیانگ مای، از دیگر مکان‌های معتبر برای خرید ابریشم تایلندی به شمار می‌آیند.

عکس: pickyourtrail.com

 

ادویه تایلندی

درست مانند سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا، تایلند نیز یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای خرید ادویه جات است. ادویه‌ها، می‌توانند یکی از بهترین سوغات خوراکی تایلند برای دوستان و خانواده باشند. این گزینه‌ها نه تنها غذا را خوشمزه می‌کنند، بلکه ما را با خوراکی‌های متمایز و خوش طعم تایلندی آشنا می‌نمایند.

فلفل خشک، علف لیمو،  خمیر کاری، دانه گشنیز، جوز هندی، میخک، دارچین، بادیان ستاره‌ای و خاکستر خاردار از محبوب‌ترین ادویه‌های تایلندی به شمار می‌آیند. توصیه می‌کنیم ادویه‌ها را با بسته بندی‌های مناسب و از فروشندگان معتبر خریداری کنید. بازار چاتوچاک بانکوک و بازار گورمت، مکان‌هایی قابل اعتماد برای خرید این اقلام مقرون به صرفه هستند.

 

تجربه بهترین خرید در سفر به کرابی

عکس: pickyourtrail.com

 

صابون‌های کنده کاری شده و محصولات اسپا

یک راه عالی برای تجربه فرهنگ سلامتی تایلند و محصولات اسپای کاملا طبیعی‌اش، خرید صابون‌های کنده کاری شده معطر و سایر لوازم اسپاست. صابون‌های تایلندی با مواد کاملا طبیعی مانند روغن نارگیل، علف لیمو و تمر هندی ساخته می‌شوند که به دلیل خواص مرطوب کنندگی و لایه برداری‌شان شهرت دارند. این گزینه‌های عالی سوغات تایلندی، اغلب دست ساز هستند و در انواع رایحه ‌ا و اشکال موجوند. محصولات اسپا تایلندی مانند روغن‌های ضروری، نی‌ دیفیوزر و شمع‌های معطر نیز با مواد طبیعی ساخته می‌شوند. صابون‌های کنده کاری ‌شده، کمپرس‌های گیاهی و پکیج‌های ماساژ پا و اسکراب‌های بدن، به‌خاطر خواص مغذی و احیاکننده‌شان محبوبیت دارند.

گفتنی است محصولات اسپای تایلندی به طور گسترده در سراسر کشور از جمله در بازارها، غرفه‌های خیابانی و اسپاها در دسترسند. ریزورت‌ها و هتل‌های متعددی نیز با استفاده از تکنیک‌های سنتی تایلندی و مواد ارگانیک، خدمات اسپا ارائه می‌دهند. یکشنبه شب بازار واکینگ استریت در چیانگ مای، جاده سوخومویت، مرکز خرید ام بی کی بانکوک، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای تاپ مانند Big C و Rimping Harnn از بهترین مکان‌ها برای خرید این صابون‌ها و سایر محصولات اسپا محسوب می‌شوند.

عکس: holidify.com

 

کیف‌های دست ساز

کیف‌های دست ساز سنتی یا مدرن، از اقلام محبوب بوده و بعنوان سوغات تایلند نیز مورد توجه هستند. این کیف‌ها از مواد مختلفی از جمله ابریشم، پنبه و چرم تهیه می‌شوند واغلب دارای طراحی‌ها و بافت متمایزی هستند که از آنها هدیه‌ای منحصر به ‌فرد می‌سازد.

گلدوزی‌های جذابی با طرح‌هایی نظیر تایلندی، مرغ مگس خوار تایلندی، الگوهای قبیله‌ای و غیره بر روی این کیف‌ها به چشم می‌خورند. شما می‌توانید با خرید این گزینه ‌ای مقرون به صرفه و حمایت از مشاغل کوچک و صنعتگران محلی، به ترویج و حفظ اقتصاد و فرهنگ این کشور در سفر با تور تایلند کمک کنید. در ضمن بهترین مکان‌ها برای خرید کیف‌های دست ساز عبارتند از: مرکز خرید ام بی کی بانکوک، محله چینی‌های بانکوک، بازار آخر هفته چاتوچاک، بازار خیابانی شبانه سوخومیت، مرکز خرید پلاتینیوم و بازار بون مارشه.

عکس: pickyourtrail.com

 

صنایع دستی تایلند

صنایع دستی قومی تایلند، هدایایی فوق‌العاده برای کسانی است که به میراث فرهنگی غنی این کشور علاقمندند. جالب است بدانید در تایلند، اقوام مختلف بسیاری وجود دارند و هر یک از آنها آداب، سنت‌ها و صنایع دستی مخصوص به خود را دارند. برخی از بهترین سوغات تایلند که در شهرها موجودند، عموما توسط قبایل بومی تهیه و تولید می‌شوند. منسوجات قبیله تپه، سبدهای بامبو کارن، جواهرات نقره آکا، گلدوزی لاهو و کنده کاری روی چوب موکن، نمونه‌ای از این آثار به شمار می‌آیند. اگر به دنبال صنایع دستی اصل هستید، با تجار قابل اعتماد معامله کنید. گفتنی است بهترین این اقلام را می‌توانید در  محله چینی‌های بانکوک، روستای سیلوم و بازار چاتوچاک پیدا کنید.

 

راهنمای کامل خرید سیم کارت در تایلند

عکس: vietlongtravel.com

 

اسنک تایلندی

تنقلات تایلندی نیز، از جمله بهترین سوغات خوراکی تایلند بوده و علاوه بر خوشمزه بودن، طعم غذاهای بی نظیر و خوش طعم تایلند را ارائه می‌دهند. این گزینه‌های مقرون به صرفه و بسیار متنوع، در عین حال از ماندگاری بالایی برخوردارند. در این میان دوریان، ماهی مرکب خشک، اسنک جلبک دریایی، کاری ماهی تایلندی و چیپس سیب زمینی با طعم‌های شگفت انگیز بیش از سایرین محبوبیت دارند.

برای اطمینان از تازگی و سالم بودن اسنک، بهتر است آنها را از خرده فروشان معتبر خریداری کنید و اقلامی را انتخاب کنید که بسته بندی خوبی دارند. سوپرمارکت‌هایی نظیر ۷، Eleven، اوت لت‌های گورمت و محله چینی‌های بانکوک، از معتبرترین مکان‌ها برای خرید این نوع سوغات تایلند محسوب می‌شوند.

عکس: pickyourtrail.com

 

نقره تایلندی

جواهرات مدرن و عتیقه تایلندی شهرت زیادی دارند و به دلیل تنوع و کیفیت بالا، یکی از پرطرفدارترین سوغات تایلند به شمار می‌آیند. همچنین ظروف نقره را می‌توان از مغازه‌های مختلف در این کشور، با قیمت‌های نسبتا ارزان خریداری کرد. جاده خائو سان، جاده چاروئن کرونگ، جاده سیلوم و بازار چاتوچاک، از بهترین مکان‌ها برای خرید این آثار محسوب می‌شوند. بعلاوه برای خرید جواهرات باکیفیت ساخته شده توسط مردم بومی، پیشنهاد می‌کنیم از گالری جواهرات در پاتایا دیدن کنید.

 

بهترین نقاط خرید در پراتونام، بانکوک

عکس: elf925.com

 

عتیقه جات تایلندی

خرید عتیقه جات، می‌تواند راهی فوق العاده برای تجربه فرهنگ و تاریخ طولانی این کشور باشد. اقلام مختلف از جمله مجسمه‌های بودا، پانل‌های چوبی حکاکی شده، منسوجات سنتی، جواهرات، سرامیک و موارد دیگر را می‌توان جزو عتیقه تایلندی در نظر گرفت.

درنظر داشته باشید که تایید اصالت کالا و قانونی بودن صادرات آن از کشور، بسیار مهم است. همچنین این احتمال وجود دارد که برخی از عتیقه‌های تایلندی، گنجینه فرهنگی بوده و صادرات آنها مجاز نباشد. بعنوان مثال، خارج کردن مجسمه‌های بودا از کشور که بیش از ۶ فوت ارتفاع دارند مجاز نیست. در نهایت باید گفت برخی مغازه‌های واقع شده در سیلوم، بنگ راک و سوخومویت، گزینه‌هایی معتبر برای خرید انواع عتیقه جات بعنوان سوغات تایلند محسوب می‌شوند.

عکس: pickyourtrail.com

 

محصولات روغن نارگیل

از آنجایی که درختان نارگیل در تایلند بسیار زیاد هستند، انواع مختلفی از محصولات تهیه شده از نارگیل نظیر محصولات حمام، لوسیون‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و محصولات مو که همگی به صورت ارگانیک تولید می‌شوند را می‌توانید در سفر با تور تایلند بیابید. علاوه بر این، از الیاف و پوسته این میوه نیز برای ساخت انواع وسایل مفید و تزیینی خانگی مانند سبد، طناب و ظروف استفاده می‌شود.

گفتنی است در سراسر تایلند، از جمله در بازارهای محلی، فروشگاه‌ها و مغازه ‌ای خیابانی، می‌توانید این محصولات را پیدا کنید. در ضمن محصولات تهیه شده از نارگیل، اقلام محبوبی بعنوان سوغات تایلند هستند برای کسانی که می‌خواهند بخشی از فرهنگ و سنت تایلند را با خود به خانه ببرند. این گزینه‌ها، همچنین بعنوان یک محصول طبیعی و سالم شهرت دارند. برخی از مکان‌های پرطرفدار برای خرید این محصولات عبارتند از: موزه نارگیل در کوه سامویی، بازار چاتوچاک، بازار فارمرز بانکوک و بازار کلانگ سون.

 

۵ فروشگاه عالی در بانکوک برای خرید جواهرات

عکس: pickyourtrail.com

 

تجهیزات ورزشی موی تای

خرید تجهیزات ورزشی موی تای بعنوان سوغات تایلند، برای کسانی که  طرفدار وفادار بوکس، هنرهای رزمی ترکیبی یا تناسب اندام هستند ایده آل است. موی تای ممکن است ساده به نظر برسد، اما ضربه زدن به قدرت و دقت باورنکردنی نیاز دارد. بنابراین اقلام فرهنگی و ورزشی از جمله شورت موی تای و دستکش موی تای که قیمت بالایی ندارند، از محبوبیت بالایی در میان ورزشکاران برخوردارند. فروشگاه‌های ورزشی و مراکز خریدی مانند MBK، محله چینی‌های بانکوک و بازار چاتوچاک، از بهترین مکان‌ها برای خرید این تجهیزات به شمار می‌آیند.

در نهایت از دیگر اقلام قابل توجه بعنوان سوغات تایلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آثار سرامیکی
  • صدفهای دریایی
  • تایگر بالم
  • کنده کاری‌های چوبی
  • فانوس‌های تایلندی
  • کتابچه راهنمای آشپزی تایلندی
  • وسایل بیکری
  • حشرات خوراکی
  • چای
  • نودل فوری

عکس: pickyourtrail.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۲ آذر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 31 شهریور 1402)

نظرات کاربران