ایالت کداح مالزی با جزایری شگفت انگیز

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
ایالت کداح مالزی با جزایری شگفت انگیز

لنکاوی یکی از معروف‌ترین و زیباترین نقاط مالزی است که در زمستان و تابستان مسافران زیادی را به خودش می‌کشاند. جزیره‌ای که در آن انواع تفریحات شورانگیز آبی را می‌توانید انجام بدهید و به تخلیه هیجانی برسید. جزیره‌ای که در آن می‌توانید حسابی خوش بگذرانید و در بهترین رستوران‌ها، درجه یک‌ترین غذاها را نوش جان کنید. در سفرتان با تور مالزی اگر می‌خواهید با ایالت کداح که این جزیره را در خود جای داده است بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید تا ۹ نکته جذاب درباره این جزیره خدمتتان بازگو کنیم.


۱- کداح نه تنها در دل خود جزیره‌های جذاب دارد

ایالت کداح که عنوان افتخاری دارالامان را با خود یدک می‌کشد در شمال غربی شبه جزیره مالایا واقع شده است که از جنوب غربی با پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی جهان مرز مشترک دارد و از شمال با ایالت پرلیس که کوچکترین ایالت کشور مالزی است. مرکز این ایالت الو ستار نام دارد که جاذبه‌های تاریخی آن سبب شده است تعداد زیادی از گردشگران از آن دیدن کنند.

 

معرفی ۴ اقامتگاه‌ ساحلی فوق‌العاده در لنکاوی برای یک سفر عاشقانه


۲- کداح کشور وسیع و نسبتا پرجمعیتی است

مساحت ایالت کداح ۹ هزار کیلومتر مربع است که جمعیتی به اندازه ۲ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. جمعیتی مهمان‌نواز و نسبتا خونگرم که از مهمانان کشور مالزی به بهترین صورت و در بهترین امکانات میزبانی می‌کنند.

 


۳- مسلمانان بیشترین جمعیت کداح را تشکیل می‌دهند

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بیشتر جمعیت این ایالت را مسلمانان تشکیل می‌دهند. ۷۷ درصد از جمعیت دو میلیون نفری کداح را مسلمانان، ۲۰ درصد را بودایی‌ها و هندوها و نزدیک به ۳ درصد این جمعیت را مسیحیان تشکیل می‌دهند.

 

لنکاوی، مقصدی برای آن‌ها که عاشق طبیعت ‌گردی‌اند


۴- مردم کداح مردم چند زبانه هستند

شاید باور نکنید اما باید بدانید بیشتر مردمان این ایالت به چندین زبان زنده دنیا مسلط هستند. اکثریت مردم این ایالت به زبان مالایی صحبت می‌کنند و زبان‌های چینی، هندی و تایلندی نیز جزو دیگر زبان‌هایی هستند که بیشتر مردمان این ایالت به آن مسلط می‌باشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید همین چند زبانه بودن سبب شده است که مردمان این ایالت بافت فکری و فرهنگی متفاوتی داشته باشند و در اصطلاح مردمانی با انعطاف‌پذیری بیشتر باشند.

 


۵- کداح سال‌ها زیر سلطه و استعمار بوده است.

در جنگ جهانی دوم، کداح مورد یورش ارتش ژاپن قرار گرفت و پس از این واقعه ژاپن کداح را به متفق خود تایلند سپرد. پس از این اتفاق و با پایان یافتن جنگ، کداح زیر سلطه‌ی انگلستان رفت اما چیزی نگذشت که در سال ۱۹۴۸ به فدراسیون مالزی پیوست و مستقل از کشورهای بیگانه شد. سلطان کداح، قانون‌گذار مشروطه ایالت کداح است. این مقام به صورت موروثی منتقل می‌شود و مادام‌العمر است. همچنین سلطان کداح، رهبر مسلمانان این ایالت به حساب می‌آید.

 

برترین رستوران‌های دریایی لنکاوی


۶- کداح صاحب سوغاتی‌های خوشمزه است

خشکبار و خوراکی‌های خوشمزه سوغات اصلی کداح را تشکیل می‌دهند. بنابراین هرکس به این ایالت می‌رود با کلی خوراکی‌های خوشمزه بازمی‌گردد. خوراکی‌هایی از جمله شکلات، ادویه و قهوه. در سفرتان به لنکاوی یا دیگر شهرهای کداح به شما توصیه می‌کنیم حتما ادویه‌های موجود در این ایالت را تهیه کنید و به شهرهای خود بیاورید.

 


۷- الو ستار پایتخت کداح انباشته از جاذبه‌های تاریخی است.

در سفرتان با تور مالزی اگر علاقه‌مند هستید از جاذبه‌های تاریخی دیدن کنید به شما توصیه می‌کنیم به کداح تشریف ببرید. جاییکه بناهای باشکوهش سبب رونق گردشگری در این ایالت شده‌اند. جاییکه یک موزه ایالتی و یک موزه سلطنتی دارد و همین امر سبب شده است مشتاقان زیادی داشته باشد. همچنین یک بنای باشکوه به نام بالای نوبت دارد که در نزدیکی برج ساعت شهر الو ستار قرار گرفته است.

 

۶ سوغاتی که از سفر به لنکاوی می‌توانید هدیه ببرید


۸- مسجد ظهیر در شهر الو ستار واقع شده است

مسجد ظهیر به عنوان قدیمی‌ترین و زیباترین مسجد در الور ستار و یکی از مساجد قدیمی باشکوه در کشور مالزی سالانه توریست‌های زیادی را به خودش می‌کشاند. مسجدی که با سبک معماری مسلمانان شمال آفریقا، در سال ۱۹۱۲ بنا شده است. در سفرتان به الو ستار اگر قصد بازدید از این مسجد را دارید بهتر است بدانید خانم‌ها باید از شانه‌ها تا پاهای خودشان را بپوشانند و آقایان نیز باید لباس مناسب به تن داشته باشند.

 


۹- کداح جزیره لنکاوی را در خود جای داده است

لنکاوی یکی از زیباترین و برترین جزیره‌های مالزی است که نامش زیاد در میان گردشگران می‌چرخد. جزیره‌ای با سواحل شگفت‌انگیز که یکی از زیباترین پل‌های کشور مالزی را در خود جای داده است. پلی در ارتفاع ۷۰۰ متری که آوازه‌اش نه تنها در مالزی که در جهان پیچیده است. پلی به نام اِسکای (آسمان) که بازدید از آن به منزله بازدید از یک میراث جهانی به حساب می‌آید.

 

بهترین اقامتگاه‌های لنکاوی برای یک سفر خانوادگی لذت‌بخش

۱۳ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران