تجربه خرید در سفر به لنکاوی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
تجربه خرید در سفر به لنکاوی در مالزی

سواحل بکر و کوه‌های وسیع به کنار، خرید بدون عوارض لنکاوی بهترین دلیل بعدی برای بازدید از این جزیره گرمسیری است. لنکاوی با تمرکز زیادی بر فروشگاه‌های معاف از مالیات که اقلام بسیار متنوعی از شکلات گرفته تا چمدان، کفش ورزشی، عطر و ظروف پخت و پز را در اختیار دارند، بدون شک بهشت خریداران است. سوغاتی‌ها و پوشاک دست‌ساز در این جزیره نیز به وفور یافت می‌شود، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند چاپ‌های معتبر باتیک را با قیمت‌های جذاب خریداری کنند. به علاوه برای کسانی که از خرید مقرون به صرفه لذت می‌برند، تور لنکاوی میزبان یک بازار شبانه است که هر روز هفته در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود. در ادامه به معرفی مکان‌های برتر خرید در لنکاوی در سفر با تور مالزی می‌پردازیم.

 

خرید بدون عوارض Teow Soon Huat

این مرکز خرید که در مگامالِ پاراد لنکاوی واقع شده، مرکز خریدی در ۳ طبقه با ۶۰ فروشگاه، ۱۲ رستوران و یک سوپرمارکت در سطح زیرزمین است که در کواه قرار گرفته است. مانند بسیاری از مراکز خرید بدون عوارض گمرکی در لنکاوی، کالاهای خانگی با قیمت ویژه، انواع پوشاک، چمدان و کیف، خواروبار، نوشیدنی‌ها و محصولات قنادی همه در اینجا موجود است. جدا از این که در این مرکز خرید بسیاری از نوشیدنی‌های معتبر و شناخته شده دنیا بدون عوارض گمرکی به فروش می‌رسند بلکه انواعی از خوراکی‌های دیگر نیز در دسترس هستند.اشاره‌ای هم بکنیم که در این مرکز خرید شکلات‌های برندهای معتبر و معروف دنیا مثل ام اند ام، کیت کت و فررو روچر بین ۳۰ تا ۶۰ درصد ارزان‌تر از خرده فروشی‌ها عرضه می‌شوند. توجه داشته باشید شیرینی‌جات ارزان‌تر از این هم می‌شوند وقتی به تاریخ انقضایشان نزدیک می‌شوند. به علاوه افرادی که عاشق خرید و برندهای معروف دنیا هستند هم می‌توانند در این مرکز خرید بزرگ چیزهای جذاب و دلخواه زیادی را به دست بیاورند.

 

۷ فعالیت‌ هیجان‌انگیز در لنکاوی

The Zon Shopping Paradise

منطقه خرید پارادایس یک مرکز تجاری بدون عوارض گمرکی است که در قسمت توریستی پانتای سنانگ لنکاوی واقع شده است. این ساختمان تماما سفید رنگ با مساحت ۳۰۰ متر مربع در کنار دنیای زیر آب لنکاوی واقع شده و در صورت نیاز، پارکینگ رایگان و تاکسی در اختیار شما قرار می‌دهد. علاقمندان به خرید می‌توانند مجموعه‌ای از جواهرات، سوغاتی‌ها، ساعت‌ها، وسایل آشپزخانه، عطر، کالاهای چرمی و همچنین عینک‌های آفتابی مارک‌دار، چمدان و کیف را بیابند که همگی ۱۰ تا ۴۰ درصد کم‌تر از قیمت‌های خرده فروشی معمولی بیرون از آن هستند. اگر به دره کوکو (Coco Valley) بروید می توانید طیف وسیعی از شکلات‌ها مثل کیت کت و لوته را تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از مغازه‌های بیرون خریداری نمایید. همچنین این مرکز توسط کافه‌ها، نانوایی‌ها و فست‌فودهای متعددی مانند مک‌دونالدز و استارباکس احاطه شده تا بازدیدکنندگان تور مالزی بتوانند قبل از رفتن به مقصد بعدی، استراحت کنند و کمی غذا بخورند.

Jetty Point Complex

مجتمع جتی پوینت یک مرکز خرید دو طبقه است که در ورودی اسکله کوآه واقع شده و با ماشین پنج دقیقه تا مرکز شهر کواه فاصله دارد، در حالی که دیاتران لنگ یا میدان عقاب با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. این جایی است که بازدیدکنندگانی که از طریق قایق یا کشتی به لنکاوی سفر می‌کنند، برای سوار یا پیاده شدن به این بندر می‌روند. این باعث می‌شود که مجتمع جتی پوینت به توقفگاهی مکرر در لحظه آخر برای بازدیدکنندگان، قبل از سوار شدن به کشتی تبدیل شود. طبقه آخر دارای یک فروشگاه بزرگ است که مجموعه‌ای از لباس‌های مارکدار و لوازم جانبی مردانه، زنانه و کودکان، و همچنین لباس‌های زیر زنانه، لوازم آرایشی، عطر، کالاهای چرمی، لباس‌های ورزشی، مشروبات الکلی و سیگار را ارائه می‌دهد. طبقه همکف دارای مغازه‌های کوچک‌تری است که جواهرات، عینک، ساعت، دوربین، سوغاتی، شکلات و کفش می فروشند. همچنین کافه‌ها، نانوایی‌ها و فست‌فودهایی مانند KFC ، Kenny Rogers Roasters و Starbucks برای بازدیدکنندگان تور مالزی وجود دارد که می‌توانند قبل از رفتن به مقصد بعدی، استراحت کنند و کمی غذا بخورند.

 

معرفی ۶ رستوران عالی در لنکاوی

سنانگ مال

مجتمع خرید دو طبقه سنانگ مال که در پانتای سنانگ واقع شده دارای یک داروخانه، سوپرمارکت، و همچنین چندین رستوران و فروشگاه‌های خرده‌فروشی محلی است. در مقایسه با سوغاتی‌فروشی‌های بی‌شمار و مجتمع‌های معاف از گمرک در مجاورت آن، این یکی نسبتا کم رفت و آمدتر است، اما مرکز خرید سنانگ برای کسانی که خرید راحت‌تری را در بعدازظهرهای نسبتا سوزان لنکاوی ترجیح می‌دهند عالی است.

روستای اتما آلام باتیک

دهکده هنری اتما آلام باتیک یک مرکز باتیک است که در اصل برای جذب گردشگران و ترویج هنر باتیک در لنکاوی طراحی شده است. آزا عثمان، نقاش رنگ روغن، و روشاده یوسف، هنرمند باتیک واقع در پادانگ ماسیرات، این مرکز نیم جریبی را به عنوان مکانی برای نمایش روح خلاق باتیک طراحی کردند. این مرکز به بخش‌های مختلفی از جمله یک نمایشگاه، کارگاه، گالری هنری و باتیک و نمایشگاه صنایع دستی که عمدتا آثار هنرمندان محلی را به نمایش می گذارد تقسیم می‌شود. همچنین اینجا مکانی عالی برای شکوفا کردن خلاقیت کودکان شما هم هست. در واقع این مرکز میزبان کلاس‌های هنری است که در آن دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که پارچه سفید ساده را با چاپ باتیک به آثار هنری زیبا تبدیل کنند. سوغاتی‌های شگفت‌انگیز لنکاوی برای بردن به خانه در اینجا شامل روکش کوسن‌های بی‌نظیر، لباس‌ها، کیف پول و کیف‌های دستی ساخته شده از باتیک با چاپ پنبه یا ابریشم می‌شود اگرچه مجموعه‌هایی از نقاشی‌های رنگ روغن بر روی بوم اصلی و نقاشی‌های باتیک توسط هنرمندان محلی هم در دسترس هستند اما قیمت بالاتری دارند.

 

۶ تفریح آبی هیجان‌انگیز در سفر به لنکاوی

Coco Valley

دره کوکو که در کنار دنیای زیر آب لنکاوی قرار دارد، مجموعه‌ای گیج‌کننده از محصولات کاکائو و همچنین طیف وسیعی از نوشیدنی‌های بین‌المللی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بهتر از همه، سیاست معافیت از مالیات لنکاوی به این معنی است که شکلات‌های فروخته شده در اینجا به طور قابل توجهی ارزان‌تر از بسیاری از مکان‌های دیگر کشور هستند. Coco Valley دارای مارک‌های اصلی شکلات از اکثر نقاط جهان است که آن را به یک فروشگاه یا بهتر است بگوییم بهشت برای دوستداران شکلات تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید برای افراد زیادی سوغاتی ببرید و نمی‌دانید برای هر کدام چه چیزی بخرید امکان ندارد کسی این شکلات‌های خوشمزه مشهور را دوست نداشته باشد.

بازار شبانه Temoyong

بازارهای شبانه در لنکاوی هر روز هفته در مکان‌های برجسته‌ای مانند پانتای سنانگ، کوآه و پادانگ ماسیرات برگزار می‌شود. بازار شبانه تمویونگ که در محلی به نام پاسار ملام برپا می‌شود، از ساعت ۱۷:۰۰ تا اواخر وقت باز است. در این بازار فروشندگان محلی که غرفه‌های موقتی را در امتداد جاده‌ای برپا می‌کنند انواع اقلام محلی را می‌فروشند به علاوه جو این بازار بسیار هم پر جنب و جوش است. این بازارها برای شکارچیان مقرون به صرفه عالی هستند، مجموعه وسیعی از لباس‌های ارزان قیمت، محصولات تازه، زیورآلات، ساعت، عینک آفتابی، کیف پول و کیف دستی، نقاشی، دی‌وی‌دی و بسیاری دیگر از چیزهای جذاب را ارائه می‌دهند. از همه مهم‌تر این که قیمت‌ها را می توان با کمی چانه زنی پایین‌تر هم آورد. البته توجه داشته باشید که بسیاری از این اقلام مانند کیف پول و کیف دستی کالاهای فیک و تقلبی هستند.

 

شش جاذبه گردشگری محبوب برای گردشگران تور لنکاوی

بازارهای خیابانی لنکاوی همچنین برای امتحان کردن انواع غذاهای تازه تهیه شده مالایی مانند پیسانگ گورنگ (موز سرخ شده)، کروپوک لکور (کراکر ماهی)، ناسی لماک، رشته فرنگی سرخ شده و ناسی آیام (برنج مرغ) محبوب هستند. بازارهای شبانه تجارب خرید نسبتا لذت بخشی در لنکاوی هستند که در آن می‌توانید انبوهی از مردم محلی، مهاجران و گردشگران را که در غرفه‌های رنگارنگ قدم می‌زنند و از میان‌وعده‌های خوشمزه خیابانی امتحان می‌کنند، ببینید. بنابراین توصیه می‌کنید وقتی به بازارها می‌روید حتما در حین گردش و خرید از خوردن غذاهای خوشمزه غرفه‌ها نیز غافل نشوید.

Langkawi Fair Shopping Mall

مرکز خرید نمایشگاه لنکاوی یک مرکز خرید با چندین فروشگاه فست فود، فودکورت، صرافی و پیشخوان اطلاعات برای گردشگران تور مالزی در کوآه است. مشابه بیشتر مجتمع‌های خرید معاف از مالیات در جزیره، بازدیدکنندگان می‌توانند اقلام مختلفی از جمله اقلام الکترونیکی، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، محصولات چرمی، لباس‌های ورزشی، لوازم جانبی، شیرینی‌پزی، نوشیدنی‌های بین‌المللی را در اینجا با قیمت‌های بسیار پایین‌تری از فروشگاه‌های دیگر کشور خریداری نمایید.

 

۴ تفریح ورزشی ویژه در سفر به لنکاوی

Perniagaan Haji Ismail Group Sdn. Bhd.

در حالی که پرنیاگان حاجی اسماعیل مجموعه‌ای از ظروف آشپزخانه، پوشاک، کیف و چمدان را با قیمت‌های عالی معاف از مالیات ارائه می‌دهد، این شرکت به خاطر مجموعه وسیعی از محصولات قنادی و شیرینی‌جات نیز مشهور است. بازدیدکنندگان می‌توانند شکلات‌هایی از برندهای محبوب مانند Hershey's، Cadbury's، Ritter Sports و Toblerone را پیدا کنند که با قیمت‌های بسیار جذاب به فروش می‌رسند. شما می‌توانید در این مجموعه بگردید و از لوازم ضروری مورد نیاز تا شکم بار هر چیزی که دوست داشتید را بخرید. خرید مقدار زیادی شکلات می‌تواند راه خوبی برای شیرین کردن کام و بردن سوغاتی به منزل باشد.

Langkawi Geopark Enterprise

شرکت ژئوپارک لنکاوی، واقع در کنار غرفه بلیط تله‌کابین لنکاوی، مکانی عالی برای خرید سوغاتی‌های هنری و همچنین پوشاک باتیک اصلی است. این فروشگاه خرده‌فروشی مجهز به تهویه مطبوع با ارائه طیف گسترده‌ای از لباس‌های مد روز، لباس‌های ساحلی، اسباب‌بازی‌های ساحلی، لباس‌های نوری و سوغاتی‌ها، آرامشی دلپذیر از گرمای اغلب سوزان بعدازظهر است. شما می‌توانید به این فروشگاه بروید و چیزهایی بخرید که قطعات بی‌نظیر و منحصر به فرد هستند و به سختی می‌توان مشابهشان را جاهای دیگر پیدا کرد. به دنبال پیراهن‌های بلند و رنگی زیبای زنانه می‌گردید؟ پس بیش از این تعلل نکنید.

 

Casa del Mar، جواهری پنهان در میان اقامتگاه‌های لنکاوی

۲۶ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران