۶ نکته برای کاهش هزینه سفر به جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
۶ نکته برای کاهش هزینه سفر به جیپور

جیپور یکی از رئوس مثلث طلایی هند به حساب می‌آید که سالانه هزاران هزار گردشگر را به خودش می‎‌کشاند و از آنها در بهترین امکانات میزبانی می‌کند. شهری که جاذبه‎های دیدنی از جمله هوامحل را در خود جای داده است. شهری که به خاطر رنگ بناهایش به شهر صورتی در جهان معروف است. شهری که هم می‌شود لوکس و گران به آن سفر کرد و هم ارزان. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و هم مجردی. شهری که قادر است برای شما خاطره‌های فراموش ناشدنی بسازد. در سفرتان با تور هند به جیپور اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفرتان هستید و می‌خواهید همه چیز ارزان برایتان تمام شود همراه ما باشید تا ۶ نکته کاربردی درباره کاهش هزینه‌های سفر به این شهر را یک به یک خدمتتان بازگو کنیم.


۱- سفر هوایی به جیپور

برای تهیه بلیت سفر هوایی به جیپور دو راه پیش روی خود دارید. اول آنکه در روزهای مشخصی که پرواز مستقیم از تهران به سوی جیپور انجام می‌شود بلیت تهیه کنید و دوم آنکه به طور مستقیم از تهران به دهلی بروید و از دهلی بلیت برای جیپور تهیه کنید. طبیعی است که پرواز مستقیم به جیپور هزینه کمتری برای شما به همراه خواهد داشت اما اگر قصد دارید در سفر به هند جدای از جیپور از دهلی پایتخت زیبایی‌های هند نیز دیدن کنید به شما توصیه می‌کنیم ابتدا به دهلی بروید و چند روزی در آن گشت و گذار کنید و سپس از دهلی بلیت برای جیپور تهیه کنید.

 

گردش خانوادگی در باغ وحش جیپور


۲- دهلی تا جیپور را به صورت زمینی طی کنید.

اگر مقصد اول یا اصلی شما از سفر به هند دهلی است و بعد از بازدید از این شهر قصد دارید به جیپور بروید به شما توصیه می‌کنیم راه زمینی را برای این سفر انتخاب کنید. راهی که هزینه سفر شما را به طور چشمگیر کاهش می‌دهد. فاصله میان دو شهر دهلی و جیپور ۲۷۰ کیلومتر است که اتوبوس این مسافت را در طول ۵ ساعت طی می‌کند و قطار در مدت زمانی به اندازه ۵-۴ ساعت. اما جدای از کاهش هزینه، سفر زمینی از دهلی به جیپور شما را بیشتر با بافت هند آشنا می‌کند و سفری خاطره‌انگیز برایتان می‌سازد.

 


۳- برای سفر ارزان به جیپور اردیبهشت و خرداد ماه را انتخاب کنید.

پیک بالای سفر به جیپور فصل پاییز و زمستان است. در این فصل‌ها هتل‌های این شهر بسیار شلوغ هستند و تعداد زیادی از مسافران هند در این شهر گشت و گذار می‌کنند. اما شما اگر می‌خواهید هزینه سفرتان به این شهر را به طور فزاینده‌ای کم کنید، نیمه دوم فصل بهار را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. زمانیکه هتل‌های این شهر خالی از مسافر هستند و هزینه اقامت شما به طور چشمگیر کاهش پیدا می‌کند. در این زمان همچنین تفریح کردن در این شهر ارزان‌تر از اوقات دیگر سال است.

 

۶ تفریح خاص که در جال محل جیپور می‌توانید انجام بدهید


۴- برای خرید سوغاتی بازارها را به مرکزخریدها ترجیح دهید.

در سفرتان به جیپور اگر می‌خواهید سوغاتی خریداری کنید و این کار را ارزان انجام دهید، به بازارهای شهر جیپور بروید. در سرتاسر این شهر و در روزهای مختلف هفته بازارهای زیادی در جای‌جای جیپور برپا می‌شوند که می‌توانید به آنها بروید و با تخفیفات ویژه اجناس مختلف را خریداری کنید. تخفیفاتی که میزانش به قدرت چانه‌زنی شما بستگی دارد. در بازارهای جیپور هر قیمتی به شما داده شد بدانید که در اغلب مواقع می‌توانید آن را تا نصف بشکنید.

 

  از مشهورترین مراکز خرید جیپور زیباترین سوغاتی‌های هند را بخرید 


۵- برای نوش جان کردن غذا به رستوران‌های ارزان قیمت بروید.

جیپور در خود کافه و رستوران کم ندارد که برای نوش جان کردن غذا می‌توانید به آنها مراجعه کنید. رستوران‌هایی که نه تنها غذاهای تند و تیز هندی بلکه بسیاری از غذاهای مشهور بین‌المللی را نیز طبخ و سرو می‌کنند. رستوران‌هایی که در منوی‌شان هم غذاهای گیاهی دارند و هم غذاهای گوشتی. رستوران‌هایی که دامنه‌شان از بسیار لوکس تا بسیار ارزان طبقه‌بندی می‌شوند. شما اگر می‌خواهید هزینه سفرتان به این شهر کم شود باید به رستوران‌های ارزان قیمت آن بروید. رستوران‌هایی که تعداد زیادی از آنها اغذیه‌فروشی‌های خیابانی هستند. اغذیه‌فروشی‌هایی که طعم غذاهای‌شان لذیذ است و طرفداران زیادی در میان گردشگران دارند.

 

از مشهورترین مراکز خرید جیپور زیباترین سوغاتی‌های هند را بخرید


۶- در جیپور از حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی‌هایتان استفاده کنید.

یکی از مهمترین هزینه‌هایی که هر مسافر در طول سفر انجام می‌دهد هزینه جابه‌جایی است. هزینه‌ای که برای بازدید از اماکن دیدنی یک شهر شما مجبور به پرداخت آنها هستید. در سفر به جبپور اگر می‌خواهید این هزینه را کاهش دهید به شما توصیه می‌کنیم به جای تاکسی از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های این شهر استفاده کنید و نقشه راه‌ها و مسیرهای جیپور را خوب بلد باشید.

 

۱۴ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران