راهنمای سفر خانوادگی با کودکان به جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
راهنمای سفر خانوادگی با کودکان به جیپور

جیپور پایتخت افسانه‌ای راجستان، رمانتیک‌ترین و افسانه‌ای‌ترین ایالت تور هند است. این شهر که در قرن هجدهم توسط مهاراجا ساوای جای سینگ دوم تأسیس شد، به خاطر کاخ‌های عجیب، رصدخانه‌های خیالی و ساختمان‌های صورتی غبارآلود مشهور بوده و سالانه از سراسر کشور و دنیا گردشگران زیادی را به خود می‌بیند. امروزه این شهر مرکز پرجمعیت زندگی افراد زیادی در حوزه خدماتی از هتل‌ها و رستوران‌ها تا جاهای تفریحی و تجاری است. اگرچه شاید تور جیپور در رده مقاصد محبوب خانواده‌ها قرار نگرفته باشد، اما در این شهر کارهای زیادی برای انجام دادن با بچه‌ها وجود دارد، فقط مطمئن شوید که هر چند وقت یک‌بار برای فرار از خیابان‌های شلوغ، مدتی از استراحت کردن در هتل لذت می‌برید.

 

قلعه ناهارگر

قلعه ناهارگر زمانی با لقب "محل ببرها" شناخته می شد زیرا به عنوان حلقه دفاعی قوی شهر همراه با قلعه عامر و قلعه جایگره عمل می‌کردند. این قلعه که توسط ماهاراج جیسینگ دوم ساخته شده در ابتدا به عنوان Sudarshangarh نامگذاری شد. همچنین ناهارگر در لبه‌های صخره‌ای تپه‌های آراوالی قرار داشته و چشم‌انداز بسیار زیبایی از جیپور را به نمایش می‌گذارد. وقتی شهر در هنگام عصر به زیبایی روشن می‌شود، منظره قلعه از اینجا خیره کننده است. شما می‌توانید با اعضای خانواده از این قلعه باشکوه در جیپور دیدن کرده و عکس‌های خانوادگی بسیار زیبایی بیاندازید. مناظر اطراف به حدی زیبا هستند که همه اعضای خانواده عاشق آن می‌شوند.

 

۱۳ دلیل برای اینکه گشت‌وگذار در راجستان و جیپور را اصلا از دست ندهید

جانتار مانتار، جیپور

ماهاراج ساوای جای سینگ از جیپور، فرمانروای جیپور یکی از محبوب‌ترین نظریه پردازان هند باستان بوده زیرا او اولین کسی است که مدیریت برنامه ریزی شهر جیپور را بر عهده داشت. یکی از دستاوردهای مهم او ساخت جانتار مانتار است که اساسا شامل ۱۹ دستگاه نجومی می‌شود که زمان را اندازه‌گیری می‌کند، خسوف‌ها را پیش‌بینی می‌کند، موقعیت ستارگان و حرکت زمین را به دور خورشید دنبال می‌کند. جانتار مانتار در لغت به معنای ابزار محاسبه است و از پنج ابزار نجومی برای مطالعه فضا تشکیل شده است. معمولا بچه‌ها عاشق فضا و ستارگان هستند و هر اطلاعاتی راجع به آسمان را می‌بلعند بنابراین در سفر خانوادگی‌تان با تور مثلث طلایی هند حتما باید بازدید از اینجا را لحاظ کنید.

جال محل

یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های دوره راجپوت، جال محل است که نمونه‌ای از تلفیقی از سبک معماری راجپوت و مغول را ارائه می‌دهد. این کاخ که در وسط دریاچه من ساگار قرار دارد، ساختمانی پنج طبقه است که از ماسه سنگ قرمز ساخته شده و چهار طبقه آن با پر شدن دریاچه به زیر آب می‌روند. برای رسیدن به این کاخ باید سوار قایق‌های سنتی شوید و در حالی که سوار قایق هستید می‌توانید برخی از نادرترین پرندگان مهاجر را نیز در دریاچه و مجاورت کاخ پیدا کنید. این قایق سواری و ساختمانی که در آن شناور است برای کودکان همیشه جذابیت ویژه‌ای داشته است.

 

از مشهورترین مراکز خرید جیپور زیباترین سوغاتی‌های هند را بخرید

قلعه جایگار

قلعه جایگار، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری جیپور، برای محافظت از قلعه امبر ساخته شده است. این قلعه که به عنوان قلعه پیروزی شناخته می‌شود، در ارتفاع ۵۰۰ فوتی از سطح دریا قرار دارد و منظره وسیعی از شهر صورتی و تپه‌های آراوالی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین اشاره کنیم که این قلعه دارای بزرگ‌ترین توپ چرخی جهان، "توپ جایوانا" است، جایی که خانواده شما می‌توانند یک عکس خانوادگی بی‌تکرار و منحصر به فرد بگیرند.

هوا محل (Hawa Mahal)

سنگ بنای این موزه در سفر شاهزاده ولز، آلبرت ادوارد به جیپور در سال ۱۸۷۶ گذاشته شد. هدف از احداث اینجا این بود که صنعتگران و هنرمندان محلی محصولات خود را به نمایش بگذارند که اگرچه شروع بسیار فروتنانه‌ای داشت ولی در حال حاضر نمایش‌ها چند برابر شده‌اند و با گذشت زمان مجموعه‌های جمع‌آوری شده در این موزه کلاس آن را به سطح بین المللی رسانده است.

 

لاکچری‌ترین هتل‌های جیپور (بخش اول)

باغ وحش جیپور

باغ وحش جیپور محل زندگی حدود ۵۰ گونه پستاندار، پرنده و خزندگان است. اگر با بچه ها سفر می‌کنید، بازدید از باغ وحش یکی از جالب‌ترین کارها در جیپور خواهد بود. یک روز را در اینجا با لذت بردن از فضای سبز سرسبز باغ وحش، در جمع پلنگ، خرس، آهو، طاووس، کاکادو و غیره سپری کنید.

سینمای راج ماندیر

راج ماندیر یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های تئاتر آسیا با ظرفیت بیش از ۱۳۰۰ نفر است که اغلب به آن افتخار آسیا می‌گویند. هر دو فیلم خصوصی و عمومی در اینجا نمایش داده می‌شوند چه یک فیلم ماسالا بالیوود باشد یا یک مستند یا یک فیلم منطقه‌ای، هر فیلم شایسته‌ای در این سینما اکران می‌شود. برای اینکه تجربه فیلم شما هیجان‌انگیز باشد، این Cineplex با سقف تعبیه شده با برگ‌های نخل طراحی شده ستارگان درخشانی که کم‌تر از یک قصر سلطنتی با لوسترهای بزرگ آویزان از سالن اصلی نمایش ندارند.

 

معرفی ۵ بازار محلی محبوب جیپور

Fun Factory Kids Play Zone

فرصت بازی در مکانی جدید همیشه برای بچه‌ها هیجان‌انگیز خواهد بود و مناطق بازی سرپوشیده نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یک روز بیرون رفتن در Fun Factory در جیپور بهترین راه برای شاد کردن فرزندتان است. در حقیقت فان فکتوری یک منطقه بازی نرم و باورنکردنی است که برای کودکان نوپا طراحی شده است تا به راحتی بدون آسیب دیدن غلت بخورند و لحظات شاد و مفرحی را تجربه کنند.

Planet Sports

راستش تابستان‌های جیپور گرم و سوزان است و با افزایش دمای هوا، همیشه میل به تفریحات خلاف فصل مثل تجربه برف وجود دارد. برای برآورده کردن این آرزوی شما، جیپور سیاره برفی را برای شما در نظر گرفته، یک منطقه سرگرمی تابستانی عالی، که در آن می‌توانید به معنای واقعی کلمه دمای ۵- درجه را در داخل تجربه کنید در حالی که دمای هوای می‌تواند بیش از ۴۰ درجه باشد. با استفاده از آخرین فناوری، می‌توانیم خرس‌های قطبی، پنگوئن‌ها و درختان آلپ را که در سراسر جهان پراکنده شده‌اند، پیدا کنیم. بنابراین اگر از قبل برنامه رفتن به این مرکز تفریحی پیشرفته را دارید حتما خودتان را مجهز کنید مخصوصا برای بچه‌ها که سرما نخورند.

 

۶ نکته برای کاهش هزینه سفر به جیپور

موزه عروسک‌ها

موزه عروسک‌های جیپور یک موزه پر جنب و جوش است که مجموعه‌های عظیمی از عروسک‌های منطقه‌ای و اسباب بازی‌های ملی و بین‌المللی را از مناطق مختلف جهان ذخیره و به نمایش می‌گذارد. عروسک‌های «کاتپوتلیس» راجستان بخش عظیمی از میراث فرهنگی آن را تشکیل می‌دهند و از این رو موزه مکان بسیار مهمی برای فرهنگ‌جویان است. به نوعی این موزه برای مردم محلی جذابیت بسیار زیادی دارد و احتمالا به خاطر تمایلات فرهنگی آن‌ها با دیدن عروسک‌های ملی بیش از خارجی‌ها هیجان زده شوند.

Buena Vista Luxury Garden Spa Resort

هتل مجلل بوئنا ویستا ریزورت که در کوه‌های آراوالی واقع شده است، یکی دیگر از هتل‌های خانوادگی شگفت‌انگیز در جیپور محسوب می‌شود. در طول اقامت شما، بچه‌ها می‌توانند در این ملک زیبا با میراث جیپور آشنا شوند و همچنین از امکانات متنوعی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است لذت ببرند.

سنترال پارک

پارک مرکزی واقع در قلب جیپور، بزرگ‌ترین پارک شهر است که دارای یک مسیر پیاده‌روی و دویدن به طول ۵ کیلومتر، فواره‌های موزیکال، معبد و مجسمه‌های سنگی دوست داشتنی است. یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد اینجا، تیر مرتفعی است که پرچم ملی در تمام روز و شب بر روی آن در اهتزاز درآمده است.

 

جشنواره جذاب فیل‌های جیپور هند

پارک کاناک ویرینداوان

کنک ورینداوان که دره‌ای سرسبز در دامنه تپه ناهارگر واقع شده باغی زیباست که گفته می‌شود به شکلی شبیه ورینداوان اصلی در ماتورا ساخته شده جایی که گمان می‌رود لرد کریشنا دوران کودکی خود را در آنجا گذرانده است. حتی یک بت دوست‌داشتنی از لرد کریشنا در این باغ وجود دارد. فضای پارک زیبا و دوست داشتنی بوده و مناسب گشت و گذار خانوادگی در کنار کودکان است شما با آن‌ها می‌توانید به اطراف بروید و از جاذبه‌های پارک و سبمل‌های دیدن کنید.

Kidosphere

مرکز تفریحی کیدوسفر مکان فوق‌العاده‌ای برای سرگرمی بچه‌ها است که وقتی وارد آن می‌شوند دوست ندارند از آن خارج شوند. همچنین این مکان اولین انتخاب همه برای میزبانی جشن تولد فرزندانشان است. افراد در کیدوسفر تمام وظایف مورد نیاز برای میزبانی یک مهمانی عالی را انجام می‌دهند.

 

۵ پارک آبی بسیار خوب جیپور، آبتنی در گرمای راجستان

لالالند

این یکی دیگر از بهترین مکان‌های سرگرم کننده در جیپور است که دارای دکور شگفت‌انگیز، فعالیت‌های سرگرم کننده، منطقه بازی همراه با غذا و سرگرمی است. این مکان همچنین در بین بچه‌ها برای میزبانی جشن تولد و گردهمایی کودکان محبوب است. لالالند یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید تمام روز را در آن لذت ببرید و فرزندتان را در تور هند سرگرم و شاد نگه دارید.

خانه بازی

به دنبال مکانی مملو از سرگرمی هستید تا فرزندتان را برای سرگرمی و بازی به آن ببرید؟ خانه بازی بهترین مکان سرگرم کننده برای کودکان در جیپور است. نکته منحصر به فردی که در House of Play متوجه خواهید شد، یک منطقه بازی مبتنی بر موضوع لندن با فعالیت‌های واقعی بزرگسالان برای کودک کوچک شما است که به طور بازسازی شده‌ای می‌توانند دنیای واقعی را با انواع وظایف و مسئولیت‌های آن درک کنند. این مجموعه به رشد فکری و ذهنی بچه‌ها در مورد مسائل جامعه کمک فراوانی می‌کند.

 

بازدید از موزه آلبرت هال جیپور

عمار جوان جیوتی

عمار جوان جیوتی بنای یادبودی است که برای گرامیداشت سربازان شجاعی که جان خود را در راه خدمت به ملت در طول جنگ هند و پاکستان در سال ۱۹۷۱ فدا کردند، ساخته شده است. ساختار ساده این منطقه با تفنگ واژگون شده جذابیت زیادی در بین گردشگران و مردم محلی دارد. هنگامی که خورشید غروب می‌کند، بنای یادبود در مقابل آسمان تاریک، روشن شده و آن را به یکی از بهترین مکان‌ها در جیپور برای بازدید شبانه تبدیل می‌کند.

۲۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران