گردش خانوادگی در باغ وحش جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
گردش خانوادگی در باغ وحش جیپور

جیپور یکی از زیباترین شهرهای هند به حساب می‌آید که جزو اولویت‌های گردشگری بسیاری از مسافرین محسوب می‌شود. شهری سرشار از جاذبه‌های گردشگری که آن را تبدیل به یکی از رئوس مثلث طلایی گردشگری هند کرده است. شهری جذاب برای سفرهای خانوادگی و مجردی. شهری که در آن می‌شود دست به کشف زد و به زیر پوست آن نفوذ کرد. شهری که هم با جاذبه‌های تاریخی‌اش در خاطر شما ماندگار می‌شود و هم با جاذبه‌های طبیعی‌اش. شهری که مردمانی هزار دین و مسلک دارد. مردمانی که بسیار مهمان‌نواز هستند. شهری که بهترین امکانات رفاهی و اقامتی را در خود پدید آورده است تا شما با مراجعه به آن برای اقامت هم گزینه‌هایی از هتل‌های ۵ ستاره پیش رویتان داشته باشید و هم هاستل‌های ارزان قیمت. در سفرتان با تور هند به جیپور اگر به دنبال بازدید از یک جاذبه‌ی قدیمی هستید همراه ما باشید تا باغ وحش این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


باغ وحش جیپور

در سال ۱۸۶۸ میلادی پارکی به نام رام نیواس در شهر جیپور تاسیس شده است که آن زمان بخش زیادی از حجم شهر را گرفته بود اما در گذر سال‌ها ذره ذره از حجم آن کم شد و خانه‌ها و مظاهر زندگی مدنی جای پارک را در شهر جیپور گرفتند. پارکی که امروز ۳۳ هکتار وسعت دارد و در خود جاذبه‌های زیادی را جای داده است. جاذبه‌هایی از جمله موزه آلبرت هال جیپور ، زمین‌های ورزشی، گالری هنری، زمین‌های نمایشگاهی و همینطور رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک. اما یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این پارک باغ وحش آن است. باغ وحشی که در هند قدمتی بسیار کهن دارد و یکی از حیات وحش‌های جذاب در این کشور به حساب می‌آید. باغ وحشی که در سال ۱۸۷۷ در این پارک ساخته شده است و دو بخش مجزا در خود دارد. یک بخش مخصوص پستانداران و یک بخش مخصوص پرندگان. در سفرتان به جیپور اگر می‌خواهید به این باغ وحش تشریف ببرید و یک روز خاطره‌انگیز برای خودتان در عمرتان ثبت کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بخش‌های مختلف این باغ وحش را با جزئیات بیشتر خدمتتان معرفی کنیم.

 

 جشنواره جذاب فیل‌های جیپور هند 

باغ وحش جیپور


بخش‌های مختلف باغ وحش جیپور


۱- بخش نگهداری از پستانداران

بخش اول و بزرگ باغ وحش جیپور بخش نگهداری از پستانداران آن است که از سوی گردشگران هر روز با استقبال فراوان روبه‌رو است. بخشی که در تمامی روزهای سال شلوغ است و بازدیدکنندگان را با حیوانات مختلف از سراسر جهان آشنا می‌کند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در این بخش از باغ وحش جیپور بیش از ۵۰۰ حیوان از ۵۰ گونه مختلف نگهداری می‌شوند که زیستگاه‌شان بخش‌های مختلف جهان است. حیواناتی از پلنگ‌های درنده گرفته تا لاک‌پشت‌های بانمک و بی‌آزار. اگر در یک سفر خانوادگی به جیپور و بازدید از این باغ وحش می‌خواهید بروید باید بدانید این بخش از باغ وحش بسیار مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار دارد و آنها را با چیزهای جدیدی در زندگی‌شان آشنا می‌کند.

 

 ۵ فعالیت متفاوت و جذاب که باید در جیپور هند تجربه کنید

 باغ وحش جیپور


۲- بخش پرندگان باغ وحش جیپور

اگر به دنیای پرواز و پرندگان و حنجره‌های آواز خوان حیوانات علاقه دارید باید بدانید این بخش از باغ وحش جیپور برای شما بهشت به حساب می‌آید. بخشی که در آن می‌توانید پرندگان مختلف را ببینید و صدای آنها را بشنوید. البته از پشت قفس. این بخش باغ وحش نیز به مانند بخش نگهداری از پستانداران برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب به حساب می‌آید.

 

 باغ وحش جیپور


۳- موزه باغ وحش جیپور

در باغ وحش جیپور موزه‌ای پدید آمده است که هدف اصلی آن آشنا کردن عموم مردم با حیات وحش هند و به خصوص ایالت راجستان است. اگر به شناختن گذشته زمین و موجوداتی که در آن زیست می‌کرده‌اند علاقه دارید به شما توصیه می‌کنیم در بازدیدتان از این باغ وحش به موزه‌اش هم نیز سری بزنید.

 

 ۵ پارک آبی بسیار خوب جیپور، آبتنی در گرمای راجستان

 باغ وحش جیپور

 

اتفاق‌های ناگوار برای حیوانات باغ وحش جیپور

در تاریخ این باغ وحش دو اتفاق ناگوار برای حیوانات آن رخ داده است که تا همیشه بر پیشانی آن مانده است. یک بار در سال ۲۰۱۰ یازده گوزن خالدار به علت سرمای شدید هوا جان باختند و یک بار دیگر در سال ۲۰۱۳ گونه‌ای از ببر سفید که در این باغ زندگی می‌کرد جان خود را از دست داد.

 

 ۱۰ تفریح نابی که در سفر به جیپور می‌توانید انجام دهید 

باغ وحش جیپور


روزها و ساعات بازدید از باغ وحش جیپور

در سفرتان به جیپور باید بدانید در تمامی روزهای هفته به غیر از سه‌شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر می‌توانید برای تماشای حیوانات این باغ وحش به آن تشریف ببرید و یک روز خاطره‌انگیز داشته باشید. هزینه بازدید از این باغ وحش برای توریست‌ها ۱۵۰ روپیه است.

۰۶ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران