بهترین سالن‌های سینمای جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
بهترین سالن‌های سینمای جیپور

بله، همه‌ی ما برای دیدن مکان‌های تاریخی زیبا، اقامت در هتل‌های باشکوه و گشت زدن در خیابان‌های شلوغ جیپور به این شهر زیبا سفر می‌کنیم. با این حال، تماشای یک فیلم به روز در سینمایی مدرن که البته کولر دارد و خنک است، حتما یک فعالیت عالی برای بسیاری از آن‌ها که به تور هند می‌روند، محسوب می‌شود. خوشبختانه در این شهر، چند سینمای عالی وجود دارد که ما در این نوشته، به معرفی برترین‌های آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

کوتاه درباره سالن‌های سینمای جیپور

در جیپور هم می‌توانید مجموعه‌های سینمایی مدرن و بزرگ با چندین سالن مختلف را پیدا کنید و هم سینماهایی که تنها یک سالن دارند و البته مدت زیادی از ساخت آن‌ها می‌گذرد. اگر چه که تماشای فیلم‌های خاص در سینماهای کلاسیک، لذت خاص خودش را دارد، با این حال باید در نظر بگیرید که اغلب، این مجموعه‌‌های سینمایی جدید هستند که به پخش فیلم‌های هالیوودی به زبان اصلی می‌پردازند و سالن‌های مستقل، بیشتر به پخش فیلم‌های هندی اختصاص دارند. با این توضیح کوتاه، نگاهی بندازیم به برترین سالن‌های سینما در جیپور:

سینما راج ماندیر جیپور (Raj Mandir Cinema)

حتما باید اولین جایی که در لیستمان از آن یاد می‌کردیم، سینما راج ماندیر می‌بود. مکانی لوکس که تماما نشان دهنده سازه‌های شاهانه جیپور است و اگر چه ساخت آن به سال ۱۹۷۶ بر می‌گردد، اما فضای داخلی باشکوه آن بیشتر شما را به یاد سالن‌های اپرا و مکان‌های لوکس برای اجرای نمایش می‌اندازد.

بنای این مجموعه را یک طراح معروف به عهده داشته و فضای کلی آن مدرن و شیک است، مخصوصا این که یک نوسازی اساسی را تجربه نموده و از امکانات مدرن برای نمایش فیلم بهره می‌برد. این مکان البته تنها یک سالن دارد و با این که از امکاناتی همچون صدای دالبی اتموس بهره می‌برد، اما آن‌جا تنها به پخش فیلم‌های هندی اختصاص دارد. جالب است بدانید سالن راج ماندیر، اگر چه بیش از هزار نفر گنجایش دارد، اما باز هم حتما باید از مدتی قبل بلیط رزرو کنید تا جایی برای نشستن در سالن پیدا کنید.

 

ماجراجویی در جیپور هند

آدرس: C-16, Bhagwan Das Road, Panch Batti, C Scheme, Ashok Nagar

 

سینما پولو ویکتوری جیپور (Polo Victory Cinema)

مکانی که در حال حاضر این مجموعه‌ی سینمایی در آن‌جا واقع شده، در واقع یک سینمای تاریخی بود که دهه‌ها قبل درست شده است و مردم در آن سال‌ها، باید ماه‌ها صبر می‌کردند تا بتوانند بلیط برای ورود به سینما تهیه کنند. اما در دهه گذشته، شکوه این سینما کم کم رو به افول گذاشت و برای مدتی هم سینما تعطیل بود تا این که در نهایت بنای اصلی تخریب و یک مجموعه سینمایی و مرکز تفریحی ببزرگ به جایش ساخته شد.

سینما پولو در حال حاضر یکی از بهترین مجموعه‌های سینمایی جیپور به حساب می‌آید و در آن‌جا فیلم‌های هالیوودی با کیفیت بسیار خوب نیز به نمایش گذاشته می‌شود. سینما پولو ویکتوری همچنین دارای یک فود کورت کوچک نیز هست که می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.

آدرس: Station Road, Opposite Kanji Hotel, Sindhi Camp

 

مجموعه سینمایی آیناکس در مرکز خرید کریستال پالم جیپور (INOX, Crystal Palm Mall)

آیناکس یکی از برندهای شناخته شده در میان سینما دوستان هند به حساب می‌آید و مجموعه‌های سینمایی این شرکت را می‌توان در شهرهای بزرگ هند مشاهده کرد. اما اگر می‌خواهید به جیپور بروید و قصد تماشای یک فیلم هالیوودی در سالنی با کیفیت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مجموعه سینمایی را انتخاب نمایید. اگر چه سینما آیناکس کمی از نظر قیمت بلیط نسبت به دیگر جاهای جیپور برای تماشای فیلم گران‌تر است، با این حال کیفیت پخش و صدا در آن‌جا بسیار عالی بوده و تجربه تماشای فیلم در یک سینمای مدرن با امکانات به روز را برایتان مهیا خواهد کرد.

قرار گیری در مرکز خرید کریستال پالم که از جمله بهترین مراکز خرید در جیپور است، دسترسی به این مرکز سینمایی را راحت‌تر می‌کند و البته تهیه بلیط را هم کمی سخت خواهد کرد. این مکان دارای بهترین سالن پخش سه بعدی در جیپور است (البته دیگر شعبه آیناکس نیز کیفیتی این چنینی دارد) و بسیاری فیلم‌های مهم هالیوودی همزمان با پخش جهانی، در این مکان نیز پخش می‌شوند. این مجموعه سینمایی دارای فود کورت نسبتا بزرگ بوده که در کنار رستوران‌های محلی، شعبه مک‌دونالد را نیز میزبانی می‌کند.

 

معرفی بهترین بازارها در سفر به جیپور

آدرس: 4th Floor, Crystal Palm Mall, Sahkar Circle, Sardar Patel Marg

 

مجموعه سینمایی سینِپولیس در ورد ترید پارک جیپور (Cinepolis, World Trade Park)

ورد ترید پارک جیپور، یک مجموعه تجاری، اقامتی و تفریحی بسیار بزرگ است که مجموعه‌ای از خدمات را در خود ارائه می‌کند. از جمله این خدمات می‌توان به وجود مجموعه سینمایی سینپولیس اشاره کرد که اولین و تنها مجموعه سینمایی جیپور است که دارای سالن‌های مخصوص پخش فیلم با فرمت آیمکس (IMAX) بوده و تمامی چهار سالن سینمای آن از صندلی‌های با کیفیت، دکور عالی و فضای شیک برای تماشای فیلم بهره می‌برند.

در این مجموعه سینمایی هم فیلم‌های هندی و هم هالیوودی همزمان با پخش جهانی اکران شده و همچنین یک سالن پخش فیلم به صورت سه بعدی نیز برایش در نظر گرفته شده است. از دیگر امکنات مجموعه ترید پارک جیپور می‌توان به فود کورت بزرگ و مجهز، فروشگاه‌های متعدد و یک پارک بازی مخصوص کودکان و نوجوانان اشاره کرد که بعد از تماشای فیلم می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

آدرس: 1st Floor, World Trade Park, Malviya Nagar

 

اینترتینمنت پارادایز جیپور (Entertainment Paradise)

یکی دیگر از مجموعه‌های سینمایی بسیار خوب جیپور که هم فضای شیک و بسیار زیبایی دارد و هم این که با قرار گیری در مرکز شهر، به راحتی در دسترس گردشگران خواهد بود. این مجموعه در مجموع سه سالن دارد که دو تای آن‌ها از پرده دو بعدی و دیگری از سیستم نمایش سه بعدی بهره می‌برد.

سالن سه بعدی این مجموعه، به نمایش فیلم‌های بزرگ و پرخرج سینمای هالیوود همچون فیلم‌های هالیوودی می‌پردازد و اغلب اوقات دو سالن دیگر به فیلم‌های هندی اختصاص دارد. این مکان از جمله جاهای خوب برای تماشای فیلم‌های هالیوودی پر فروش با کیفیت بسیار خوب بوده که از نظر قیمت بلیط نیز، فشاری به جیب شما وارد نمی‌کند!

 

۱۰ قلعه باشکوه و تاریخی در جیپور

آدرس: Jawahar Circle

 

سینما پاراس جیپور (Paras Cinema)

این سینما که در مجاورت دروازه جوراوار سینگ (Jorawar Singh Gate) قرار گرفته، جزو سینماهای تک سالنه محبوب در جیپور به حساب می‌آید که اگر چه مجموعه‌های سینمایی، کار را برای چنین سینماهایی تنگ کرده‌اند، اما هنوز توانسته محبوبیت خود را حفظ کند و سالن آن همیشه مملو از جوانان محلی است که برای تماشا جدیدترین فیلم سینمای بالیوود به آن‌جا می‌روند.

این مکان در سال ۲۰۱۹ کاملا نوسازی شده و سیستم صدای دالبی و دستگاه پخش تصویر با رزولوشن بالا به آن اضافه شد و همچنین یک فود کورت کوچک نیز در بخشی از این مجموعه افتتاح گشت. با تمام این امکانات و البته قیمت پایین بلیط‌های سینما پاراس، پخش نشدن فیلم‌های هالیوودی باعث شده تا این مکان در نهایت بیش‌تر به درد مردم محلی بخورد و کم‌تر گردشگری برای تماشای فیلم به آن‌جا بروید.

آدرس: Jorawar Singh Gate, Amer Road, Near Raj Palace, Chokdi Gangapol

 

مجموعه سینمایی گالکسی در مانسارووار جیپور (Galaxy Cinemas)

هر سه برند آیناکس، گالکسی و سینپولیس، شعبه‌هایی دیگری هم در جیپور دارند و به همین دلیل به صورت مشخص ذکر می‌کنیم که مجموعه مورد نظر ما در کجا قرار گرفت هاست. در مورد مجموعه سینمایی گالکسی نیز، شعبه مانسارووار که به راحتی در دسترس گردشگران بوده، مورد نظر ماست و این مکان را برای تماشای فیلم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

از دلایل محبوبیت بسیار بالای مجموعه سینمایی گالکسی، کیفیت بسیار خوب تصویر و صدای این مجموعه در کنار قیمت پایین بلیط‌های آن است که باعث می‌شود به یکی از پاتوق‌های اصلی جوانان شهر بدل شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، اگر امکانش را دارید، قبل از این که به این مجموعه بروید، بلیط خود را از قبل به صورت آنلاین خریداری کنید. البته این مجموعه سینمایی، همیشه فیلم‌های هالیوودی روی پرده ندارد و بهتر است از قبل این موضوع را نیز چک کنید.

 

دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور

آدرس: SP, 9, Shipra Path, RIICO Industrial Area

 

دیگر مجموعه‌های سینمایی مهم جیپور

غیر از موارد ذکر شده که مشخص کردیم کدام برای دیدن فیلم‌های انگلیسی زبان مناسب هستند، دو مجموعه سینمایی سینپولیس شعبه مرکز خرید تریتون مگا مال (Cinepolis, Triton Mega Mall) و همچنین آیناکس شعبه مرکز خرید پینک اسکوئر مال (INOX, Pink Square Mall) گزینه‌های مناسب دیگر شما خواهند بود. هر دو این مجموعه‌های سینمایی بسیار شبیه به دیگر شعبه‌های آن‌ها هستند که بالاتر توضیحات کامل درباره‌شان دادیم. در مورد سینپولیس باید گفت که سالن‌های این مجموعه با توجه به گران بودن آن و پخش فیلم‌های هالیوودی، به اندازه دیگر سالن‌های سینما در جیپور شلوغ نمی‌شوند.

در مورد آیناکس نیز می‌توان گفت که تقریبا هر دو شعبه به یک شکل هستند و تفاوت خاصی میانشان وجود ندارد. این مکان نیز دارای چهار سالن سینما بوده و از امکانات پخش فیلم فوق‌العاده عالی بهره می‌برد.

 

قلعه شگفت‌انگیز جاگار در جیپور هند

آدرس سینپولیس: Triton Mega Mall, Maharaja Shekhoje Rao Circle, Chomu Pulaia Road, Jhotwara

آدرس آیناکس: Pink Square Mall, Plot No. 1 & 2, Govind Marg, Raja Park

 

در مجموع سالن‌های سینما در جیپور، با کیفیت و شیک هستند و مهم‌ترین مشکل برای گردشگران، در اقلیت بودن فیلم‌های هالیوودی در این شهر است که البته در تمام جاهای هند به این ترتیب بوده و بیشتر مردم هند، تمایل به تماشای محصولات داخلی کشورشان دارند.

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۳ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران