معرفی ۵ بازار محلی محبوب جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
معرفی ۵ بازار محلی محبوب جیپور

جیپور یکی از شهرهای قدیمی و دیدنی هندوستان است. گردشگران زیادی برای مشاهده فرهنگ غنی و سبک معماری زیبای شهر با تور هند سفر می‌کنند. البته در کنار جاذبه‌های گردشگری این شهر جذاب و دیدنی می‌توان به گشت و گذار در خیابان‌های این شهر صورتی پرداخت و لذت سفر خود را چندین برابر کرد. از آنجایی که یکی از سرگرمی‌های اصلی در هر سفری خرید کردن است در این مقاله به معرفی چند تا از معروف‌ترین بازارهای محلی جیپور پرداخته‌ایم. توریست‌ها می‌توانند در کنار خرید کردن در این بازارهای محلی با فرهنگ و بومیان منطقه از نزدیک آشنا شوند.

 

بازار جوهری جیپور (Johari Bazaar Jaipur)

آنچه که خیلی واضح است علاقه هندی‌ها به طلا، جواهر و انواع بدلیجات است. اگر شما نیز به زیورآلات هندی علاقه‌مند هستید بازار جوهری جیپور مکانی بسیار مناسب برای خرید خواهد بود. در این مکان که یکی از مشهورترین نقاط خرید در جیپور به حساب می‌آید، می‌توانید سوغاتی‌هایی از زیورآلات هندی برای دوستان و یادگاری‌هایی برای خود با قیمتی مناسب تهیه کنید. البته در بازار جوهری می‌توان کالاهایی از جمله لوازم منزل، پوشاک، صنایع دستی، عطرهای سنتی هندی و لباس‌های سنتی هندی‌ها را نیز مشاهده کرد. اگر به در سفر خود به جیپور سری به این بازار محلی زدید خوردن بستنی قفلی را که یکی از خوراکی‌های خوشمزه هند است را فراموش نکنید. برای دسترسی آسان در زیر آدرس دقیق رسیدن به این بازار محلی جیپور را آورده‌ایم:

  • Queens Road or Johari Bazar Rd, Ramganj Bazar, Chuwapimpara Jaipur, 302021

برای دسترسی به این بازار می‌توانید از مترو استفاده کنید. برای این منظور باید در ایستگاه Chandpole Metro Station که در ۵ کیلومتری بازار قرار دارد پیاده شوید. توجه داشته باشید که ساعات کاری این بازار از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است.

 

قلعه شگفت‌انگیز جاگار در جیپور هند

 

بازار تبتی جیپور (Tibbati Market Jaipur)

یکی دیگر از معروف‌ترین بازارهای محلی جیپور، بازار تبتی نام دارد. این مکان گزینه بسیار مناسبی برای مزه کردن غذاهای لذیذ خیابانی در هند است. همچنین می‌توانید سوغاتی‌های خوبی را با قیمتی مناسب از این بازار تهیه کنید. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد در این بازار محصولات تبتی، به خصوص لباس‌های گرم مخصوص این منطقه به فروش می‌رسد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند انواع مختلفی از صنایع دستی تبتی‌ها را در آن پیدا کرده و خریداری کنند. برای رفتن به بازار تبتی آدرس زیر را دنبال کنید:

  • Kanwar Nagar, Jaipur, 302002

مسافران می‌توانند خود را به ایستگاه مترو Chandpole Metro Station برسانند. سپس با پیاده‌روی در حدود ۲ کیلومتر به ورودی این بازار جذاب خواهند رسید. ساعات کاری این بازار در تمامی روزهای هفته از ۹ صبح تا ۹ شب است.

 

بازار تریپولیا جیپور (Tripolia Bazar Jaipur)

اگر به دنبال بازاری به دور از شلوغی‌های شهر هستید بهترین گزینه پیشنهادی ما به شما در سفر به جیپور بازار تریپولیا است. این بازار سنتی انواع محصولات سنتی مخصوص هند را در اختیار خریداران می‌گذارد. مخصوصا اگر قصد خرید النگوهای رنگی هندی را دارید این بازار مناسب شما خواهد بود. از جمله کالاهای تریپولیا می‌توان به لباس‌های سنتی، لباس‌های گلدوزی شده هندی، فرش‌های سنتی، دکوری‌های برنجی و آهنی اشاره کرد. همچنین در اطراف این بازار جذاب رستوران‌های محلی وجود دارند که توریست‌ها می‌توانند سراغ غذاهای خوشمزه محلی بروند. آدرس دقیق این بازار در زیر آورده شده‌ است:

  • Tripolia Bazar, Kanwar Nagar, Jaipur

بازار تریپولیا در ۳ کیلومتری ایستگاه مترو Chandpole Metro Station قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند در تمامی روزهای هفته به غیر از یکشنبه‌ها بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۱ شب از این بازار دیدن کنند.

 

در یک نگاه عاشق جیپور شوید!

 

بازار نهرو جیپور (Nehru Bazaar Jaipur)

بازار نهرو از دیگر بازارهای محلی جیپور است که در بین بومیان و توریست‌ها طرفداران بسیاری دارد. در کنار تنوع بالای اجناس که شامل انواع لباس‌ها و پارچه‌های هندی است فروش کفش‌های رنگارنگ اصلی‌ترین بخش بازار نهرو را در بر می‌گیرد. اجناس این بازار به قدری رنگا رنگ و دوست داشتنی هستند که هر کسی را وسوسه به خرید می‌کند. اگر دوست دارید در سفر خود به جیپور سری به بازار محلی نهرو بزنید آدرس زیر را دنبال کنید:

  • Film Colony, Modikhana, Jhotwara, Jaipur

جهت دستیابی اقتصادی به این بازار می‌توانید از اتوبوس‌های درون شهری استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایسگاه اتوبوسی به بازار نهرو Hathoj Bus Stop است. علاقه‌مندان می‌توانند در تمامی ایام هفته بین ساعت‌های ۱۰:۳۰ تا ۱۹:۳۰ از این بازار دیدن کنند.

 

بازار چاندپوله جیپور (Chandpole Bazaar)

بازار چاندپوله یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین بازارهای محلی جیپور به شمار می‌آید. غرفه‌های فروش کالاهای سنتی و صنایع دستی مخصوص بومیان در این بازار توجه هر توریستی را به خود جلب خواهد کرد. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید تماشای غرفه‌های بازار چاندپوله می‌تواند برای شما جذاب باشد. آدرس بازار چاندپوله جیپور را در زیر آورده‌ایم:

  • Chandpole Bazar, Jaipur, 302001

ایستگاه مترو Chandpole Metro Station در فاصله ۱.۵ کیلومتری از این بازار قرار داشته و نزدیک‌ترین ایستگاه برای دسترسی افراد به آن است. در صورتی که دوست دارید به این بازار بروید می‌توانید در تمامی روزهای هفته بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۱۱ شب در آن حضور داشته باشید.

 

۸ سوغاتی مشهور در سفر به جیپور

 

علاوه بر بازارهای محلی جیپور که در بالا اشاره شد توریست‌ها می‌توانند از بازارهای دیگری مثل بازار باپو و  بازار کیشناپل نیز تور جیپور دیدن کنند و یک خرید لذت بخشی را برای خود رقم بزنند. همچنین در این شهر توریستی هند مراکز خرید مدرن و لوکس بسیاری نیز وجود دارد که هر شخصی با توجه به سلیقه و انتظارات خود از خرید می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران