دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری جیپور
دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور (قسمت اول)

جیپور شهری است که به دلیل داشتن معابد شگفت‌انگیز و زیبا در تمام دنیا معروف می‌باشد. اغلب معابد این شهر توسط مهاراجاها و پادشاهانی که حاکم شهر بوده‌اند ساخته شده است. کنده‌کاری‌ها و هنر معماری به کار رفته در این معابد بی‌نظیر و خیره‌کننده است. این معابد همچنین مکانی عالی برای گذراندن اوقات آرام و دلنشین به دور از هیاهوی زندگی شهری هستند. اگر شما نیز به دنبال زیباترین معابد جیپور در تورهند هستید حتما تا انتها با ما همراه باشید؛ چرا که این بار قصد داریم شما را با این معابد زیبا و منحصر به فرد آشنا کنیم.

 

معبد گالتاجی (Galtaji Temple)

معبد گالتاجی یکی از محبوب‌ترین معابد جیپور است که با زیبایی و معماری دلربای خود بازدیدکنندگان را شیفته‌ خود می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز معبد رنگ صورتی آن است. بنابراین از فاصله بسیار زیادی جلب توجه می‌کند. پیروان هندو هر ساله از این معبد دیدن می‌کنند و در بین مردم به عنوان زیارت هندو شناخته می‌شود.

 

رعایت ۹ نکته مهم در بازدید از معابد هند

 

معبد آکشاردام (Akshardham Temple)

یکی دیگر از جاذبه‌ها و زیبایی‌های هند که در دسته دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور می‌توان قرار داد معبد بسیار معروف آکشاردام است. این معبد به لرد ویشنو اختصاص یافته و با تراشیدن سنگ‌ها و معماری بسیار دقیق یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های جیپور به شمار می‌رود. دیوارهای معبد با تصاویر بسیار زیبایی از لرد ویشنو و دیگر خدایان هندو تراشیده شده است. وسعت معبد و معماری منحصربه‌فرد آن شما را شیفته خود خواهد کرد.

 

معبد جگات شیرومانی (Jagat Shiromani Temple)

این معبد به لرد کریشنا و میرا بای اختصاص یافته است. لحظه‌ای که قدم در این معبد می‌گذارید غرق در آرامش و نقش و نگار آن خواهید شد. در جشنواره Janmashtami جگات شیرومانی شاهد بیشترین جمعیت خود در طول سال می‌شود. زیرا طرفداران برای به دست آوردن برکت خداوند کریشنا به درگاه این معبد پناه می‌آورند. جای جای این معبد غرق در زیبایی و شگفتی بوده و یکی از پربازدید‌ترین معابد جیپور محسوب می‌شود.

 

معبد گره گان (Giri Ganga)

این معبد در تپه‌های قلعه ناهارگارا و قلعه جیاگرا واقع شده است. از این رو منظره‌ای عالی و چشمگیر را به بازدیدکنندگان تقدیم می‌کند. اعتقاد بر این است که این معبد در زمان تأسیس جیپور ساخته شده و اهمیت زیادی در قلب مردم دارد. مجسمه گانشا که برجسته‌ترین برج معبد است بر شکوه و عظمت آن افزوده است.

 

معرفی آرامگاه‌ها، معابد و یادبودهای شهر دهلی

 

معبد گوویند دیو جی (Govind Dev Ji T emple)

این معبد ابتدا در شهر ورینداوان قرار داشت. بعدها در زمان مغول‌ها به جیپور آورده شد. این معبد بلافاصله توانست مورد توجه واقع شود و طرفداران زیادی را از سراسر دنیا به دست آورد. این معبد متعلق به لرد کریشنا بوده و دارای مجسمه‌ای از کریشنا، نمادی از تجسم زمین است. معماری این معبد با جزئیات عالی طراحی شده و دارای کنده کاری‌های زیبایی می‌باشد که از نظر زیبایی کاملا بی‌نظیر است.

 

معبد بیرلا ماندیر (Birla Mandir)

معبد بیرلا ماندیر از سنگ مرمر سفید ساخته شده و که یکی از نقطه عطف‌های جاذبه شهر جیپور محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم زیبایی معبد را در شب هنگام که معبد با نورهای خیره‌کننده مزین شده است تماشا کنید. این معبد متعلق به لرد ویشنو و لاکشمی است و مجسمه‌های زیبایی از این دو در آن واقع شده است. این معبد با رنگ‌های سبزی احاطه شده که باعث می‌شود معبد جلال و شکوه بیشتری را در دید بازدیدکنندگان به دست آورد.

 

معبد شیلا دیوی (shila devi temple)

معبد شیلا دیو از جمله معبدهای قدیمی جیپور بوده و به الهه دورگا تعلق دارد. این معبد که یکی از دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور است در طول سالیان عاشقان زیادی را مجذوب خود مرده است. معبد شیلا پیو توسط Maharaja Maan Singh ساخته شده است. مجسمه الهه دورگا مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش این بنای مذهبی است؛ زیرا برای بازدید‌کنندگان بسیار واقعی و زیبا به نظر می‌رسد.

 

زیباترین معابد هند که هرگز اسمی از آن‌ها نشنیده‌اید

 

معبد سری دیگامبر جین (shri digamber jain temple)

از دیگر گزینه‌ها در بین دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور معبد سری دیگامبر جین می‌باشد. این معبد متعلق به پروردگار پادامپرابهو بوده و اعتقاد بر این است که نعمت‌های پیروانش را برآورده می‌کند. بسیاری از پیروان معتقدند که انرژی خالص و برکت معبد، جادویی برای حل مشکلات آن‌ها است. این معبد از مرمرهای سفید ساخته شده و دارای یک مجسمه زیبا از خداوند است. بسیاری از گردشگران از آن به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی جیپور یاد می‌کنند.

 

۰۲ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران