معرفی بهترین بازارها در سفر به جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
معرفی بهترین بازارها در سفر به جیپور

جیپور، "شهر صورتی هند"، بیشتر به خاطر خاندان سلطنتی و بناهای تاریخی شگفت انگیزش شهرت دارد. این شهر که پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایالت راجستان هند است، در حال حاضر یک مقصد توریستی محبوب در این کشور است و بخشی از مدار تور مثلث طلایی هند به شمار می‌آید.

اما تعداد کمی از گردشگران تور هند، با امکانات بی پایان خرید در این شهر آشنا هستند. حقیقت این است که مکان‌های خرید قابل توجهی در جیپور وجود دارند که می‌توانند کل تجربه خرید شما را ده برابر افزایش دهد. مقاله بهترین مراکز خرید در جیپور، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد.

بنابراین اگر اهل خرید هستید، تردید نکنید! در بهترین بازارهای جیپور، زیبایی منحصر به فرد و لمس اشیاء سنتی در کمترین زمان شما را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

 

Johari Bazaar

جیپور جایگاه بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین مجموعه جواهرات هند است. این شهر که به خاطر جواهرات و لباس‌هایش شهرت دارد، عمدتا مورد بازدید مردمی است که هر دوی این موارد را دوست دارند. بسیاری از بازارهای معروف در جیپور وجود دارد که سنگ‌های قیمتی، جواهرات، سنگ‌های نیمه قیمتی و طلا را با ضمانت محدود می‌فروشند. و بازار Johari  یکی از آن موارد است که می‌توانید همه اینها را خریداری کنید.

انبوهی از انتخاب‌ها و طرح‌های شگفت‌انگیز به ویژه سنگ‌های قیمتی گرانبها و گردنبندهای دست ساز با قیمت‌های مناسب، این بازار را به یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در جیپور تبدیل می‌کنند و به خصوص، شما را در برابر جواهرات دست ساز فوق‌العاده و ظریف افسون می‌نمایند.

 

بهترین فعالیت‌های توریستی در جیپور

ساعات کار: ۷ روزهفته، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Badi Chopar

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: Laxmi Mishthan Bhandar، Ramdev، Kabul Chicken Sajji، Shri Shyaam Chaat Bhandar

آدرس:  Johri Bazar, Gangori Bazar, Jaipur

 

Tripolia Bazaar

این بازار، به خاطر جواهرات لاکی و انواع زیبای النگوها و اقلام مشابه معروف است. البته می‌توانید منسوجات را نیز از اینجا خرید کنید. منسوجات محبوب Bandini، بسیار طرفدار دارند و پارچه‌های رنگی با گلدوزی‌های غنی نیز در اینجا موجودند. بعلاوه در این بازار می‌توانید فرش‌های دستی، ظروف برنجی و لباس‌های سنتی را نیز پیدا کنید و باید بگوییم این مکان را می‌توان یکی از شگفت‌انگیزترین فضاهای خرید در جیپور دانست.

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Choti Chopad

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: رستوران چند آشپزی Midtown، Shrii Gopi Pavita Bhojnalaya، Nice Cafe، The Palace Cafe، Samrat Ki Kachori Samosa

آدرس: Tripolia Bazar, Kanwar Nagar, Jaipur

 

Chandpole Bazaar

این مکان، یکی از بازارهای سنتی خرید در جیپور بوده و جایی است که خلاقیت در آن زنده می‌شود. جایی که شما می‌توانید صنایع دستی، مجسمه‌های ساخته شده از سنگ مرمر در همه رنگ‌ها و طرح‌ها و همچنین بافت‌های دستی و یا گزینه‌های محبوبی مانند کفش‌های سنتی و پر زرق و برق، صنایع دستی زیبا، مجسمه‌های بی‌نقص ساخته شده از چوب و سنگ، فرش، عمامه یا هر چیزی را که دوست دارید، خریداری کنید.

 

لوکس‌ترین هتل‌های جیپور: قسمت اول

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ساعت ۱۱ صبح به بعد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Choti Chopad

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: کافه بیکری Krishna’s، Shiv Shakti Pavitra Bhojnalaya، Mohan، Bagra Pavitra Bhojnalaya

آدرس: Indira Bazar, Topkhana Desh, Jhotwara, Jaipur

 

Kishanpole Bazaar

این بازار، بیشتر به خاطر ارائه منسوجات با قیمت‌های مناسب شهرت دارد. همچنین، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی‌های چوبی هنرمندان ماهر شهر به شمار می‌آید.

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ۱۱ صبح تا ۹ شب

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Choti Chopad

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: رستوران هتل Sartaj، رستوران هتل Akbari، Morija House، Karan و بیکری New Janta

آدرس: Kishanpole Bazar Road, Jaipur

 

Nehru Bazaar

اگرچه می‌توانید لباس‌ها و منسوجات زیبایی را در بازار نهرو پیدا کنید، اما جذابیت اصلی این بازار، کفش‌های جوتی سنتی هستند. این کفش‌ها، یکی از اقلام تخصصی و مطرح در جیپور بوده و در اینجا با طراحی چند رنگ پر جنب و جوش و شاد در معرض دید علاقمندان گذاشته می‌شوند و بسیار وسوسه انگیزند. حواستان باشد قبل از خرید حسابی چانه بزنید، زیرا اجناس معمولا با قیمت‌هایی بالاتر از عرف ارائه می‌شوند!

 

۱۰ قلعه باشکوه و تاریخی در جیپور

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Hathoj

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: Sardar Ji’s Lassi and Kachori، Mohan، Ganesh، Neelam Dhaba، Shri Mahaveer Dhaba و رستوران هتل Dev

آدرس: Film Colony, Modikhana, Jhotwara, Jaipur

 

Sireh Deori Bazaar

اینجا مکان مناسبی برای خرید ویترینی و خرید خیابانی در جیپور است. می‌توانید نگاهی اجمالی به کفش‌های چرمی، عروسک‌های خیمه شب بازی و آویزهای تزئینی منحصربه‌فرد داشته باشید که ساخت انحصاری جیپور هستند. در عین حال، از گشت و گذار در فضایی صمیمی لذت ببرید.

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ساعت ۱۱ صبح به بعد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Badi Choupad

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: Marky Momos Hawamahal، Kabul Chicken Sajji، Art Cafe، Heritage Buffet

آدرس: Sireh Deori Gate, Tulsi Marg, J.D.A. Market, Jaipur

 

Bapu Bazaar

بهترین بازار جیپور برای خرید، بازار باپو است که در آن می‌توان تمام کالاهای موردنیاز، خصوصا منسوجات و کفش‌های جوتی را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کرد. با اینحال، همچنان چانه زنی را فراموش نکنید. اگر به دنبال بهترین مکان عمده فروشی هستید نیز، اینجا بهترین گزینه به شمار می‌آید. بعلاوه منسوجات و جوتی‌های این بازار نیز نسبت به سایر مراکز خرید، بسیار متمایز هستند. گفتنی است در این بازار، می‌توانید از طراوت یک خرید خیابانی در جیپور لذت ببرید. زیرا این مرکز خرید، در مکانی زیبا قرار داشته و می‌توانید شاهد سمت "صورتی" شهر باشید!

 

دیدنی‌ترین معابد شهر جیپور (قسمت اول)

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ساعت ۱۱ صبح به بعد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Sindhi Camp

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: Valentine Cafe، KR، Samrat، Falahaar، Laxmi Mishthan Bhandar، Garam Masala

آدرس: Bapu Bazar, Biseswarji, Jaipur, Rajasthan 302007

 

Mirza Ismail Road

حقیقت این است که سفالگری در جیپور بیش از حد جدی گرفته می‌شود و طبیعتا در اینجا، آثار سفالی بسیاری را خواهید یافت که نگاه و احساس شما را درگیر خودشان می‌کنند. و یکی از بهترین مکان‌ها در تور هند برای پیدا کردن کارهای سفالی، جاده میرزا اسماعیل است که قدمت آن به دوران پادشاهان راجپوت برمی‌گردد که به طور گسترده از گلدان‌ها برای زیباسازی کاخ‌های خود در هند استفاده می‌کردند. بعلاوه در بازار این جاده، می‌توانید انواع آثار ومجسمه‌های برنجی و وسایل چوبی را نیز بیابید.

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ساعت ۱۱ صبح به بعد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس دروازه Ajmeri

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: Barbeque Nation، Niros، Handi، Topaz، Talk Of The Town، Akh Bar، The Yellow House

آدرس: MI Road, Jaipur

 

Tibbati Market

اینجا یکی از بهترین بازارها برای خریدی مقرون به صرفه، در سفر با تور هند به جیپور است. می‌توانید ساعت‌ها در میان انواع آثار از جمله صنایع دستی، اقلام مد روز و سوغاتی‌های محلی در جیپور به گشت و گذار بپردازید. این بازار در اوایل هر سال در حوالی آبان راه‌اندازی می‌شود و تا پایان دی ماه نیز، بهترین گزینه برای خرید لباس‌های زمستانی است.

 

در یک نگاه عاشق جیپور شوید!

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Chhoti Chopar

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: 30rs Pizza، Baradari، Shree Gopi Pavitra Bhojnalaya

آدرس: Gangori Bazaar, Tripolia Bazar, Kanwar Nagar, Jaipur, Rajasthan 302002

 

Anokhi

اگر از علاقمندان به آثار چاپی عالی و پارچه‌های دست ساز زیبا هستید، این مرکز خرید قطعا شما را ناامید نخواهد کرد. این مکان با وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف که طرح‌ها و چاپ‌های متنوعی را در طیف‌های رنگی متمایز و خاص ارائه می‌دهند، بسیار مورد علاقه مردم محلی و گردشگران تور جیپور بوده و می‌توانید هنگام پرسه زدن در شهر، از هنر و صنایع دستی این مغازه بهشتی نیز دیدن کنید.

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس NRI Circle

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: روف رستوران Kalyan Heritage، Potlee، MZ، Chatkara Dhaba، Lajawab

آدرس: Anokhi Farm, Todi Ramzanipura, Jagatpura, Jaipur 302017

 

Kripal Kumbh

این مکان از دهه ۶۰ کار خود را شروع کرد و از آن زمان تاکنون، سفال‌های زیبای آبی سفالگران محلی را به فروش می‌رسد. سفال‌هایی که باکیفیت و دقت ساخته شده‌اند، قلب هر توریستی را می‌دزدند. در اینجا اقلام مختلفی با نقوش مشابه ساخته شده و برای هدیه دادن به عنوان سوغاتی، گزینه‌هایی مناسب محسوب می شوند.

 

۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

ساعات کار: ۷ روز هفته، از ساعت ۸ صبح تا ۸ بعدازظهر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Sindhi Camp

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: Tara Niwas، Rajasthani Thali، Kloud، Blue Ice، Farzi Cafe Jaipur Adda، Mazica Cafe

آدرس: B-18, Shiv Marg, Banipark, Kanti Nagar, Bani Park, Jaipur, Rajasthan 302016

 

Aravali Bazaar

برای تهیه اکسسوری‌ها و المان‌های دکوراسیون منزل، این بازار گزینه بسیار مناسبی است. البته اینجا یک مکان همه کاره است که به فروش لحاف، ملحفه، لوازم‌التحریر و حتی لباس باکیفیت نیز شهرت دارد. جالب است بدانید که همه اقلام نیز با قیمتی بسیار مقرون به صرفه، در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرند.

ساعات کار: ۶ روز در هفته از ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر،  یکشنبه‌ها تعطیل است

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه Sardar Patel Marg

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: Masala Ministry، Little Italy، Culture، Nectar Jaipur، Inchin Chinese & Thai

آدرس: B-5/B-6, Vinayak Apartment, C-1, Prithviraj Road, Prithviraj Road, Jaipur, Rajasthan 302001

 

Purohit Ji Ka Katla

اینجا، همان بازاری در جیپور است که می‌توان تمام اقلام مربوط به عروسی را از آن خرید کرد. حقیقت این است که مراسم عروسی می‌تواند واقعا استرس‌زا باشد، به خصوص قسمت خرید آن! بنابراین وجود این بازار واقعا غنیمت است، به نحوی که تمام مایحتاج مربوطه را در یک مکان واحد به راحتی پیدا خواهید کرد.

 

۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

ساعات کار: ۶ روز هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب، یکشنبه‌ها تعطیل است

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس Badi Chopar

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: Ramdev، Sahu، Govind

آدرس: Purohit ji ka katla, Johari Bazar Rd, Jaipur, Rajasthan 302002

 

Teatro Dhora

و در آخر سری می زنیم به این فروشگاه چند برندی، که یکی از بهترین مکان‌های خرید در جیپور به شمار می‌آید. این مکان نقاشی‌های زیبا، مبلمان، عکس‌ها، کفش‌ها، لباس‌ها، لوازم جانبی چرمی و جواهرات عتیقه را به نمایش می‌گذارد و آن را مکانی ضروری برای علاقمندان به خرید بدل می‌کند. همچنین یک پلت فرم را برای نوازندگان/هنرمندان نیز ارائه می‌دهد. اگر عصرهنگام گذرتان به این فروشگاه افتاد، حتی ممکن است فرصتی برای شرکت در یک جلسه دورهمی با هنرمندان برایتان فراهم شود.

ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۸ شب

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: Civil Lines Chauraha

برخی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این حوالی: Mosaic، Sheesh Mahal Bar، Inde Rooh

آدرس: 9,yashwant palace, ajmer road, Jaipur, Rajasthan 302006

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران