بهترین فعالیت‌های توریستی در جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
بهترین فعالیت‌های توریستی در جیپور

برای افرادی که عاشق معماری و تاریخ هستند شهر جیپور در تور هند مقصدی غیرقابل چشم‌پوشی است که حتما باید از آن بازدید کنند. این شهر که در لبه صحرای تار و در حاشیه تپه‌های آراوالی قرار دارد، انتخابی باورنکردنی از فعالیت‌ها را برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای همه جانبه از میراث، تاریخ و فرهنگ غنی راجستان هستند، ارائه می‌کند و ناگفته نماند که مهمان نوازی گرم هتل‌های تور جیپور تجربه شما را به یاد ماندنی‌تر خواهد کرد. اگر قصد سفر به هند را دارید یکی از پیشنهادات اصلی ما سفر به جیپور و کاوش در جاذبه‌های آن است. ما در ادامه شما را به بهترین کارهایی که در این تور انتظار شما را می‌کشند آشنا می‌کنیم.

 

از قلعه آمبر در جیپور دیدن کنید

قلعه آمبر که بر روی تپه صخره‌ای واقع شده است، شما را با بزرگی و معماری باشکوه خود مجذوب خود می‌کند. برای خطره انگیزتر کردن تجربه، سوار فیل از مسیر سنگفرش شده‌ای که به دروازه قلعه منتهی می‌شود، بروید. کار جالب دیگری که باید انجام دهید تماشای نمایشی از نور و صدا است که هر شب در اینجا برگزار می‌شود و تاریخ قلعه را به طرز شگفت انگیزی زنده می‌کند.

زمان بندی کار قلعه: ۹:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ بعد از ظهر

زمان نمایش نور و صدا: ۷:۳۰ بعد از ظهر (انگلیسی)، ساعت ۲۰:۰۰ (هندی)

آدرس: Devisinghpura, Amer, Jaipur, Rajasthan 302001, India

 

مسیر قلعه ناهارگر را پیاده یا با دوچرخه طی کنید

اگر به دنبال جایی دیدنی برای تماشای مناظر اطراف و محیط دور تا دور آن هستید یکی از بهترین جاها در جیپور رفتن به قلعه ناهارگر است. برای رفتن به این قلعه باید کفش‌های راحت ورزشی به پا کنید و پای پیاده یا با دوچرخه در مسیر حرکت کنید. زمان بازدید از قلعه را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید از مناظر غروب آفتاب جادویی شهر و افق غرق در رنگ‌های نارنجی لذت ببرید.

 

۱۰ گالری و موزه هنرهای معاصر جیپور در ایالت راجستان

زمان بازدید: زمان: ۹:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر

آدرس: Krishna Nagar, Brahampuri, Jaipur, Rajasthan 302002, India

 

از کاخ شهر دیدن کنید

کاخ شهر که در قرن هجدهم ساخته خود به نوعی یک اثر هنری ارزشمند محسوب می‌شود. بخشی از این بنای باشکوه حتی امروزه به عنوان محل سکونت خانواده سلطنتی جیپور عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. با حیاط‌های وسیع، باغ‌ها، معابد، تالارها و دروازه‌های ورودی، این کاخ جایی فوق‌العاده برای کاوش است که حتما باید در صدر کارهای شما در این شهر قرار بگیرد. همچنین این کاخ، موزه مهاراجا ساوای من سینگ دوم را در خود جای داده است، جایی که می‌توانید لباس‌های سلطنتی را که پادشاهان قدیمی جیپور می‌پوشیدند، ببینید. گشت و گذار و بازدید در این کاخ چشم شما را به دنیایی از زیبایی، ظرافت و هنر باز می‌کند بنابراین دوربین خود را بردارید و عکس‌های زیبای و ماندگار بیندازید.

زمان بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: Tulsi Marg, Gangori Bazaar, J.D.A. Market, Pink City, Jaipur, Rajasthan 302002, India

 

از هاوا محل دیدن کنید

معروف‌ترین جاذبه دیدنی جیپور، هاوا محل دارای شبکه ای از ۹۵۳ پنجره کوچک و شبیه کندوی لانه زنبوری است. این برای خانم‌های سلطنتی طراحی شده بود تا زندگی روزمره و جشنواره‌هایی را که در بیرون در خیابان‌ها برگزار می‌شود بدون اینکه توسط عموم دیده شوند تماشا کنند. برای تماشای زیباترین چهره کاخ در درخشش طلایی نور صبح، سعی کنید برای بازدید صبحگاهی برنامه ریزی کنید.

زمان بازدید: هر روز از ۹:۰۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر

آدرس: Hawa Mahal Rd, Badi Choupad, J.D.A. Market, Pink City, Jaipur, Rajasthan 302002, India

 

از معبد گالتاجی دیدن کنید

معبد گالتاجی که در گذرگاه کوهستانی باریک در تپه‌های آراوالی قرار دارد، مظهر درخشش معماری و اهمیت مذهبی است. این معبد مکانی معروف برای زیارت در بین هندوها است که شهرت فراوانی دارد. همچنین این معبد باستانی دارای هفت مخزن آب است که توسط یک چشمه کوهستانی تغذیه می‌شود.

 

راهنمای سفر خانوادگی با کودکان به جیپور

زمان بازدید: ۵:۰۰ صبح تا ۹:۰۰ شب

آدرس: Galva Ashram, Jaipur

 

غرق در زیبایی بیرلا ماندیر شوید

بیرلا ماندیر یکی از جاذبه‌های معماری چشمگیر در جیپور است که با هر چشمی را بر خود خیره می‌کند. این سازه سنگ مرمر سفید در پس زمینه‌ای سرسبز واقع شده و به همین دلیل بسیار دیدنی و خیره کننده به نظر می‌رسد. حالا آن که همین سازه مرمری شب هنگام هم‌زمان با روشن شدن چراغ‌ها نمایی متفاوت و همچنان دیدنی به خود می‌گیرد.

زمان بازدید: از ۸:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ ظهر و از ۴:۰۰ بعد از ظهر تا ۸:۰۰ شب

آدرس: Jawahar Lal Nehru Marg, Tilak Nagar, Jaipur, Rajasthan 302022, India

 

در باپو بازار سرگرم خرید شوید

یکی از بهترین مکان‌های خرید در جیپور، باپو بازار است که خریداران را با انواع لوازم ضروری و غیر ضروری در کیفیت‌های متنوع و قیمت‌های مقرون به صرفه جذب می کند. شما می‌توانید برای خرید لباس‌های قومی، کفش مجری، آیتم‌های چرم شتر، صنایع دستی و جواهرات بدلی در این بازار سرگردان شوید و چیزهای زیادی برای خریدن پیدا کنید. به یاد داشته باشید که خرید در این بازار معامله خوبی برایتان رقم خواهد زد.

ساعت بازدید: از ۱۰:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ عصر

آدرس: Bapu Bazaar Road, Jaipur 302001 India

 

بهترین غذاهای راجستان را امتحان کنید

به لطف سنت غنی آشپزی در جیپور، این مقصد محبوب گردشی به عنوان جایی برای شکم گردی هم شناخته می‌شود. اصلا امکان دارد غذاهای اصیل راجستانی را امتحان کنید و لذت نبرید؟ از بهترین رستوران‌های جیپورمی‌توان به سوارنا محل، اسپایس کورت و ثوریا محل اشاره کرد.

 

چرا به جیپور سفر کنیم؟

در یک جشنواره مردمی یا رویداد فرهنگی در جیپور شرکت کنید

جشنواره ها و رویدادهای پر جنب و جوش جیپور به شهر جذابیتی دوچندان می‌بخشد. در اینجا برخی از محبوب‌ترین جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در جیپور وجود دارد که می‌توانید بر اساس زمان بازدید خود در آن‌ها شرکت کنید.

  • جشنواره ادبیات جیپور (ژانویه تا فوریه)
  • جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور (ژانویه تا فوریه)
  • جشنواره بادبادک‌ها (ژانویه تا فوریه)
  • جشنواره عکس جیپور (ژانویه تا فوریه)
  • جشنواره فیل جیپور (مارس - آوریل)
  • جشنواره گنگاور (مارس - آوریل)
  • تیج (ژوئیه - آگوست)

با بالون هوای گرم در نزدیکی جال محل، پرواز کنید

جیپور به همان اندازه که از لحاظ فرهنگ و تاریخ غنی است جایی برای ماجراجویی و فعالیت‌های هیجانی هم هست. پرواز در ارتفاعات با بالون هوای گرم یکی از کارهای سرگرم کننده در جیپور است که نباید آن را از دست بدهید. شما می‌توانید از زاویه‌ای متفاوت تمامی جاذبه‌های معماری و قلعه‌های دیدنی را تماشا کنید و از غرق شدن در افق جادویی شهر لذت ببرید.

زمان فعالیت: ۶:۰۰ صبح تا ۹:۰۰ صبح و ۴:۰۰ بعد از ظهر تا ۷:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: Amer Rd, Jal Mahal, Amer, Jaipur, Rajasthan 302002, India

 

از مزرعه فیل‌های جیپور دیدن کنید

آیا ایده روزی با فیل‌ها برای شما جذاب است؟ در این صورت مزرعه فیل‌های جیپور جای مناسبی برای شما خواهد بود. این جا در اصل پناهگاهی برای نگه داری از فیل‌ها است که در آن می‌توانید این حیوانات غول پیکر اما مهربان را حمام کنید، به آن‌ها بدهید و یا با رنگ‌های ارگانیک و بی‌ضرر آن‌ها را رنگ کنید. یکی از برنامه‌های پرطرفدار این است که می‌توانید سوار این موجودات شوید و از گشت و گذار لذت ببرید.

 

لاکچری‌ترین هتل‌های جیپور

زمان بازدید: از ۹:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: Front of hotel R G Palace, 90, Chandra Mahal Gate Rd, Nolkha Bagh, Amer, Jaipur, Rajasthan 302028, India

 

عصری را در پارک مرکزی جیپور بگذرانید

بعد از ماجراجویی در جیپور زمانی را برای استراحت در فضای سرسبز و هوای باطراوت در نظر بگیرید. این فضای سبز که در قلب شهر واقع شده با فواره موزیکالی که شب‌ها روشن می‌شود جایی ایده آل برای لمیدن و لذت بردن از محیط اطراف است. شما همچنین می‌توانید اگر دوست داشتید در مسیرهای دوی آهسته که به خوبی نگه داری می‌شوند و کیفیت خوبی دارند هم بدوید.

زمان بازدید: از ۵:۰۰ صبح تا ۹:۰۰ شب

آدرس: Prithviraj Rd, Rambagh, Jaipur, Rajasthan 302007, India

 

در پانا منا کاکوند عکس‌های عالی بگیرید

پانا مینا کاکوند که دور از مقاصد شلوغ جیپور قرار دارد، یک مرکز اجتماعی باستانی پلکانی است که با آلاچیق‌های هشت ضلعی و پله‌های متقاطع زیبا شده است. اگر به دنبال گرفتن عکس‌هایی عالی در جیپور هستید این جایی است که باید روید.

زمان بازدید: از ۷:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ بعد از ظهر

آدرس: XVR2+CFX, Amer, Rajasthan 302028, India

 

از منظره زیبای جال محل جیپور عکس بگیرید

یکی از شگفتی‌های تاریخی و بی‌نظیر جیپور جال محل است. این سازه شگفت انگیز که درست در وسط دریاچه من ساگار ساخته شده دارای ۵ طبقه است که ۴ طبقه آن زیر آب مانده و طبقه آخر بیرون آب مانده به طوری که انگار روی آب شناور است. اگرچه امکان ورود به آن محدود است اما می‌توانید با قایق در اطراف آن بچرخید و از تماشای منظره خیره کننده آن لذت ببرید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.

زمان بازدید: از ۹:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر

آدرس: Amer Rd, Jal Mahal, Amer, Jaipur, Rajasthan 302002, India

 

در سیسودیا رانی کا باغ قدم بزنید

باغ سیسودیا رانی کا باغ، باغی با طراحی بسیار عالی و یادآور داستان عشق مهاراجا ساوای جای سینگ دوم و همسر دومش، رانی سیسودیا جای سینگ است. در این باغ چند سطحی فریبنده قدم بزنید که یکی از بهترین مکان‌های دیدنی جیپور برای زوج‌ها محسوب می‌شود. همچنین این باغ به عنوان یکی از نقاط اینستاگرامی جیپور نیز در نظر گرفته می‌شود که امکان گرفتن عکس‌های زیبای اینستاگرامی را برای عاشقان این پلتفرم فراهم می‌آورد.

 

معرفی ۵ بازار محلی محبوب جیپور

زمان بازدید: از ۸:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ عصر

آدرس: Agra Rd, Ghat Ki Guni, Jaipur, Rajasthan 302023, India

۲۳ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران