۱۳ دلیل برای اینکه گشت‌وگذار در راجستان و جیپور را اصلا از دست ندهید

جاذبه‌های گردشگری جیپور
۱۳ دلیل برای اینکه گشت‌وگذار در راجستان و جیپور را اصلا از دست ندهید

ایالت راجستان که مرکزش شهر جیپور است یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین نقاط کشور رنگارنگ هند است. کشوری پر از شور و حال و رقص. پر از بناها و جاهای دیدنی. اگر می‌خواهید بدانید چرا حداقل یک بار در عمرتان باید از این ایالت دیدن کنید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا با ۱۳ دلیل شما را قانع کنیم چرا باید در سریعترین زمان پیش رویتان با تور هند از این ایالت دیدن کنید.

 


۱- بازدید از قلعه‌ها و قصرهای باستانی


راجستان ایالت قصرها و قلعه‌هاست و اساسا همین بناهای باشکوهش است که سبب تمایز آن با دیگر ایالت‌های هند شده است. قصرها و قلعه‌هایی که قدمت بسیاری از آنها بازمی‌گردد به قرن دوازدهم میلادی. آمر، مهرانگارح، جایسالمر و هوامحل از معروف‌ترین این قصرها و بناها هستند. بازدید از این ایالت و بناهایش شما را به تحییر و تحسین وامی‌دارد.

 

۱۰ تفریح نابی که در سفر به جیپور می‌توانید انجام دهید

 

 

  قصرهای باستانی راجستان

 


۲- راجستان امکان اقامت در قصرها را برای شما به ارمغان می‌آورد


این ایالت، ایالت بناهای باشکوه است و از بناهای باشکوه آن می‌توان به هتل‌های درجه یک و عالی‌اش اشاره کرد. هتل‌هایی که شمایل قصرها را دارند و بهترین امکانات را به مسافران ارزانی می‌دارند. قصر تاج لِیک و ساموده از معروف‌ترین هتل قصرهای این ایالت هستند که امکان زیستن لاکچری و امپراتوری را برای شما فراهم می‌آورند.

 

 

  راجستان

 


۳- بازید از راجستان یعنی رفتن به دل حیات وحش


راجستان جایی است که با رفتن به آن می‌توانید بروید به دل حیات وحش. جاییکه ببرها و دلفین‌ها انتظار شما را می‌کشند. صحراها و آب‌های این ایالت‌ جایی هستند که می‌توانید با رفتن به آن حیواناتی را ببینید که شاید هیچگاه فرصت دیدن آنها در جاهای دیگر را نداشته باشید.

 

 

  راجستان

 


۴- راجستان ایالت رنگهاست


شهرهای مختلف ایالت راجستان هرکدام به یک رنگ است. یکی آبی، یکی صورتی، یکی طلایی. به هرکدام از شهرهای مختلف این ایالت اگر تشریف ببرید می‌توانید فرمی از شهرسازی را ببینید که در هرکدام از آنها یک رنگ مهم است. جیپور که مرکز این ایالت است به شهر صورتی در جهان معروف است. چرا که بیشتر بناهایش به رنگ صورتی هستند.

 

 

 راجستان

 


۵- راجستان ایالت روستاهای جذاب است


این ایالت را روستاهایی انباشته‌اند که خانه‌های کاهگلی دارند. روستاهایی که دیدن‌شان سبب انبساط خاطر در شما می‌شود. یک حال و هوای خاص دارند این روستاها. حال‌ و هوایی که امروزه در زندگی صنعتی در جای‌جای دنیا کمتر می‌توانید آن را پیدا کنید.

 

۶- راجستان ایالت میراث‌های جهانی سازمان یونسکو است


شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این ایالت ۸ میراث جهانی سازمان یونسکو قرار دارد. میراث‌هایی که جهانگردان را از سراسر جهان به اینجا می‌کشاند تا از نزدیک با عجایب و زیبایی‌های خلقت آشنا شوند. قلعه‌ها و کاخ‌ها، پارک‌ها و بناها همه و همه در این شهر جزو میراث جهانی به حساب می‌آید اما تنها هشت عدد از این میراث تا به امروز به ثبت جهانی رسیده‌اند.

 

 

  راجستان

 


۷- راجستان ایالت فستیوال‌ها و جشنواره‌هاست


اگر دوست دارید به جایی بروید که هر روزش پر از فستیوال و دورهمی‌های محلی و بین‌المللی است باید بدانید که راجستان یکی از بهترین نقاط دنیاست برای این کار. چرا که در بیشتر روزهای سال فستیوال‌های موسیقی و خرید مختلف پاربرجاست. فستیوال‌هایی که امکان مشارکت گردشگران در آن فراهم است و گردشگران نیز بخشی از آن به حساب می‌آیند. شرکت در این فستیوال‌ها شما را با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌کند.

 

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های موسیقی هند را نباید از دست بدهید

 

 

  راجستان

 


۸- راجستان مهد رقص‌ها و شعرهای محلی است


اگر علاقه‌مند به رقص‌ها و شعرها و موسیقی‌ها هستید باید بدانید راجستان یکی از بهترین نقاط دنیا برای دیدن، شنیدن و انجام دادن آن چیزی است که علاقه‌مند آن هستید. راجستان همان جایی است که انواع پرفورمنس‌ها در آن برگزار می‌شود و شما را به شور و هیجان می‌آورد.

 

 

  راجستان

 


۹- راجستان ایالت تجربه‌های ویژه است


اگر اهل تجربه‌های خاص و ماجراجویانه هستید باید بدانید راجستان جایی است که در آن می‌توانید تفریحات ویژه انجام دهید. از جمله‌ی این تفریحات سافاری با فیل، بالن‌سواری، بازدید از صحراها و حیات وحش و همچنین قایق‌سواری در دریاچه‌هاست. هرکدام از این تفریحات ویژه دریچه‌ی جدیدی به روی شما و تجربیات تاکنون زیسته‌تان باز می‌کند.

 

 

  راجستان

 


۱۰- دریاچه‌های زیبا


در این ایالت چندین دریاچه‌ی طبیعی و مصنوعی وجود دارد که دیدن آنها علاوه بر آنکه حال و هوایتان را عوض می‌کند فرصتی برایتان فراهم می‌آورد که طی آن می‌توانید سوار قایق بشوید و بزنید به دل آب و موج‌های نرمی که بر اثر باد ایجاد می‌شوند.

 

 

 راجستان

 


۱۱- راجستان ایالت بازارها و خریدهاست


در جای‌جای این ایالت جدای از مرکزخریدها می‌توانید بازارهای کوچک و بزرگ محلی را ببینید که با رفتن به آنها می‌توانید سوغاتی‌های خوب و درجه یک با قیمت‌های مناسب بخرید. سوغاتی‌هایی از لباس گرفته تا وسایل تزئینی و صنایع دستی.

 

از مشهورترین مراکز خرید جیپور زیباترین سوغاتی‌های هند را بخرید

 

 

راجستان ایالت بازارها

 


۱۲- راجستان ایالت غذاهای خوشمزه‌ی تند است


هند یعنی کشور غذاها، آن هم از نوع تندترینش. غذاهایی که زبان شما را می‌سوزانند اگر اهل خوردن غذاهای تند نباشید. راجستان اما یکی از ایالت‌های ویژه‌ی این کشور است که در آن می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاها را در بهترین رستوران‌ها با مناسب‌ترین قیمت‌ها نوش جان کنید.

 

 

 راجستان

 


۱۳- راجستان ایالت مردمان مهمان‌نواز است


در شهرهای مختلف این ایالت اگر قدم بزنید و با مردم معاشرت کنید می‌توانید متوجه صمیمت و مهمان‌نوازی آنها بشوید. مردمانی هزار فرهنگ و مذهب که به توریست‌ها علاقه‌مند هستند و آنها را جذب خودشان می‌کنند.

 

 

راجستان

۲۷ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران