معبد غارهای چین اسوی و اسکای‌وی آوانا در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
معبد غارهای چین اسوی و اسکای‌وی آوانا در کوالالامپور

مالزی از زیباترین و سرسبزترین کشورهای جنوب شرقی آسیاست که زیبایی‌های طبیعی و گردشی آن هرگز تمامی ندارند. کوالالامپور پایتخت این کشور چندفرهنگی دارای ویژگی و مزیت‌های فراوانی‌ست. اما تمام آنچه شما در مورد این شهر بزرگ می‌توانید پیدا کنید این‌ها نیست. اگر از علاقه‌مندان طبیعت، فرهنگ و کاوش هستید می‌توانید در منطقه زیبا و مرتفع گنتینگ های‌لندز به کاوش طبیعت و بعضا فرهنگی و تاریخی بروید. ما در این مقاله به معرفی یکی از منحصر به فردترین نقاط کوالالامپور یعنی معبد غارهای چین اسوی می‌پردازیم.

جنگل‌های بارانی درخشان و انبوه ۱۳۰ میلیون ساله در گنتینگ های‌لندز نه تنها میزبان برخی از ویژگی‌های طبیعی منحصر به فرد هستند بلکه توانسته‌ هتل‌داران و سرمایه‌گذاران گردشی را نیز به خود جذب کنند. حالا این منطقه طبیعی زیبا به یکی از اهداف گردشگران ماجراجو بدل شده است.

 

Awana SkyWay

اسکای‌وی یکی از جاذبه‌های برجسته اینجاست که به بازدیدکنندگان امکان پیاده‌روی در مسیری مرتفع و تماشای مناظر پانورامای اطراف را از طریق تله‌کابین می‌دهد. با سفر و بازدید از این ناحیه شما می‌توانید روی عرشه‌ای جذاب و دیدنی بایستید و از تماشای مناظری بهشتی و افق وسیع روبروی خود لذت ببرید. باجه‌های فروش بلیط اسکای‌وی آوانا در طبقه دوم ساختمان قرار دارد که می‌توانید از آنجا بلیط تهیه کنید.در حالت استاندارد کابین‌های تله کابین موسوم به گندلا می‌توانند ۱۰ مسافر را در خود جای دهند اما گندلاهای مدرنتر با کف شیشه‌ای ظرفیت ۶ مسافرا را دارند. فرقی نمی‌کند سوار کدام نوع این کابین‌ها شوید همه انها دارای امکاناتی مانند سیستم تهویه هوا و پریز شارژ موبایل هستند. بلیط یک طرفه گندلاهای استاندارد برای هر نفر ۸ رینگیت تمام می‌شود. در حالی که گندلاهای کف شیشه‌ای لوکس با امکان بازدید مناظر بیشتر منطقه برای هر نفر ۵۰ رینگیت هزینه خواهد داشت و البته کابین‌های سریع‌السیر هم هستند که بلیط آن‌ها به ۴۰ رینگیت هم می‌رسد.

 

 سفر مقرون به صرفه به کوالالامپور 

 

به یاد داشته باشید اگر تمایل دارید شب را در یکی از چندین هتل گنتینگ های‌لندز بمانید تنها می‌توانید ساکی به اندازه کمد هواپیما با خود حمل کنید بنابراین از بردن ولوازم سنگین و جاگیر خودداری نمایید. زیرا ساک‌های بزرگ‌تر در طبقه همکف (G) و در انبار لوازم سفر به مبلغ ۵ رینگیت برای هر ساک در ۲۴ ساعت ضبط و نگه‌داری می‌شود. سیستم حمل و نقل به اسکای‌وی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است، به همین دلیل آخرهفته‌ها و برای تعطیلات جمعیت زیادی را به خود می‌بیند. برای فرار از صف طولانی مسافران سعی کنید صبح زود خودتان را به محل برسانید.

 

 راهنمای خرید و تفریح در مرکز خرید Suria KLCC

 

معرفی یکی از بهترین هتل‌های گنتینگ های‌لندز

 

  • آوانا گتینگ های‌لندز

آوانا هتل گنتینگ های‌لندز بر بالای تپه با منظره‌ای رویایی واقع شده که دور تا دور آن را جنگل‌های گرمسیری پوشانده‌اند. این هتل اخیرا از طرف مردم برای فرار از شلوغی شهر و پناه بردن به طبیعت زیبا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. هتل دارای امکانات فوق‌العاده و امکان استفاده از زمین‌های مختلف گلف است. اتاق‌ها شیک و مدرن بوده و در رده‌های مختلف در دسترس مهمانان قرار دارند. اتاق‌ها مجهز به امکانات مدرن همچون تلوزیون و سیستم تهویه هوا هستند. به علاوه هدایای ارگانیک و طبیعی نیز برای مهمانان در اتاق‌ها گذاشته می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

  بهترین هتل‌های محله KLCC کوالالامپور 

 

Chin Swee Caves Temple

معبد غارهای چین اسوی یکی از جاذبه‌های توریستی جذاب و دیدنی منطقه است که در ۲۴ جریب زمین مسطح و صخره‌ای جنگل‌های گنتینگ های‌لندز گسترده شده و بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می‌شود. این معبد به افتخار استاد اعظم Chin Swee، راهبی از اهالی استان فوجیان ساخته شد. او شهرت خودش را به خاطر بارش باران و راندن ارواح شیطانی به دست آورده است.

یکی از مهم‌ترین این معابد که به عنوان نماد سرزمینی شناخته می‌شود معبدی ۹ طبقه است که به چهره بودا و هزاران چراغ مزین شده است. شما می‌توانید برای بازدید از معبد از پله‌ها بالا بروید و شاهد مناظری باورنکردنی و به یاد ماندنی از کوهستان سرسبز باشید. طبقه اول معبد با مجسمه عظیم بودا و کوان یین، مجسمه‌هایی از حیوانات و کتیبه‌های باستانی از باورها و سنت‌های چینی پر شده که به شدت تماشایی هستند.

 

Chin Swee Caves Temple

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در معبد غارهای چین اسوی انجام دهید

معبد غارهای چین اسوی میزبان چندین سالن دعا و نیایش بوده و این اجازه را به شما می‌دهد تا در حین بازدید به مدیتیشن هم بپردازید. به علاوه در طول بازدید از سالن‌ها چیزهای زیادی درباره باورهای بودایی یاد خواهید گرفت. از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توانید خودتان را به این مجموعه برسانید استفاده از تله کابین اسکای‌وی است. بعد از این که در ایستگاه چین اسوی پیاده شدید به وسیله پله برقی به سمت معبد هدایت خواهید شد. به یاد داشته باشید که برای ادامه ماجراجویی و کاوش‌تان باید بلیط‌تان را همراه خود داشته باشید. از اینجا می‌توانید تصمیم بگیرید که تا بالای تپه بروید و یا به همینجا اکتفا کنید و به سمت اقامتگاه خود بازگردید.

 

 ۱۰ تفریح توریستی که در کوالالامپور و اطرافش می‌توانید تجربه کنید 

Chin Swee Caves Temple

 

ساعت بازدید از معبد Chin Swee Caves Temple:

  • روزانه از ساعت ۷ صبح تا ۷ عصر

آدرس:

  • Genting Highlands, Pahang
۰۲ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران