دریانوردی با کشتی تارمان تاپ تورز کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
دریانوردی با کشتی تارمان تاپ تورز کیش

کیش یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزیره‌های جنوب ایران است که در فصل‌های مختلف سال از مسافران بی‌شماری میزبانی می‌کند. جزیره‌ای که در سواحل آن انواع تفریحات آبی را می‌توانید انجام بدهید. جزیره‌ای که در رستوران‌های محلی‌اش انواع غذاهای خوشمزه جنوبی را می‌توانید نوش جان کنید. جزیره‌ای که در هتل‌ها و اقامتگاه‌هایش می‌توانید شب‌ها را رویایی به صبح برسانید. جزیره‌ای که جدای از دریا و ساحل جاذبه‌های تاریخی و دیدنی دیگری نیز در خود دارد. در سفرتان با تور کیش اگر می‌خواهید با یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌های گردشگری ایران آشنا شوید همراه ما باشید تا این کشتی را در کنار یک کشتی به گِل نشسته که سال‌ها در آب‌های این جزیره متروک مانده است و امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آید خدمتتان معرفی کنیم.


کیش لنگرگاه پیشرفته‌ترین کشتی گردشگری ایران

در تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۸ به طور دقیق‌تر در سوم فروردین این سال یک کشتی پیشرفته به ناوگان حمل و نقل جزیره کیش و خلیج فارس اضافه شد تا به امکانات گردشگری این جزیره اضافه شود. کشتی‌ای که تارمان تاپ تورز نام دارد و به دست مهندسان ایرانی ساخته شده است. کشتی‌ای که متخصصان شرکت اروند خرمشهر آن را ساخته‌اند و از نمونه‌های خارجی‌اش چیزی کم ندارد. کشتی‌ای که بدنه‌اش از جنس آلومینیوم است و در نوع خود از بزرگترین کشتی‌های مسافربری کشور به حساب می‌آید. کشتی‌ای که دارای تاییدیه‌های بین‌المللی است و ظرفیت جابه‌جایی ۲۲۰ مسافر و سرنشین را دارد. کشتی‌ای که ۸۰ تن بار را می‌تواند علاوه بر مسافران جابه‌جا کنید و همچنین توانایی حمل ۱۰ خودرو را نیز دارد. مهمترین ویژگی این کشتی اما قابلیت دریانوردی آن در شرایط آب و هوایی مختلف است.

 

کیش

 

این کشتی توانایی برخورد با موج‌هایی تا ارتفاع ۴ متر را دارد و بدون هیچ مشکلی می‌تواند به مسیرش ادامه دهد. همچنین مهندسی ساخت این کشتی به گونه‌ای است که لرزش‌ها و تکان‌های ناشی از امواج را به حداقل می‌رساند. این کشتی در مسیرهای جزیره کیش، جزیره هندورابی و بندر چارک به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت رسانی می‌کند. آقای غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخته است و گفته است: تقویت زیر ساخت‌های گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری دریایی از سیاست‌های مدیریت منطقه آزاد کیش است. تحقق اهداف مورد نظر در بخش گردشگری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فوق‌العاده خلیج فارس و نعمت‌های خدادادی نیازمند ابزار و راهکارهای صحیح و مناسب است.

 

کیش


بازدید از کشتی به گِل نشسته تاریخی کیش

کیش جدای از میزبانی کشتی پیشرفته تارمان تاپ تورز، یک کشتی جذاب دیگر نیز در خود دارد که امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این جزیره به حساب می‌آید. در مرداد ماه سال ۱۳۴۵ یک کشتی بزرگ که حامل تعداد زیادی خدمه و نفت بود در این جزیره به گِل نشست تا برای همیشه یک تصویر زیبا از خود خلق کند. تصویری در پیش زمینه یک آفتاب نارنجی و یک دریای آبی آرام. یک کشتی جذاب که افتادگی یک شکوه و عظمت را نشان می‌دهد. یک کشتی خاص که در این نزدیک به شصت سال از به گل نشستنش، افسانه‌های زیادی درباره‌اش سروده‌اند. گفته شده است عشقی میان ناخدای کشتی و دختری به نام مریم که در جزیره‌ی کیش زندگی می‌کرده است وجود داشته و خیلی از بومی‌ها و قدیمی‌های این جزیره می‌گویند ناخدای این کشتی آن را به گل نشاند تا پیش مریم ماندگار شود.

 

کیش

 

خیلی‌های دیگر نیز این داستان افسانه‌ای را باور ندارند و می‌گویند این کشتی به گل نشست چرا که ناخدا در هوای مه آلود نتوانست راهش را پیدا کند. بر سر حضور این کشتی هرچه بگویند اما مهم نیست. مهم این است که این کشتی بیش از ۵۰ سال است در این جزیره نفس می‌کشد و حال و هوای خاصی برای این منطقه پدید آورده است. حال و هوایی ویژه که بیشتر مسافران و شهروندان ترجیح می‌دهند غروب آفتاب جزیره را هنگامیکه در پس زمینه‌ی نگاهشان این کشتی قرار دارد ملاحظه کنند. حال و هوایی عاشقانه و رمانتیک و در عین حال نوستالژیک. بومی‌ها می‌گویند کارکنان این کشتی هنگامیکه نتوانستند آن را نجات دهند آتشش زدند تا شاهد سوختنش باشند و فراموشش کنند. در سفرتان با تور کیش جدای از بازدید از پیشرفته‌ترین کشتی ایران، به شما توصیه می‌کنیم از این کشتی به گل نشسته نیز دیدن کنید تا عظمت را در کنار فروخوردگی، بلندی را در کنار افتادگی و امروزی را در کنار قدیمی ببینید.

۰۳ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران