از شکم گردی تا ماجراجویی، در کوش آداسی خوش بگذرانید

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
از شکم گردی تا ماجراجویی، در کوش آداسی خوش بگذرانید

کوش آداسی در سال‌های اخیر به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است که گردشگران تور ترکیه برای بازدید از آن برنامه‌ریزی می‌کنند. سواحل بکر و جذاب، سایت‌های باستانی و ویرانه‌های به جای مانده از دوره پیش از تاریخ، پارک‌های ملی و امکانات رفاهی و تفریحی فراوان، این منطقه از ترکیه را روز به روز جذاب‌تر می‌کند.

در ادامه این مطلب با فعالیت‌های مختلفی که می‌توانید در تور کوش آداسی انجام دهید، آشنا خواهیم شد. از دیدنی‌های باستانی و طبیعی، تا شکم گردی و بازار گردی و ماجراجویی و هیجان در کوش آداسی رویایی.

 

دیدنی‌های باستانی کوش آداسی

  • جزیره کبوتر و موزه: هیچ تردیدی وجود ندارد که جزیره کبوتر یکی از اصلی‌ترین نمادهای کوش آداسی است که همه گردشگران از آن بازدید می‌کنند. پس اگر با تور کوش آداسی به این منطقه سفر کرده‌اید، حتما علاوه بر بازدید از جزیره کبوتر، از موزه باشکوه این جزیره که در یک قلعه بیزانسی قدیمی واقع شده است، هم دیدن کنید.

 

چرا باید به کوش آداسی سفر کرد؟

 

  • شهر سلجوک، مسجد عیسی و کلیسای سنت جان: شهر گردشگری سلجوک در ۲۰ کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. این شهر کوچک، بناهای باستانی ارزشمندی را در خود جای داده است که خوب است در تور کوش آداسی از آن‌ها دیدار کنید. مسجد عیسی، قلعه کهن و کلیسیای سنت جان برخی از این جاذبه‌های تاریخی سلجوک هستند.

 

 

  • خانه مریم مقدس در شهر باستانی افسوس: شهر باستانی افسوس، یکی از بخش‌های جدانشدنی از سفر به کوش آداسی است. بازدید از این مخروبه‌های باستانی شما را با عظمت تاریخی این منطقه از ترکیه آشنا خواهد کرد. البته به خاطر داشته باشید که اگر گذرتان به شهر باستانی افسوس افتاد، حتما سری هم به خانه مریم مقدس بزنید و عکس‌های خاطره‌انگیزی بگیرید.

 

  بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی 

 

  • شهر باستانی آفرودیسیاس: آفرودیسیاس شهر کوچکی است که تقریبا در فاصله میان کوش آداسی و ازمیر ترکیه واقع شده اما به کوش آداسی بسیار نزدیک‌تر است. این شهر کهن، ویرانه‌های باستانی بسیار قدیمی را در خود جای داده است. علاوه بر این در آفرودیسیاس می‌توانید از موزه شهر که آثاری به قدمت عصر برنز را به نمایش گذاشته بازدید کرده و سری هم به ویرانه‌های حمام هادریان و سازه تئاتر باستانی بزنید.

 

 

طبیعت‌گردی در کوش آداسی

  • پارک ملی کوش آداسی: پارک ملی کوش آداسی در سی کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. طبیعت ساحلی بکر و بهشتی این پارک آن را به مقصد محبوب طبیعت‌گردان تبدیل کرده است. در این منطقه از کوش آداسی می‌توانید در سواحل آب‌های شفاف قدم بزنید، آفتاب بگیرید و از چشم انداز پیشِ روی خود لذت ببرید.

 

معرفی مرکز خرید سوکه در نزدیکی کوش آداسی

 

 

  • پاموکاله: پاموکاله نه تنها یکی از حیرت انگیزترین جاذبه‌های طبیعی کوش آداسی بلکه یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی ترکیه است که حداقل یک بار در طول زندگی خود باید از آن بازدید کنید. بازدید از پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی که به خاطر حوضچه‌هایی با آب سفید رنگ معروف شده است به همه گردشگران توصیه می شود.

 

 

 شکم گردی در کوش آداسی

  • نوشیدنی در اسکله قدیمی کوش آداسی: بعد از خوش‌گذرانی در کوش آداسی، در یک بعدازظهر، خودتان را به اسکله قدیمی شهر برسانید، در فضای باز استارباکس بنشینید، نوشیدنی محبوب خود را سفارش دهید و در حالی که عبور کشتی‌های کروز را تماشا می‌کنید، به انتظار تماشای غروب بنشینید.

 

۷ خوراکی خوشمزه برای خیابانگردی در کوش آداسی

 

  • غذای محلی ترکی: در سفر به کوش آداسی خوب است که یکی از وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌های محلی ترکیه نوش جان کنید. اگر اهل نوش جان کردن صبحانه مفصل هستید، می‌توانید یک وعده صبحانه ترکی خود را در یکی از رستوران-بارهای ساحلی کوش آداسی میل کنید، برای وعده نهار ماهی به سبک ترکی بخورید و یا خودتان را به یک شام بی نظیر محلی مهمان کنید.

 

 

 کسب آرامش در کوش آداسی

  • ساحل‌گردی در کوش آداسی: کوش آداسی سواحل متعدد و متنوعی دارد ه شما می‌توانید بنا به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. لانگ بیچ، ساحل نقره‌ای، ساحل بانوان و سواحل بسیار دیگری که به خوبی میزبان شما خواهند بود.

 

هتل ۵ ستاره بلو ویستا هیل کوش آداسی

 

  • حمام ترکی: این پیشنهاد را از گردشگران حرفه‌ای به یاد داشته باشید: به هر کدام از شهرهای زیبای ترکیه که سفر می‌کنید، حتما زمانی را به تجربه حمام ترکی اختصاص دهید. حتما سری به حمام‌های ترکی کوش آداسی که شامل حمام بخار و حمام سنگ داغ است بزنید و حسابی ریلکس کنید.

 

 

 هیجان و ماجراجویی در سفر به کوش آداسی

  • سافاری در پارک ملی سافاری: سافاری با سواری‌های جیپ یک هیجان تمام و کمال است که در سفر به کوش آداسی نباید آن را از دست بدهید. بیشتر تورهای سافاری در پارک ملی کوش آداسی برگزار می‌شود، اما مکان‌های دیگری هم برای سافاری وجود دارد که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید از راهنمای آژانس مسافرتی یا هتل خود پرس و جو کنید.

 

گشت و گذار در کوش آداسی و جزایر آن به همراه تور کشتی

 

  • آب تنی و هیجان در پارک آبی: کوش آداسی پارک‌های آبی زیادی دارد که می‌توانید حداقل نیمی از یک روز خود در سفر را به آن اختصاص بدهید. پارک آبی آکوا فانتزی کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین پارک‌‌های آبی جزیره برای گردشگران است و پارک آبی آدالند کوش آداسی هم سرسره‌های آبی هیجان انگیزی دارد که وسوسه انگیز هستند.

 

 

  • سافاری با اسب: سافاری و شنا با اسب یکی از تجربه‌های هیجان انگیزی است که فقط در کوش آداسی می‌توانید آن را تجربه کنید. این امکان در سواحل پاموکاله برای گردشگران فراهم شده تا با این سافاری عجیب و غریب از کوه‌ها و بیشه‌ها عبور کنید.

 

فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی مهیج در کوش آداسی

 

  • غواصی: کوش آداسی سه سایت ویژه غواصی دارد که می‌توانید با توجه به محل اقامت خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. غواصی در این شهر ترکیه بسیار محبوب و ارزان است، پس اگر برای‌تان جذاب است زمانی را به غواصی اختصاص بدهید.

 

 

  • قایق سواری و شنا در غار زئوس: در کوش آداسی قایق سواری کنید. برای قایق سواری تورهای نیم روزه و یک روزه در شهر برقرار است که می‌توانید با آن‌ها همراه شوید. اگر اهل شنا و آب تنی هستید، به غار زئوس در پارک ملی کوش آداسی سری بزنید و در آن‌جا از شنا کردن در یک حال و هوای متفاوت لذت ببرید.

 

۶ تفریح رایگان که می‌توانید در کوش آداسی انجام بدهید

 

روستاگردی در حوالی کوش آداسی

  • روستای گیلاس: روستای گیلاس یا همان روستای کیرازلی، یک منطقه آرام و سرشار از سکوت در کوش آداسی است. اگر برای کسب آرامش و ریلکس کردن به کوش آداسی سفر کرده‌اید حتما به این روستای آرام و جذاب سری بزنید. از بازارهای خیابانی خریداری کنید و در رستوران‌های روستایی غذای سنتی نوش جان کنید.

 

 

بازارگردی در کوش آداسی

  • بازار روزهای کوش آداسی: اهل خرید باشید یا خیر، خوب است که از بازار روزهای کوش آداسی بازدید کنید. کوش آداسی سه بازار روز اصلی دارد: سه شنبه بازار که بیشتر شبیه به یک بازار روز است و در آن می‌توانید مواد خوراکی و سبزیجات تهیه کنید. چهارشنبه بازار که یک بازار رنگارنگ و سرشار از پارجه و لباس‌‌های جذاب است و جمعه بازار که بیشتر شبیه به سه شنبه بازار کوش آداسی است.

 

از کوش آداسی چه سوغاتی بگیریم؟

 

 

۱۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران