گردش در جذاب‌ترین غارهای مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
گردش در جذاب‌ترین غارهای مالزی

مالزی کشوری است که در همان بدو ورود به آن، فرهنگ متفاوتش را به رخ شما می‌کشد. کشوری که در نقاط گردشگری خود فعالیت‌های تفریحی بسیاری برایتان تدارک دیده و مراکز خرید لوکسش چشمان شما را خیره می‌کنند. اما چیزی که همیشه در سفر به کشورهای شرق آسیا به دست می‌آورید، بودن در طبیعتی خاص و زیباست. اگر کمی حس ماجراجویی دارید و قرار است با تور مالزی سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم کمی وقت گذاشته و به سراغ این غارهای زیبا بروید و تجربه‌ای از سفر خود به دست بیاورید که بسیاری آن را از سر نمی‌گذرانند و جذابیتش را از دست می‌دهند.


۱-Gua Tempurung

Gua Tempurung تنها یکی دو ساعت از کوالالامپور فاصله دارد و به راحتی می‌توانید در سفر به پایتخت، به سراغش بروید. این مکان یکی از بزرگ‌ترین غارهای کشور است که گردشگران زیادی برای بازدید به آن جا مراجعه می‌کنند. همین جمعیت زیاد باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید در تورهای مخصوص این غار شرکت کنید و دردسر تنها رفتن را به جان نخرید. با توجه به بزرگی غار، پل‌ها و پلکان‌هایی در نظر گرفته شده تا به راحتی بتوانید به بخش های مختلف آن سر بزنید. ساختارهای متفاوت و زیبای صخره‌ها که با چراغ‌هایی که کار گذاشته روشن شده است و مسیری که طول آن به ۱.۶ کیلومتر می‌رسد و یک منطقه وسیع و خالی در ورودی این غار، از جمله جذابیت‌های آن به شمار می‌رود.

 

جاذبه های گردشگری مالزی


۲- غارهای باتو

این غارهای بسیار معروف درست در کنار شهر گومباک در سلنگور واقع شده است و خیلی از کوالالامپور دور نیست. این مکان در واقع یکی از نمادهای مهم گردشگری مالزی به حساب می‌آید و جدا از اهمیت مذهبی آن برای مردم محلی، گردشگران زیادی برای دیدنش به این بخش از مالزی می‌آیند. در واقع معبد سری سابرامانیام، معروف‌ترین معبد هندو در جهان است و همچنین بزرگ‌ترین تندیس طلایی از بودا نیز در جلوی آن ساخته شده است. "غار تاریک" اصلی‌ترین غار آن است که برای بیش از ۱۰۰ میلیون سال قدمت دارد و گونه‌های بسیار کم‌یابی از بعضی حشرات در آن زندگی می‌کنند. دیدنی‌های این غارها بسیار زیاد است و حتما باید مدت زیادی را برای بازدید از آن صرف کنید.

 


۳- غار پراک

غار پراک در ایپو واقع شده و ۶ کیلومتر از جالان کوالا کانگسار دور است. این غار نیز در واقع یک معبد مهم مذهبی به حساب می‌آید و از این نظر نیز بازدید از آن می‌تواند برای مسافران جذاب باشد. جدا از زیبایی‌های طبیعی غار، پراک به داشتن خط نگاری‌های چینی، تندیس‌های طلایی و همچنین نقاشی‌های روی دیوار بسیار معروف است. البته اگر طرفدار این گونه موارد فرهنگی هستید، غار پراک را انتخاب کنید و از منظر طبیعی، دیگر گزینه‌ها برایتان بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرند.

 

فروشگاه ها و مراکز خرید مالزی


۴- Gua Nasib Bagus

اگر بخواهیم کلمه به کلمه اسم این غار را ترجمه کنیم، می‌شود "غار خوش شانسی". این مکان در پارک ملی گونونگ مولو واقع شده است و خانه‌ی یکی از بزرگ‌ترین تالارهای طبیعی زیر زمینی دنیا است. برای ورود به این پارک ملی باید مبلغ ۱۰ رینگیت به ازای هر نفر بدهید و سپس می‌توانید با تورهایی به جاهای مختلف پارک بروید. تالار طبیعی که از آن یاد کردیم، ۶۰۰ متر طول، ۴۰۰ متر عرض و ۱۰۰ متر ارتفاع سقف آن است! بزرگی این تالار به قدری است که شما را در بدو ورود شگفت زده می‌کند و باید اطمینان دهیم که دیدنش به زحمت رسیدن به این نقطه از مالزی می‌ارزد.

 


۵- غار دیِر

یکی دیگر از غارهای بسیار مهمی که در پارک ملی گونونگ مولو واقع شده . به خاطر مسیر جذاب و فرم صخره‌هایش معروف است. مسیری که از یک سمت کوه وارد شده و از مسیری دیگر خارج می‌شود و بلندترین در نوع خود به حساب می‌آید. نکات ریز و درشت زیادی در مورد غار دیِر وجود داشت و باید زیبایی‌های آن را حتما از نزدیک ببنید و توصیف آن تقریبا غیر ممکن است یا حداقل در یک پاراگراف نمی‌گنجد.

 

معرفی سواحل معروف و زیبای مالزی


۶- غار لانگ

این غار را باید خواهر کوچک دیِر به حساب آورد. یک غار نسبتا کوچک که در واقع شبیه به یک تونل طبیعی است. چیزی که این غار را با ارزش می‌کند، فرمی است که صخره‌ها به خود گرفته‌اند و در بخش‌هایی آنقدر سورئال و زیبا می‌شوند که انگار چندین عروس دریایی بر روی این صخره‌ها خشکشان زده است.

 

۲۲ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران