جاذبه‌های تاریخی کم‌تر دیده شده‌ی شهر قدیم بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
جاذبه‌های تاریخی کم‌تر دیده شده‌ی شهر قدیم بانکوک

"شهر قدیم" یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری بانکوک به حساب می‌آید که توریست‌های زیادی هنگام سفر به این شهر از آن دیدن می‌کنند. بخشی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر همچون "کاخ بزرگ"، پات پو و چندین موزه و گالری در این بخش از پایتخت تایلند واقع شده‌اند. با این حال، این حجم از جاذبه‌های گردشگری متنوع و همچنین حجم بالای گردشگران، باعث می‌شود بعضی از نقاط زیبای "شهر قدیم" از نظرها پنهان مانده باشد. ما امروزدر سفر با تور تایلند به سراغ این نقاط خاص رفته‌ایم، مراکزی دیدنی و جذاب که ازدحام کم‌تری را در طول روز تجربه می‌کنند.

 

کاخ Bovorn Sathan Mongkol

موزه‌ی ملی بانکوک (که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و گردشگر زیادی نیز به خود می‌بیند)، در یک کاخ تاریخی به نام Bovorn Sathan Mongkol واقع شده است. با توجه به ورودی این کاخ، بخش جلویی آن تا حدی مهجور مانده، در صورتی که بنایی زیبا و بسیار جذاب است که یک تندیس نمادین از بودا نیز در جلوی آن نقش بسته. همچنین در خود بنا نیز چندین نقاشی باستانی وجود دارد که دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

 

 جذاب‌ترین موزه و گالری‌های بانکوک را حتما ببینید 

Bovorn Sathan Mongkol

 

ساختمان Thawornwatthu

Thawon Watthu از آن جاهایی در بانکوک است که شما می‌توانید معماری اصیل تایلندی را در تلفیق با المان‌های گوتیک مشاهده کنید. این ساختمان شاهانه نیز قبلا متعلق به بزرگ‌ترین پسر پادشاه رامای پنجم بود تا این که بعدها به یک کتابخانه بدل شد. بنای قرمز رنگ و بسیار زیبایی که حالا نه تنها کتابخانه، بلکه حالا موزه‌ای برای نمایش زندگی و خدمات پادشاه‌ رامای پنجم به حساب می‌آید.

 

 تور بانکوک ، از کشف هنر تایلند تا بازارگردی

Thawornwatthu

 

خیابان Kalayana Maitri

قدم زدن در این خیابان کوچک می‌توان باعث شود، به سرعت فراموش کنید که در بانکوک هستید. ساختمان‌ها بسیار مهم و در عین حال زیبایی در این خیابان کوچک هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به وزارت دفاع و بنیاد نظارت پادشاهی اشاره کرد. اما چیزی که در این خیابان باعث شگفتی شما می‌شود، ابنیه‌ای هستند که همگی به سبک غربی ساخته شده‌اند. حتی اسم خیابان نیز از اسم یک دیپلمات آمریکایی برداشت شده است.

 

Kalayana Maitri

 

Loha Prasat

این بنا از روی یک قلعه‌ی خاص در سریلانکا برداشت شده بود که حالا نابود شده است. اسم این بنا به معنی "قلعه‌ای با سقف آهنی" است و آخرین بنا در نوع خود به حساب می‌آید که هنوز پا بر جا مانده. بر بالای این قلعه ۳۷ سرستون طلاکاری بسیار زیبا قرار گرفته که نشانه‌ای از ۳۷ فضایل بوداست که برای روشنگری باید به آن‌ها دست پیدا کرد. ساختمان مرکزی این قلعه میزبان چندین تندیس بودا و همچنین یک مسیر پلکانی است که به عنوان بخشی از مراسم مذهبی نیز کاربرد دارد و مستقیم به جایی می‌رود که می‌توانید از آن بالا محیط زیبای اطراف را مشاهده کنید.

 

 جدیدترین مراکز خرید بانکوک که باید از آن‌ها دیدن کنید 

Loha Prasat

 

دروازه Phraeng Sanphasat

این بنای کوچک که به سبک غربی ساخته شده، شامل دو بخش است که یکی پایه‌های آن بوده و دیگری شیشه‌های رنگی و تندیسی است که در بالای آن قرار گرفته است. این دروازه در قدیم مسیری بود که به بارگاه پسر پادشاه رامای چهارم ختم می‌شداما حالا در هر دو سمت، شهرسازی شده و تنها این بنا از آن ساختار قدیمی باقی مانده است.

 

 شهربازی هیجان‌انگیز دریم ورلد بانکوک 

Phraeng Sanphasat

 

Devasathan Bosth Brahmana

این بنا یکی از مقدس‌ترین معابد هندو در بانکوک است. بنایی با سه عبادتگاه که به پاس سه خدای باستانی شیوا، گانش و ویشنو ساخته شده‌اند. قدیمی‌ترین تندیسی که از گانش در آسیا وجود دارد نیز در این معبد زیبا قرار گرفته است. از نکات مهم برپایی مراسمات مختلفی مذهبی در این مکان است که اگر خوش شانس باشید، می‌توانید تجربه‌ی تماشای یک مراسم مذهبی هندو را در این محل به دست بیاورید.

 

Devasathan Bosth

 

Wat Dibaya Vari Vihara

این بنا در دوره‌ی تونبوری ساخته شده و صومعه‌ای چینی محسوب می‌شود که زمانی به آن "کوم لو یی" گفته می‌شود که به معنی "معبد حوضچه مقدس" است. جدا از زیبایی‌های فوق‌العاده‌ی این بنا، قصه‌ی جالبی پشت این صومعه است. در داخل بنا چندین و چند طرح از المان‌های‌ها مخصوص به اژدهایان خواهید یافت که بر روی دیوارها خودنمایی می‌کنند. افسانه‌ها می‌گویند این مکان محل زندگی خدای اژدهای سبز بوده، کسی که با مرکب جادویی‌اش، وظیفه‌ی محافظت از این حوضچه‌ی مقدس را به عهده داشته است.

 

  قدم زدن در میان شهر تاریخی، بانکوک 

Wat Dibaya

۲۵ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران