تجربه‌ی اولین سفر به جاذبه‌های شهر بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
تجربه‌ی اولین سفر به جاذبه‌های شهر بانکوک

پایتخت تایلند، این شهر شلوغ، پر از جذابیت و اماکن دیدنی است. اگر با تور تایلند به بانکوک سفر می‌کنید، از معابد، بازارهای محلی شلوغ، مراکز خرید و طبیعت بی‌نظیرش که هر گردشگری را وسوسه می‌کند، دیدن کنید. در این متن تعدادی از کارهایی که در اولین سفرتان بهتر است تجربه کنید را به شما معرفی می‌کنیم.


غذاهای لذیذ تایلندی


در ابتدا قبل از معرفی هر جاذبه دیدنی و منحصر به فردی لازم است راجع به غذاهای تایلندی صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید، خوراکی‌ها و حتی سس‌های مخصوص تایلند زبانزد مردمان هر کشوری است. یکی از تفریحات مردم بانکوک غذاخوردن است و خوراکی‌هایی که توی این دکه‌ها عرضه می‌شود، علاوه بر ارزان بودن، بسیار تازه و سالم است. شما با پای پیاده می‌توانید در این شهر شلوغ به گشت و گذار بپردازید و در محله‌های مختلف از کافه‌ها و دکه‌های کوچک غذا فروشی در همه‌جای مرکز شهر پراکنده‌اند، خوراکی بخرید. بهتر است تک تک غذاهای عجیب و غریب این کشور را امتحان کنید. با گذر از کنار اغذیه فروشی‌ها اگر خیلی به بو حساس نباشید از رنگی بودن و تماشای تنوع غذاها لذت خواهید برد.

 

 ۱۰ رستوران عالی برای سفارش غذای حلال در بانکوک

 

 غذاهای لذیذ تایلندی

 


ماساژ دلچسب تایلندی


اگر پس از یک پیاده روی طولانی در خیابان‌های شهر، اغذیه فروشی‌ها، مراکز خرید و یا اماکن تفریحی قصد داشتید خستگی روز را از تن به در کنید، می‌توانید از جادوی ماساژ تایلندی استفاده کنید. چنین امکانی را می‌توانید در هتل خود و یا سالن‌های اسپا که در همه جای شهر وجود دارند، تجربه کنید و تمام شلوغی شهر و جاهایی که زمان خود را در روز سپری کرده‌اید به آرامشی فراموش نشدنی تبدیل کنید.

 

 

  ماساژ دلچسب تایلندی

 


معابد بانکوک


از پرطرفدارترین دیدنی‌ها و شگفتی‌های سنتی شهر بانکوک برای گردشگران، معابد آن است. بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معبد بانکوک ، در نزدیکی کاخ پادشاهی است و بودای خوابیده که بیش از ۴۶ متر طول و ۱۵ متر ارتفاع دارد، در آنجا قرار دارد. همچنین مقدس‌ترین بودای تایلند، بودای زمردین است که در همین کاخ پادشاهی قرار دارد و از سنگ یشم ساخته شده است.

 

 

معابد بانکوک 

 


بازار شناور بانکوک


یکی دیگر از معروف‌ترین دیدنی‌های بانکوک، بازار شناور است که گردشگران در طول سفر خود حتما از آن بازدید می‌کنند. در واقع این بازار از قایق‌های کوچکی تشکیل شده است که بر روی کانال آبی بانکوک شناورند و فروشندگان در حال فروش میوه و سبزیجات، محصولات گیاهی و حتی غذاهای محلی در داحل قایق‌ها هستند. در بازارهای شناور بانکوک حتی اگر خرید هم نکنید، دیدن خرید و فروش مردم تایلند و توریست‌هایی که به آنجا می‌آیند جالب خواهد بود.

 

 شب‌گردی در ۸ بازار شبانه‌ی تایلند 

 

 بازار شناور بانکوک

 


شهر سوخته آیوتا بانکوک


یکی از تاریخی‌ترین بناهای این کشور، شهر تاریخی آیوتایا که مدت ۴۱۷ سال پایتخت تایلند به شمار می‌رفته که در زمان خود یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب‌شرقی بوده است. این شهر باستانی در ۸۹ کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار دارد و معماری آن برگرفته از هنر معماری کامبوج است.

 

 قدم زدن در میان شهر تاریخی، بانکوک 

 

شهر سوخته آیوتا بانکوک 

 


جزیره مرجان تایلند


یکی از جذاب‌ترین تفریحات در بانکوک، سفری یک روزه به جزیره مرجان است. این جزیره محیطی بسیار آرام و سواحلی زیبا و مرجانی دارد. گردشگران در این جزیره می‌توانند با قایق‌های کف‌شیشه‌ای، به تماشای این مرجان‌ها بروند. البته این جزیره بیشتر نزدیک به پاتایاست. اگر مقصد بعدی شما اقامت در پاتایا می‌باشد بهتر است دیدن این جزیره به آن موقع موکول کنید. اما اگر فقط در بانکوک می‌مانید توصیه می‌کنیم سفر کوتاهی به این جزیره نیز داشته باشید. فاصله این جزیره زیبا تا بانکوک ۱۴۰ کیلومتر و زمان سفر حدود ۳ ساعت می‌باشد. برای رفتن به این جزیره از بانکوک، باید به ترمینال اکامای Ekkamai و یا ترمینال میدان پیروزی Victory Moment بروید و سپس با ۱۵۰ بات به جلوی اسکله شهر پاتایا برسید و سپس با حدود ۵۰ بات می‌توانید یک بلیط رفت و برگشت به جزیره بخرید .

 

 

  جزیره مرجان تایلند

 

 

مزرعه تمساح‌ ها در بانکوک


یکی از بزرگ‌ترین مراکز پرورش و نگهداری کروکدیل‌های جهان در ۲۵ کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد که بیش از ۳۰ هزار تمساح را در خود جای داده است. این مرکز دارای گونه‌های مختلف تمساح آب‌های شور، آمریکای جنوبی و رود نیل می‌باشد.

 

 

مزرعه تمساح‌ ها در بانکوک

۰۲ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران