تجربه فراموش نشدنی از اولین سفر به بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
تجربه فراموش نشدنی از اولین سفر به بانکوک

اگر اولین بار است که به بانکوک سفر می‌کنید، احتمالا گوشتان پر است از این که تنها برای خرید بهتر است به این شهر سفر کنید. اما واقعیت چیزی فراتر از این حرف‌هاست و بانکوک چیزهای زیادی برای عرضه برای شما دارد. از مراکز تاریخی و فرهنگی تا انواع مراکز تفریحی که دیدنشان به هر کس که به تور بانکوک می‌رود، پیشنهاد می‌شود.

در این نوشته ما سعی کرده‌ایم یک لیست از فعالیت‌هایی تهیه کنیم، تا کسانی که اولین بار است با تور تایلند سفر می‌کنند، بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها را بشناسند و به سراغشان بروند.

 

بازدید از معبد Wat Pho

 ابتدا از دو مرکز فرهنگی بگوییم و اول به سراغ معبد Wat Pho خواهیم رفت. Wat Pho در مرکز شهر واقع شده و رفتن به آن‌جا خیلی ساده خواهد بود و فضای دیدنی و طلایی رنگ و تندیس بزرگ طلایی بودا در آن، باعث شده این مکان تا اینقدر به محبوبیت و معروفیت برسد. در همهمه و شلوغی‌های بانکوک، سر زدن به معابد زیبای بانکوک، آرامش خاصی به شما خواهد داد.

بازدید از زیبایی‌های قصر بزرگ

بیراه نیست که به این مکان "قصر بزرگ" می‌گویند. این مجموعه‌ی بسیار بزرگ، مملو از ساختمان‌های فوق‌العاده زیبایی است که در طراحی آن‌ها ظرافت کم‌نظیری به خرج رفته است. پس زمینه طلایی با زمینه‌ی روشن و وجود باغ‌های زیبا در اطرافش این قصر، باعث شده تا فضایی بسیار زیبا برای این مکان شکل بگیرد. دیدن از قصر بزرگ نه تنها برای دوست‌داران مراکز فرهنگی، بلکه برای کسانی که دوست دار هنر معماری هستند، یک فعالیت فوق‌العاده جذاب است.

 

بهترین سفرهای روزانه از کرابی

خرید در بازار چاتوچاک

بانکوک بازارهای شبانه و تمام وقت زیادی دارد و یکی از فعالیت‌هایی که حتما در سفر به این شهر باید تجربه کنید، رفتن به این بازارهاست. اما بهتر است در سفر کوتاه مدت خود، بهترینِ این بازارها، یعنی چاتوچاک را تجربه کنید. تصور کنید در یک هزارتوی بزرگ مملو از انواع فروشگاه‌ها هستید که هر چیزی که تصور کنید را به فروش می‌رسانند. در کنار خرید، یکی از بهترین تجربه‌های شما در بازار چاتوچاک، غذاهای خیابانی تایلندی است که در این مکان به فروش می‌رسند و شما می‌توانید تجربه‌ای عالی از آن‌ها داشته باشید.

کروز سواری در رودخانه چائو پرایا

یکی از المان‌های فوق‌العاده بانکوک به عنوان پایتخت تایلند، وجود رودخانه‌ای زیبا همچون چائو پرایا در آن است. از جمله فعالیت‌های بسیار خوبی که شما می‌توانید در این رودخانه انجام دهید، سوار شدن بر روی کروزهای گردشگری در آن جا است. شما می‌توانید سفر خود را برای طول روز و بازدید از بخش‌های مختلف در بانکوک از زاویه رودخانه بچینید، یا شب به این سفر رفته و شام را بر روی آب‌ چائو پرایا صرف کنید.

 

در سفر به تایلند از جزایر فی فی دیدن کنید

خرید در سیام پاراگون

اگر به دنبال یک مرکز خرید لاکچری و جذاب می‌گردید، بدون شک باید به سراغ سیام پاراگون بروید. یک ایستگاه BTS درست در کنار این مرکز خرید واقع شده و به راحتی امکان رفتن به این جا برایتان فراهم است. جایی مملو از برترین برندهای جهان، در کنار رستوران‌هایی عالی و همچنین بخش‌های تفریحی که سیام پاراگون را به جایی استثنایی برای گردشگران تبدیل می‌کند.

بازدید از موزه ملی بانکوک

فعالیت‌های فرهنگی تنها به دو موردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم خلاصه نمی‌شود، بلکه جاهای زیاد دیگری هم در بانکوک هست که می‌توانید به دیدنشان بروید. یکی دیگر از بهترین مکان‌ها در این رابطه، موزه ملی بانکوک است. جایی که این امکان را خواهید داشت تا سیری از تاریخ تایلند را در سفر به این کشور مرور کنید. در این محل، آثار زیادی از دوره‌ها مختلف تاریخی به نمایش در آمده و همچنین هزینه‌ی زیادی نیز برایتان نخواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه مقاله جذاب‌ترین موزه و گالری‌های بانکوک را نیز مطالعه فرمایید.

چرخ زدن در پارک لومپینی

حتما قرار نیست در سفر به بانکوک‌ برای تفریح خرج کنید، گاهی کافی است به پارک‌هایی همچون لومپینی بروید و از فضای زیبای این پارک‌های عمومی لذت ببرید. این پارک با فضای سبز و بخش‌ آبی دیدنی، فضا و هوایی بسیار خوب دارد و کاملا شما را از شلوغی‌های شهر دور می‌کند. البته شما می‌توانید پارک‌های دیگر بانکوک که به هیچ وجه تعدادشان کم نیست را نیز انتخاب کنید اما پارک لومپینی در مرکز شهر واقع شده، به راحتی قابل دسترس است و یک دریاچه مصنوعی نیز در خود دارد که می‌توانید در آن کایاک سواری هم کنید، به همین دلیل این مکان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

نکاتی برای آنها که تنهایی به پوکت سفر می‌کنند

یکی از رستوران‌های روی سقف بانکوک را تجربه کنید

رستوران‌ها و بارهای متعددی در بانکوک هستند که در روی سقف درست شده و جدا از فضای لاکچری، منظره‌ای بی‌نظیر را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشند. یکی از این مکان‌ها Vertigo and Moon نام دارد که از بهترین‌ها محسوب شده و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بانکوک حتما آن‌جا را امتحان کنید. البته این رستوران‌های روی سقف، عموما لوکس بوده و خوردن غذا یا صرف نوشیدنی در آن‌ها به هیچ وجه ارزان نخواهد بود.

سفر خود را برای روزهای فستیوال سونگکاران تنظیم کنید

سونگکاران یا همان فستیوال آب در تایلند، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌ها محسوب می‌شود که مدت‌هاست خارجی‌ها هم در آن مشارکت فعال دارند. اگر اولین بار است به بانکوک سفر می‌کنید و می‌خواهید یک تجربه فوق‌العاده عالی و منحصر به فرد برای خود بسازید، پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان، زمان برپایی این جشن به سفر بروید. تاریخ دقیق فستیوال آب در سال‌های مختلف، متفاوت است. اما عموما باید چیزی بین ۱۳ تا ۱۵ آوریل باشد. شما برای هر سال می‌توانید اخبار را دنبال کرده تا به تاریخ دقیق جشن برسید.

 

بهترین سفرهای یک روزه از پوکت

فعالیت‌های شبانه در بانکوک

بانکوک شهری بدون خواب است. همانقدر که روزها شما فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن در این شهر دارید، شب‌ها نیز فعالیت‌های زیادی هستند که می‌توانید در بانکوک تجربه کنید. از مراکزی که در آن‌ها می‌توانید موسیقی زنده گوش کنید تا جاهایی که بهترین نوشیدنی‌ها را برایتان سرو می‌کنند.

۰۸ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران