شهر تاریخی آیوتایا در نزدیکی بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
شهر تاریخی آیوتایا در نزدیکی بانکوک

درست یک ساعت دورتر از شلوغی‌های بانکوک، شهر پادشاهی آیوتایا ، یکی از مهم‌ترین میراث جهانی یونسکو در تایلند قرار گرفته است. سفر یک روزه به این مکان بسیار زیبا و خاص، از پرطرفدارترین سفرهای یک روزه از پایتخت به حساب می‌آید و شما می‌توانید به راحتی در سفر با تور بانکوک، به این مکان جذاب بروید.

 

کوتاه درباره‌ی شهر تاریخی آیوتایا

در سال ۱۳۵۰ میلادی بود که آیوتایا تبدیل به دومین پایتخت پادشاهی سیام تبدیل شد. یک شهر بزرگ در قامت آن روزها که از نظر مذهبی نیز ارزش بسیاری داشت و معابد زیادی در آن ساخته شده بود. معابدی که در این دوره نیز می‌توانید بقایای باشکوهشان را در آیوتایا ببینید. آیوتایا نه یک ویرانه‌ی معمولی است، بلکه شهری با شکوه بوده که هنوز زیبایی‌های خود را حفظ کرده است و دیدن از آن، به یکی از ماندگارترین خاطرات شما در طول سفر به بانکوک و حتی تایلند بدل می‌شود.

 

 راهنمایی برای تبدیل ارزهای مختلف در بانکوک

 شهر تاریخی آیوتایا 

 

چطور به آیوتایا برویم؟

۴ راه برای رفتن به آیوتایا وجود از بانکوک وجود دارد. اولین و راحت‌ترین راه استفاده از تورهای عمومی است. این تورها با راهنمای انگلیسی زبان همراه بوده و با توجه به راهنمایی‌های آن‌ها، مطمئنا ابنیه مهم را از دست نخواهید داد. این تورها عموما از صبح زود آغاز شده و تا بعد از ظهر شما را به بانکوک باز می‌گردانند.

برای رفتن شخصی، شما می‌توانید از قطار و اتوبوس استفاده کنید. با قطار، بسته به نوع قطاری که انتخاب می‌کنید، مسیر بین ۸۰ تا ۱۵۰ دقیقه برایتان طول خواهد کشید و بلیطش کمی کم‌تر از ۲ دلار خواهد بود. با اتوبوس اما مسیر برایتان حدود همان ۸۰ دقیقه می‌شود اما با توجه به این که اتوبوس هر نیم ساعت یک بار و قبل از ظهر حرکت می‌کند، ممکن است نیم ساعت تا شروع حرکت معطل شوید. بلیط اتوبوس ۱۰۰ بات است که کمی کم‌تر از ۳ دلار می‌شود.

 

 جاذبه‌های تاریخی کم‌تر دیده شده‌ی شهر قدیم بانکوک 

 شهر تاریخی آیوتایا

 

تورهای شخصی انتخاب آخر شماست که با تعداد کم‌تر نفرات، ماشین‌های مدرن با تهویه هوای عالی، پذیرایی و همچنین راهنمای انگلیسی زبان همراه خواهد بود. یک راه راحت و البته پر هزینه برای بازدید از آیوتایا.

 

چرا باید به دیدن شهر تاریخی آیوتایا بروید؟

فارغ از تمام زیبایی‌های این شهر فوق‌العاده و تاریخی، نکات زیادی هستند که می‌توانند باعث شوند شما به دیدن آیوتایا بروید. ما در ادامه چند مورد از آن‌ها را برایتان بازگو می‌کنیم.

 

  1. تور دورچه سواری در سیر تاریخ

شما می‌توانید با رسیدن به این شهر تاریخی، در تور دوچرخه سواری شرکت کرده یا دوچرخه کرایه کنید. این بهترین راه برای بازدید از بخش‌های متنوع این شهر تاریخی و زیباست. با توجه به این که آیوتایا دارای چندین معبد، ساختمان‌های مهم متعدد، زیبایی‌های منحصر به فرد در گوشه گوشه‌اش و نکات ریز و درشتی است، و در زمان سفر به بانکوک شما فرصت کمی برای بازدید از این محل خواهید داشت، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این طریق، بیشترین بهره را از گردش یک روزه‌تان ببرید.

 

 ۱۰ مرکز خرید معروف در سیام بانکوک

 شهر تاریخی آیوتایا

 

  1. بازدید از بازار شناور

 بازار شناور آیوتایا مکان جذاب دیگری است که در سفر یک روزه‌ی خود می‌توانید از آن بازدید به عمل بیاورید. یک بازار سنتی تایلندی که شامل ۲۰۰ فروشنده و همچنین ارائه کننده غذاهای تایلندی می‌شود و از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر به فعالیت مشغولند. بسیاری از تورها خود شما را به این مکان می‌برند، اما اگر خواستید خود بروید، بهتر است با تاکسی بروید که حدود ۳ دلار برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

 

 در بانکوک از این ۵ بازار شناور حتما خرید کنید 

  شهر تاریخی آیوتایا

 

  1. پارک‌های عمومی

پارک‌های عمومی در آیوتایا آنقدر زیباست که می‌توان تا ساعت‌ها در آن‌ها قدم زد و از فضایش لذت برد. فضای این پارک‌ها عموما تلفیقی از گذشته و حال است. مثل جایی همچون پارک عمومی راما که فضای سبز بزرگی دارد و یک معبد دیدنی و چند پاگودا نیز در آن‌ها ساخته شده است. می‌توانید چند چای سرد سفارش داده، در فضای سبز زیبای پارک قدم بزنید و از دیدن پرندگان و حیوانات کوچک موجود در پارک لاما لذت ببرید.

 

  شهر تاریخی آیوتایا

 

  1. دیدن فیل‌ها

تاریخ آیوتایا همیشه پر بوده از حضور فیل‌ها و این غول‌های جادویی همیشه جایگاهی مهم در این شهر داشته‌اند.حالا اما شما می‌توانید در Elephantstay که در دهکده‌ی Royal Elephant Kraal واقع شده، داوطلب شوید و به این حیوانات زیبا غذا دهید و ساعتی را کنارشان سر کنید. بودن در این مکان برای تمامی اعضای خانواده لذت بخش خواهد بود، فقط باید در نظر داشته باشید که بازدید از این مکان همیشه ممکن است اما برای غذا دادن و داوطلب شدن برای کمک، باید از چند وقت قبل جایگاهی برای خود رزرو کنید.

 

 پنج پارک ملی تایلند ؛ از جنگل‌های بارانی تا زندگی با فیل‌ها 

  شهر تاریخی آیوتایا

 

  1. کشتی سواری شبانه به دور جزیره

آیوتایا در واقع جزیره‌ای است که سه رودخانه آن را احاطه کرده. شما در طول روز نیز می‌توانید سوار قایق‌های تفریحی شده و بسیاری از ویرانه‌ها را از داخل آب تماشا کنید، حتی معابدی هستند همچون Wat Phanan Choeng Worawihan که تنها از مسیر آبی به آن دسترسی خواهید داشت. اما یکی از فعالیت‌های بسیار لذت بخش در این سفر ماجراجویانه، دیدن غروب آفتاب از داخل قایق و سپس گردشی شبانه است.

 

 ۵ ساحل نزدیک به بانکوک که می‌توانید در آن‌ها آبتنی کنید 

  شهر تاریخی آیوتایا

 

  1. ماساژ سنتی تایلندی

مثل هر جای دیگر در تایلند، ماساژ تایلندی در اطراف این محل نیز به راحتی قابل انجام است، با این تفاوت که این مکان تنها ماساژ‌های اصیل ارائه می‌کند. چند اسپا نیز در این محل وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای انجام این کار انتخاب کنید.

 

 شهر تاریخی آیوتایا 

 

  1. نزدیکی به قصر بسیار زیبای Bang Pa-In

قصر زیبای Bang Pa-In تنها بیست دقیقه از آیوتایا فاصله دارد و اگر خودتان به این محل رفته باشید، می‌توانید سوار قطار شده و از این مکان زیبا نیز دیدن کنید. این قصر از جمله زیباترین قصرهای تایلند به حساب می‌آید و ورودی آن برای هر نفر ۱۰۰ بات است که کمی بیشتر از ۳ دلار خواهد شد.

 

 ۵ مکان عالی در بانکوک برای تجربه ماساژ تایلندی 

 شهر تاریخی آیوتایا

۰۷ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران