قدم زدن در میان شهر تاریخی، بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
قدم زدن در میان شهر تاریخی، بانکوک

وقتی از میان پل چوبی این مکان رد می‌شوید، حتی نمی‌توانید تا رسیدن به انتهایش صبر کنید و چندین بار متوقف خواهید شد تا به زیبایی‌های هر کدام از بناهای "شهر تاریخی" نگاه بندازید. سقف سیاه، بنای سفید و آبی که دور تا دور باغ سبز پیرامونش را فرا گرفته است. این بخشی از شگفتی شهر تاریخی است، یک موزه‌ی بزرگ روباز که با معماری بی‌نهایت زیبا، رنگ‌بندی شگفت انگیز و پوشیده از منطقه‌ی سبز و آبی‌اش، یکی از زیباترین نقاطی را ساخته که می‌توانید در سفر با تور تایلند به بانکوک نظاره کنید.
اشتباه نکنید، وقتی از شهر تاریخی حرف می‌زنیم، منظورمان آیوتهایا نیست! آیوتهایا پایتخت پیشین پادشاهی سیام و از جمله میراث جهانی یونسکو است که در فاصل یک و نیم ساعته از بانکوک قرار گرفته. شهر تاریخی نزدیک‌تر به شهر بوده و در واقع پارکی بزرگ است که با شبیه‌سازی ابنیه مهم تاریخی از جای جای تایلند پر شده است. مکانی که در عین زیبایی، آموزنده است و به راحتی چندین ساعت از سفر خود و چندین پست از اینستاگرام شما را به خود اختصاص خواهد داد.

 

 

بانکوک

 


ورود به شهر تاریخی


برای ورود به این مکان باید بلیط تهیه کنید! همانطور که گفتیم این مکان بزرگ، در واقع یک پارک-موزه است و وقتی وارد آن شدید دلیل بلیط فروشی را متوجه خواهید شد. شگفتی‌های شما از همان ابتدا که به نقشه شهر تایخی نگاه می‌اندازید آغاز می‌شود، جایی که متوجه می‌شود کلیت نقشه آن کاملا شبیه به نقشه‌ی تایلند است. مضاف بر این، بسیاری از سازه‌های این مکان، در واقع موزه‌هایی هستند که در آن‌ها آثار باستانی یا آموزه‌هایی از دوران کهن تایلند به نمایش گذاشته شده است.
اما این‌ها واقعا مهم نیستند، چیزی که مهم است، ۱۰۰ سازه‌ی بسیار زیبایی است که در این محل ساخته شده و هر کدام نمایی منحصر به فرد و واقعا عالی دارند. جالب اینکه در کنار هم، آن‌ها یک تایلند کوچک را تشکیل می‌دهند که دقیقا رخساره‌ی تمامی زیبایی‌های سیر تاریخی این کشور است. داستانی که این سازه‌ها روایت می‌کنند از دیواره‌های سفید تا دیواره‌های طلایی، از پل‌های چوبی تا پل‌های سرخ و از نقش و نگارهای معنی دار بر دیواره‌های نشات گرفته است.

 

برج روح، آسمان خراشی رها شده در دل بانکوک

 

 

شهر تاریخی بانکوک

 


در فرهنگ تایلندی، آب مظهر دریافت قدرت است و به همین خاطر در بخش زیادی از شهر تاریخی، آب وجود داشته و پل‌های زیبا و بسیاری بناهای مختلف را به هم متصل می‌کند. این شهر زیبا محلی کم سر و صدا و بسیار آرامش بخش است و شما می‌توانید با خیال راحت بر روی پل‌های چوبی آن قدم زده و به عکاسی مشغول شوید. از نکات بسیار مهم در این باره، اندازه‌ی بزرگ پارک است که باعث شده هر ساختمان به صورت مجزا –حتی در زمان شلوغی- از جمعیت لبریز نشود و هر کس به سراغ یکی از این بناها برود.

 


در جستجوی واقعیت


خیلی از ما در زمان سفر به دنبال تجربه‌واقعی از محلی هستیم که به آن سفر می‌کنیم. به همین خاطر از غذاهای خیابانی استقبال می‌کنیم تا رستوران‌های لوکس یا به بوتیک‌ هتل‌ها می‌رویم تا اقامتگاه‌هایی که بر بالای برج‌ها واقع شده‌اند. به طور کلی شهرهای گردشگرپذیر نیز به سمت ایجاد تجربه‌های اینچنینی برای مسافران رفته‌اند. چیزی که مسلم است، این پارک هیچ بنای واقعی ندارد و همه کپی برداری از آنچه که قبلا بودند یا هنوز هم وجود دارند، هستند. با این حال آیا نباید از دیدنش لذت برد؟

 

بازدید از محله‌ی قدیمی‌ Farang در بانکوک

 

 

شهر تاریخی بانکوک

 


جواب به خود ما بستگی دارد. مجموعه شهر تاریخی بی‌نهایت زیباست و برای بسیاری از کسانی که امکان گشتن در تمام تایلند را ندارند، داستان تاریخی تایلند را از نگاهی زیبا اما ساده‌انگارانه روایت می‌کند. تمامی جلوه‌های فوق‌العاده این مکان، کپی برابر اصل نیستند، اما کپی‌های باشکوه و حق‌شناسی هستند که تا جای ممکن سعی دارند آنچه باید را روایت کنند.

 


چگونه به شهر تاریخی بروید، واردش شویم و در آن گردش کنیم؟

این پارک بزرگ در فاصله یک ساعته از جنوب بانکوک واقع شده است و بهترین کار این است که با یک تاکسی به آنجا بروید. هنوز ایستگاهی برای ترن هوایی یا اتوبوس برای آن در نظر گرفته نشده اما در برنامه‌های آتی مسئولین شهری، ایجاد این ایستگاه‌ها هست. پس ماشین کرایه کرده و به در ورودی آن برسید.

 

 

بانکوک

 


وقت ورود به پارک شما باید بلیط تهیه کنید، در کنار تهیه بلیط امکان کرایه دوچرخه یا ماشین گلف برای شما در نظر گرفته شده است. ورودی برای هر نفر توریست ۷۰۰ بات است و برای کرایه دوچرخه یا ماشین باید چند صد بات بیشتر بپردازید. در کنار بلیط به شما نقشه پارک داده شده که اطلاعاتی در مورد نقاط مختلف نیز در آن درجه شده است.

۲۸ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران