راهنمای گردشگری در هانوی برای مسافران تور ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
راهنمای گردشگری در هانوی برای مسافران تور ویتنام

هانوی پایتخت ویتنام است که به خاطر معماری زیبا و غذاهای خوشمزه‌اش گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. هانوی به شهر هجده دریاچه معروف است. در این شهر موزه‌های بسیاری وجود دارند که تاریخ انقلاب ویتنام، جنگ ویتنام و آمریکا و هنر این مردم را ثبت کرده و روایت می‌کنند.

در این مطلب با ده جاذبه گردشگری هانوی آشنا می‌شویم تا اگر تور ویتنام را برای سفر به جنوب شرقی آسیا انتخاب کرده‌اید، بتوانید به خوبی برای بازدیدهای خود برنامه‌ریزی کنید.

 

محله قدیمی هانوی

بازدید از محله قدیمی هانوی، یکی از کارهایی است که حتما باید در سفر با تور ویتنام برای آن برنامه‌ریزی کنید. اگر می‌خواهید زندگی واقعی مردم هانوی را ببینید، با آن‌ها گپ و گفت کنید و از معماری متفاوت این منطقه از شهر لذت ببرید، حتما به این محله قدیمی سری بزنید.

حین بازدید از محله قدیمی هانوی به یاد داشته باشید که این‌جا مکان مناسبی برای امتحان کردن غذاهای محلی ویتنامی در غرفه‌های خیابانی است. هم‌چنین اگر قصد دارید، سوغاتی بخرید و یا یادگاری‌هایی با خود به خانه برگردانید، حتما به فروشگاه‌های کوچک و بزرگ این محله سری بزنید.

 

  هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟ 

Old Quarter

 

معبد ادبیات (Temple of Literature)

معبد ادبیات هانوی در سال ۱۰۷۰ میلادی ساخته شده است. این مجموعه نخستین دانشگاه ملی ویتنام بود و به کنفوسیوس اختصاص یافت. معبد ادبیات، امروز به یک پارک زیبا تبدیل شده است که پنج حیاط مستقل دارد. با بازدید از این مجموعه می‌توانید بقایای یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های ویتنام و همین‌طور یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا را تماشا کنید.

 

Temple of Literature

 

مقبره هوشی مین (Ho Chi Minh Mausoleum)

هوشی مین رهبر محبوب ویتنام بود. امروز مقبره او به یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری هانوی تبدیل شده است. بنای یادبود هوشی‌ مین، ساختمان مکعبی شکل بزرگی است که در مرکز یکی از میدان‌های شهر قرار گرفته است؛ همان میدانی که در سال ۱۹۴۵ میلادی بیانیه استقلال و اعلامیه جمهوری دموکراتیک ویتنام در آن‌جا خوانده شد.

این مقبره، در زمان حیات هوشی مین به عنوان کاخ ریاست جمهوری کاربرد داشت. در ساخت این بنا از معماری بنای یادبود لنین در مسکو الهام گرفته شده و با سبک ویژه ویتنامی‌ها ترکیب شده است. نمای بیرونی بنا از گرانیتی به رنگ خاکستری و نمای داخلی آن از سنگ صیقل داده شده‌ قرمز و سفید و خاکستری ساخته شده است.

 

 ۱۰ جاذبه‌ی بی‌نظیر گردشگری هانوی 

Ho Chi Minh Mausoleum

 

پاگودای تک ستون (One Pillar Pagoda)

پاگودای تک ستون شهر هانوی، کلبه مربعی شکل کوچکی است که به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود. این معبد ویتنام بر روی تخته سنگ‌های روی دریاچه قرار دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که مانند یک گل نیلوفر آبی که از آب بیرون آمده، تنها بر روی یک ستون، شکوفه زده است.

این معبد، در واقع یک اتاقک چوبی تزئیین شده است که در میان یک باغ ساخته شده است. در باغ آرامش‌بخش و شگفت انگیزی که در اطراف معبد بنا شده است، می‌توانید روی نیمکت‌ها بنشینید، نمای زیبای مقابل خود را تماشا کنید و از آرامش محیط اطراف خود لذت ببرید.

 

One Pillar Pagoda

 

کوان سو پاگودا (Quan Su Pagoda)

کوان سو پاگودا نام معبدی است که در مقر جماعت بودایی‌ در شهر هانوی واقع شده است و یکی از مهم‌ترین معابد کشور است. البته این معبد، پاتوق اصلی گردشگران نیست، اما برای دیدن آیین مردم محلی ویتنام و راز و نیازهای‌ آن‌ها با خدایان‌شان را ببینید، حتما از کوان سو پاگودا دیدن کنید.

 

  بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام 

Quan Su Pagoda

 

خانه اپرای هانوی (Hanoi Opera House)

خانه اپرای هانوی که در سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۱۱ میلادی توسط استعمارگران فرانسوی ساخته شده است و اکنون به عنوان نمونه‌ای جالب از معماری فرانسه در مرکز هانوی فرانسه قرار دارد. این بنای بلند مرتبه که ارتفاع آن به ۳۴ متر می‌رسد، با الهام از خانه‌های اپرای اروپایی ساخته شده است.

خانه اپرای هانوی، در محله‌ فرانسوی‌های شهر واقع شده است. هدف ساخت این مرکز هنری، ایجاد مرکزی تفریحی و فرهنگی برای اقشار عالی‌رتبه‌ فرانسوی بود. این ساختمان، هنوز هم با همین کاربری در پایتخت ویتنام میزبان دوستداران هنر و گردشگران سراسر جهان است.

 

 ۶ نقطه‌ی رمانتیک هانوی ویتنام برای سفری عاشقانه

Hanoi Opera House

 

موزه زنان ویتنام (Vietnamese Women’s Museum)

این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری نه چندان مشهور هانوی است که گردشگران زیادی شانس بازدید از آن را از دست می‌دهند. اما شما می‌توانید یکی از مسافران خوش‌ اقبال تور ویتنام باشید که در برنامه گشت شهری‌تان سری هم به این موزه جذاب خواهید زد. در این موزه همان‌طور که از نامش بر می‌آید، همه چیز مربوط به زنان است؛ از پوسترهای تبلیغاتی، لباس و پارچه‌های قدیمی گرفته تا آثاری که نقش زنان در فرهنگ و جامعه ویتنامی و تلاش‌های آنها در طول جنگ را نشان می‌دهد.

 

ویتنام کشوری امن و شگفت‌انگیز برای سفرهای مجردی

Vietnamese Women’s Museum 

 

ارگ شاهی هانوی (Imperial Citadel of Thang Long)

ارگ شاهی Thang Long شهر هانوی در سال ۲۰۱۰ میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و به رسمیت شناخته شد. این ارگ در زمان‌های دور به عنوان مرکز هانوی شناخته شده است. در سایت بسیاری از آثار باستانی جاده‌های باستانی، حوضچه‌ها و چاه‌هایی کشف شده که باستان شناسان معتقد هستند که قدمت این آثار به ابتدای قرن ششم میلادی می‌رسد.

 

 Imperial Citadel of Thang Long

 

بازار خوان (Old Quarter)

در کشورهای آسیای دور و جنوب شرقی آسیا، همه شهرهای بزرگ یک ویژگی مشترک دارند و آن‌هم داشتن یک بازار بزرگ قدیمی و سنتی است که در آن می‌توانید همه چیز پیدا کنید. برای ویتنامی‌ها، بازار خوان در هانوی همین نقش را بر عهده دارد. این بازار یک ساختمان چهار طبقه است که شما را شگفت زده خواهد کرد. همان‌طور که گفتیم در این بازار همه‌چیز می‌توانید پیدا کنید، از ماهی صید تازه تا سوغاتی‌های متنوع، لباس‌های سنتی و مدرن و هر چیز دیگری که از فکرتان گذر کرده باشد.

 

بهترین شهرهای ویتنام برای سفرهای خانوادگی

 Old Quarter

 

زندان هوا لو معروف به هانوی هیلتون (Hoa Lo Prison - Hanoi Hilton)

زندان هوا لو را استعمارگران فرانسه برای زندانیان سیاسی ویتنام ساخته بودند. این زندان در زمان جنگ ویتنام هنگامی که زندانیان آمریکایی در آنجا زندانی شده بودند، به هانوی هیلتون ملقب شد. امروز این زندان به یک موزه کوچک تبدیل شده است که هنوز هم گیوتین اصلی را در خود جای داده و نشان می‌دهد.

 

 Hoa Lo Prison

۱۶ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران