راهنمای آسان برای اولین سفر به ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
راهنمای آسان برای اولین سفر به ویتنام

ویتنام را بسیاری به واسطه جنگ این کشور با آمریکا می‌شناسند، اما با کمی مطالعه در باب این کشور متوجه می‌شوند که ویتنام نه تنها تاریخی باشکوه‌تر دارد، بلکه زیبایی‌های این کشور شرق‌ آسیایی ورای انتظار شماست. کشوری که به سرعت در حال پیشرفت است و شهرهای مدرن زیادی در کنار طبیعت بکر و سرسبزش ساخته است. با این وجود مخصوصا در ایران ، ویتنام کشوری ناشناخته از نظر گردشگری به حساب می‌آید و بسیاری از مسافران به آن با چشم تردید نگاه می‌کنند.
پس بد نیست در مورد اولین سفر به ویتنام مختصر توضیحی بدهیم تا چه آن‌هایی که قصد سفر با تور ویتنام به این کشور را دارند از این مطلب استفاده کنند و هم آن‌هایی که می‌خواهند بدانند چه طور سفری در ویتنام انتظارشان را می‌کشد.

 


رفتن به ویتنام


بهترین راه رفتن به ویتنام استفاده از تورهای گردشگری است که امروزه در روزهای مختلف سال و به شکل‌های متفاوت برگزار می‌شود. مخصوصا برای کسانی که برای اولین بار به ویتنام سفر می‌کنند، تورهای گردشگری باعث می‌شود تا فارغ از دردسرهای مربوط به دریافت بلیط، رزرو هتل و مسیرهای رفت و آمد تا فرودگاه تنها به گشت و گذار در این کشور بپردازید. تورهای ترکیبی ویتنام به مقاصد مختلف این کشور به نظر بهترین راه حل برای دیدنی‌های ویتنام در یک بازه‌ی کوتاه می‌باشد.

 

۱۰ مکان جادویی و رویایی در ویتنام برای کمپ زدن و پناه بردن به دل طبیعت

 

 

رفتن به ویتنام

 


بخش زیادی از پروازها به ویتنام از مقصد ایران، به واسطه شرکت هوایی امارات صورت می‌پذیرد.

 


گشتن در ویتنام


اگر خود به ویتنام سفر کرده‌اید و قصد رفتن به شهرهای مختلف این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم کمی هزینه بیشتر کرده از قطار به جای اتوبوس استفاده کنید. متاسفانه وضعیت اتوبوس‌های بین شهری ویتنام آنقدرها خوب نیست و ماشین‌ها شلوغ و کمی بی‌برنامه هستند. در عوض قطارها بسیار بهترند اما مبلغ بیشتری برای سفر بین شهرها دریافت می‌کنند و برنامه‌ریزی مطلوب‌تری را نیز می‌طلبند.

 

 

 گشتن در ویتنام

 


البته همیشه بهترین راه حل استفاده از هواپیما است و بسیاری شهرهای مهم گردشگرپذیر ویتنام نیز دارای فرودگاه‌های مجهز هستند. با این همه در این حالت مسلما باید هزینه بیشتری نسبت به دو شکل دیگر سفر میان شهرهای ویتنام پرداخت کنید.

 


برای سفر به ویتنام به چه قدر زمان نیاز دارید؟


برای آن‌هایی که بخواهند به شهرهای مختلف سفر کنند، مراکز طبیعی را ببینند، خرید کنند و در شهرهای ساحلی خوش بگذرانند، واقعا باید ۲ تا ۳ هفته وقت بگذارند. اما عموما سفرها به ویتنام بین ۷ تا ۹ روز است که کاملا مناسب یک تعطیلات عالی در این کشور خواهد بود.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

 

 

 گشتن در ویتنام

 


از کجاها باید دیدن کنید؟


شهرهای زیادی در ویتنام هستند که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. برخلاف بسیاری کشورها که تنها از ۳ تا ۵ شهر را می‌توان نام برد که همه از آن‌ها دیدن می‌کنند، ویتنام اما قابلیت ساخت یک لیست بلندبالا را دارد. با این حال عموما چهار شهر این کشور بیش از بقیه شهرها مورد بازدید قرار می‌گیرد.

 

 

هانویی

 


هانویی به عنوان پایتخت، بدون شک یکی از جذاب‌ترین شهرهای ویتنام یا حتی کل شرق آسیا به حساب می‌آید. پر از جاهای دیدنی، مراکز خرید متنوع و البته مملو از بازارها و غذاهای خیابانی.هوشی مین یکی دیگر از شهرهای بسیار پرطرفدار، شلوغ، پرهیاهو با زندگی شبانه جذاب و عالی است که آن هم مراکز دیدنی بسیاری دارد.

 

 

هوشی مین

 


دانانگ به عنوان زیباترین شهر ساحلی ویتنام شناخته می‌شود. جایی فوق‌العاده زیبا با سواحلی دیدنی و آب‌های شفافی که می‌تواند تا روزها شما را در خود نگه دارد. داناناگ را به جاهای دنجش می‌شناسند، زیبایی طبیعی خارق‌العاده‌اش و البته هتل‌ها و اقامتگاه‌های خاص و لوکسش.

 


چند نکته مهم در مورد سفر به ویتنام


مردم ویتنام آدم‌های خونگرمی هستند، اما ظاهر سازی تایلندی‌ها را ندارند. پس بهتر است کمی با آرامش و سعه صدر بیشتری با آن‌ها برخورد کنید. کمی که با خلق و خوی این مردم آشنا شدید، می‌بینید که بسیار مهمان‌نواز هستند و بسیار علاقه‌ دارند تا کشورشان را به مسافران نشان دهند.

 

با ۱۰ غذای سالم و خوشمزه ویتنامی آشنا شوید

 

 

ویتنام

 


در شهرهای بزرگی مثل هانویی یا هوشی مین، مراقب کلاه‌برداری‌های تاکسی‌ها باشید. از روی نقشه گوگل اگر دیدید که به مسیرهای اشتباهی برای طولانی شدن مسیر می‌روید یا تاکسی‌متر خاموش است، حتما به راننده متذکر شوید. این مورد به هیچ وجه برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند و تاکسی‌ها به شدت از طریق شرکت تاکسیرانی و از GPSهای تعبیه شده در ماشین‌ها تحت نظر هستند. مهم‌تر اینکه حتما در تاکسی‌هایی با لوگو و دارای تاکسی‌متر بنشینید.

 

 

ویتنام

 


همیشه برای پرداخت پول، یک بار دیگر اسکناس‌های خودر با نگاه کنید. پول‌های این کشور در بعضی موارد بسیار شبیه به هم هستند، مثلا اسکناس ۱۰ هزار دانگی بسیار شبیه به اسکناس ۱۰۰ هزار دانگی است.

۱۲ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران