راهنمای اولین سفر به فو کوک در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
راهنمای اولین سفر به فو کوک در ویتنام

جزیره فو کوک که در ۴۰ کیلومتری ساحل جنوبی ویتنام واقع شده است، یکی از زیباترین نقاط این کشور به حساب می‌آید. جزیره‌ای زیبا که با این که جمعیتی کم و محیط آرامش بخشی دارد، اما با ساخته شدن اقامتگاه‌های مدرن و زیبا، مدرنیته به خوبی جای خود را در آن باز کرده است. مقصد مهم گردشگری در خلیج تایلند که همچون بهشتی پنهان در این گوشه از ویتنام جا دارد.

اگر شما هم عازم تور ویتنام هستید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای ما برای حضور در فو کوک را بخوانید. دیدن این جزیره می‌تواند یکی از بهترین تصمیم‌های سفری شما باشد، جایی که می‌توانید همه‌ی آن چیزی که از یک جزیره‌ی گرمسیری می‌خواهید را یک جا داشته باشید.

 

فو کوک، جزیره‌ی زیبا در ویتنام

این جزیره در خلیج تایلند و نزدیک به مرز‌های آبی کامبوج واقع شده است. بزرگ‌ترین جزیره‌ی این کشور که وسعتی به اندازه ۵۷۴ کیلومتر مربع دارد و چندین ساحل زیبا، مراکز تفریحی، هتل‌های لوکس و ... در آن ساخته شده است تا گردشگران را به سمت خود جذب کند. البته باید در نظر بگیرید که ویتنام کشوری ارزان برای سفر است اما سفر به فو کوک کمی نسبت به باقی مقاصدی که در تور ویتنام تجربه می‌کنید، برایتان گران‌تر تمام خواهد شد.

 

بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام

 فو کوک

 

چطور به فو کوک برویم؟

بهترین و سریع‌ترین راه برای رفتن به فو کوک از طریق پرواز است. پروازهای زیادی از کشورهای خارجی مستقیما به فو کوک می‌روند، اما شما می‌توانید در سفر به هوشی مین، دانانگ یا هانوی نیز، سوار هواپیماهای داخلی ارزان قیمت ویتنام شده و به راحتی به این جزیره بروید. پرواز از هانوی حدود یک ساعت و نیم به طول خواهد انجامید. البته مسیرهای زمین و دریایی نیز برای رفتن به فو کوک هست که هم بسیار زمان‌بر هستند و در نهایت گران‌تر هم در می‌آیند.

 

 فو کوک

 

بهترین زمان برای رفتن به فو کوک

مثل بسیاری دیگر از مقاصد گرم‌سیری، فو کوک نیز دو فصل دارد، فصل خشک و فصل بارانی. فصل خشک از نوامبر آغاز شده و تا می به طول می‌انجامد. در این ایام در بیشتر روزها هوا آفتابی و گرم است و دمای هوا تا ۴۰ درجه هم بالا می‌رود. اگر خیلی اهل گرما نیستید، بهتر است از نوامبر تا مارس به این جزیره بروید که هوای خنک‌تری هم دارد. در باقی ماه‌های سال که به فصل بارندگی شهرت دارد، روزهای زیادی بارندگی را شاهد هستید.

 

برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟

 فو کوک

 

چند روز برای سفر به فو کوک کافی است؟

با توجه به این که فو کوک با تمام زیبایی‌هایش، یک جزیره کوچک است، دو تا سه روز هم می‌تواند برای بودن در این جزیره کافی باشد. به همین دلیل کاملا به سلیقه شما بر می‌گردد که دوست داشته باشید کل سفر خود را برای فو کوک برنامه ریزی کنید، یا سفری ترکیبی به ویتنام رفته و ابتدا در هانوی یا هوشی‌مین گردش کنید و چند روز آخر به فو کوک بروید.

 

بهترین زمان سفر به هانوی (قسمت اول)

 فو کوک

 

چطور در فو کوک به گشت و گذار بپردازید

متاسفانه در این جزیره خبری از وسایل حمل و نقل عمومی نیست. بسیاری از محلی‌ها هم با ماشین شخصی یا موتور در جزیره رفت و آمد می‌کنند. بهترین راه برای گشت و گذار در جزیره، اجاره‌ی یک موتور است که قیمت زیادی نیز نخواهد داشت. البته شما می‌توانید ماشین هم اجاره کنید، اما در هر حال حتما بیمه را هم در هنگام اخذ موتور لحاظ نمایید. کرایه موتور می‌تواند به شما کمک کند تا بسیاری از جاذبه‌های جزیره را به صورت شخصی بازدید نمایید.

البته تاکسی‌ها نیز در جزیره وجود دارند و جالب این که قیمتشان به نسبت از دیگر نقاط ویتنام گران‌تر است. قیمت تاکسی بسته به مسافتی که در فو کوک طی می‌کنید، بین ۱ تا ۳ دلار برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

 

فو کوک 

 

بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در فو کوک تجربه کنید

بدون شک قدم زدن روی سواحل شنی سفید و شنا کردن در آب و دیگر فعالیت‌های آبی، اصلی‌ترین دلیل برای رفتن به فو کوک است. اما فعالیت‌های جذاب دیگری هم هستند که در فو کوک انتظار شما را می‌کشند.

از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به سواری بر تله‌کابین بسیار جذاب جزیره اشاره کرد. تلهکالینی که از روی دریا می‌گذرد و یکی از زیباترین مناظر ممکن را برایتان به ارمغان می‌آورد. مسیر ۸ کیلومتری تله کابین بین جزیره فو کوک تا جزیره آناناس بوده و هر مسیر آن حدودا ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد و هزینه‌اش نیز حدودا ۲۵ دلار خواهد بود.

 

ویتنام کشوری امن و شگفت‌انگیز برای سفرهای مجردی

فو کوک

 

وقتی به ویتنام و خیلی از کشورهای شرق آسیا می‌روید، متوجه می‌شوید که مردم تا چقدر از سس ماهی استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید بدانید این سس‌ها به چه ترتیب ساخته می‌شوند، می‌توانید به کارخانه تولید سس ماهی رفته و از آن بازدید کنید. همچنین مزارعی هم هستند که بازدید از آن‌ها بسیار ارزشمند است. مثل مزرعه ارگانیک زنبور عسل که در رستوران مخصوصش خوراکی‌های ارگانیک بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند یا مزرعه مروارید که محصولات جذاب و غذاهای بسیار خوشمزه‌ای برای مشتریان ارائه خواهد کرد.

 

۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام

فو کوک

 

همچنین فراموش نکنید که با دنیای شگفت انگیز زیر آب فو کوک، غواصی و اسنورکلینگ از جمله فعالیت‌های بسیار جذابی خواهند بود که امکانات آن نیز برای همه فراهم است. همچنین این امکان را نیز دارید که با کرایه تجهیزات ماهیگری، به محل‌های مورد نظر برای این کار رفته و خود چند ماهی بزرگ صید کنید. فو کوک یکی از بهترین جاهای برای صید شبانه با قلاب و بعد از آن هم می‌توانید در محل‌های مخصوص پارک، یک باربیکیوی عالی راه انداخته و ماهی را به سیخ بکشید.

 

فو کوک

 

بازار شبانه و غذاهای خیابانی که اغلب غذاهای خوشمزه‌ی دریایی هستند را نیز فراموش نکنید. بازاری مملو از چیزهای مختلف که برای خرید سوغات عالی به نظر می‌آیند.

بازدید از معبد صخره‌ای Dinh Cau را نیز در طول روز فراموش نکنید. این مکان شامل یک عبادتگاه کوچک و یک فانوس درایی زیباست که در مکانی جذاب با منظره‌ای عالی ساخته شده است.

 

بازار باک های ویتنام ؛ جذاب‌ترین یکشنبه بازار جهان

فو کوک 

 

بهترین سواحل فو کوک

همانطور که گفتیم، عمده کسانی که به فو کوک می‌آیند، قصد لذت بردن از سواحل زیبای این کشور را دارند، پس بهتر است طی یک لیست کوتاه، ۵ ساحل برتر این جزیره را به شما معرفی نماییم:

  1. ساحل لانگ
  2. ساحل بای سائو
  3. ساحل آن تائوی
  4. ساحل اونگ لانگ
  5. ساحل کوا کان
۲۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران