راهنمای بهترین کارها در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
راهنمای بهترین کارها در ویتنام

ویتنام از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که شاهد دوره‌های تاریخی سختی بوده و به تازگی طی چند دهه اخیر به ثبات و آرامش رسیده است. شاید همین باعث شده تا به نسبت همسایگان خود در دور تا دور قلمرو، از شهرت کم‌تری برای گردشگری برخوردار باشد. اگرچه طی این سال‌ها و برای گسترش گردشگری قدم‌های اساسی بزرگی برداشته شده است. تور ویتنام پر از شگفتی و زیبایی تاریخی، طبیعی و فرهنگی، معماری و همچنین تقابل زندگی مدرن و سنتی است، بنابراین هر کسی با هر سلیقه‌ای عاشق این سفر خواهد شد. بیایید با هم به بهترین کارهایی که می‌توانید در این کشور انجام دهید نگاهی بیاندازیم.

 

در هوی آن فانوس روشن کنید

هر سال تات (سال نوی ویتنام)، هوی آن به خاطر جشنواره فانوس به کالیدوسکوپی از رنگ و نور تبدیل می‌شود. این جشن به مدت هفت روز ادامه دارد و جاده شهر از پل به میدان رودخانه هوآی با هزاران فانوس رنگارنگ تزئین می‌شود. بیش از ۵۰ کارگاه در این جشن شرکت می‌کنند تا خلاقانه‌ترین و زیباترین فانوس‌های طرح سنتی را عرصه کنند. قلب جشن‌ها در شهر قدیمی، بین پل سرپوشیده ژاپنی و پل کائو آن هوی جایی که با آواز و غرفه‌های غذا در هر قدم فضای شاد و شلوغی ایجاد می‌شود، است. این جشن به همان اندازه که برای مردم محلی جشن و شادی محسوب می‌شود برای بازدیدکنندگان تور ویتنام هم سرگرم کننده است. همچنین نفس گیرترین منظره را می‌توانید بر روی رودخانه هنگامی که هزاران فانوس روی آن شناور است پیدا کنید. همچنین می‌توانید یک قایق سامپان کرایه کنید تا جزوی از این بکگراند زیبا باشید. به علاوه با مبلغ ناچیزی می‌توانید شما هم فانوس بخرید و آن را شناور کنید. اگر نمی‌توانید برای سال نو به هوی آن بروید، نگران نباشید. جشنواره‌های فانوس‌های کوچک در هر ماه کامل برگزار می‌‌شود که در سال ۲۰۲۱، سال نو ویتنامی در ۱۲ فوریه بود. در سال ۲۰۲۲، در ۱ فوریه و در ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ جشن گرفته می‌شود.

 

بهترین تجارب اکوتوریسم در ویتنام

از خلیج هالونگ و همسایه به همان اندازه دیدنی آن دیدن کنید

خلیج هالونگ با ۱۶۰۰ برج آهکی که از آب‌های فیروزه‌ای بالا آمده، به درستی یکی از زیباترین نقاط ویتنام محسوب می‌شود و در نتیجه باید در لیست هر بازدیدکننده‌ای قرار داشته باشد. صدها قایق هر روز سفرهای دریایی در اینجا را ارائه می‌دهند که فرصت‌های خوبی برای گشت و گذار فراهم می‌کنند. با این که خلیج هالونگ در ویتنام بزرگ است، اما هنوز هم می‌تواند شلوغ باشد. خلیج بای تو لانگ، تنها چند کیلومتر دورتر، همان مناظر خیره‌کننده را ارائه می‌دهد، اما تنها کسری از بازدیدکنندگان آن را می‌شناسند. در اینجا می‌توانید غارهای شلوغ و سواحل کوچک را کاوش کنید و از غذاهای دریایی آبدار فوق‌العاده تازه لذت ببرید. سفرهای قایق به خلیج بای تو لانگ از اسکله شلوغ شهر هالونگ، درست مانند سفرهای خلیج هالونگ، اما در مسیری مخالف انجام می‌شود.

پیاده‌روی در جزیره کت با

کت با یکی از مناطق به شدت منحصر به فرد در ویتنام است که واقعا نباید کاوش در آن را از دست داد. مناظر کت با به معنای واقعی چشمگیر و دیدنی هستند و حتی خلیج Lan Ha در نزدیکی آن را می‌توان یک جایگزین عالی برای هالونگ در نظر گرفت. این یکی دیگر از خلیج‌های زیبا در ویتنام است که گردشگران کم‌تری به آن می‌روند. در اینجا حتما از پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی بکر که پارک ملی وسیعی را تشکیل می دهد، لذت ببرید. در حالی که مسیرهای پیاده‌روی مختلفی وجود دارد، مسیر برج Lookout یک پیاده روی محبوب و نسبتا آسان است. اگر حدود یک ساعتی را در سربالایی پیش بروید به جایی خواهید رسید که می‌توانید به درستی زیبایی و شکوه کت با را درک کنید. اگر بیشتر می‌خواهید، کمی جلوتر بروید تا به قله خیره‌کننده Ngu Lam برسید.

 

نکات مهم امنیتی برای بانوان در سفر به ویتنام

در دلتای مکونگ سفر کنید

مکونگ پس از طی مسافتی بیش از ۴ هزار کیلومتر از هیمالایای تبت، به سمت ویتنام آمده و به آرامی جریان یافته است. با جزایر، شالیزارهای برنج، دهکده‌های سرسبز و شیوه‌ای از زندگی که قرن‌ها تغییر نکرده، گویی رودخانه می‌خواهد زمان همان‌طور دست نخورده باقی بماند تا قابی ابدی و سحرانگیز خلق کند که هر بیننده‌ای را افسون کند. سوار یکی از قایق‌های چوبی سنتی شوید و در طول مکونگ هوشی مین کاوش کرده و در زیبایی طبیعی و فرهنگ بومی غوطه‌ور شوید، یا یکی از کشتی‌های تجاری متعددی را که در بخش‌هایی از رودخانه حرکت می‌کنند، انتخاب کنید.

به بزرگ‌ترین غار جهان در پارک ملی فونگ نها بروید

استان کوانگ بین منطقه‌ای بکر از جنگل‌های انبوه نزدیک به مرز لائوس است که مملو از صدها غار عمیق، از جمله یکی از بزرگ‌ترین غارهای جهان، یعنی هانگ سون دونگ است. این غار به قدری بلند است که یک آسمان خراش می‌تواند درون آن قرار بگیرد. شهر کوچک فونگ نها مرکز ماجراجویی‌های غارنوردی منطقه است، که غاری به همین نام نیز، یکی دیگر از شگفتی‌های ثبت شده در فهرست یونسکو است و ارزش کاوش را دارد. در اینجا، می‌توانید هم راهنماها و هم وسایلی که برای فرود در غارها نیاز دارید، با هم کرایه کنید. اگر رفتن به زیرزمین جذابیتی ندارد، این منطقه به خاطر کوهنوردی نیز معروف است. جنگل‌های اطراف پر از آبشارهای خیره‌کننده و جمعیت فعال و پر سر و صدا از میمون‌ها و روباه‌های پرنده است.

 

معرفی هتل‌های لاکچری در ویتنام

بهترین فو ویتنام را در هانوی جستجو کنید

فو غذای اصلی ویتنامی، یک وعده غذایی سریع و خوشمزه که با آب گوشت، گوشت گاو آب پز، نودل برنج و سبزیجات یا پیاز سبز تهیه می‌شود. درحالی که این غذا را می‌توانید در تمام گوشه و کنار ویتنام از آشپزخانه خانه‌ها تا غرفه‌های غذا و رستوران‌های مجلل پیدا کنید، هانوی به عنوان پایتخت فو به شهرت رسیده است. هر رستورانی در اینجا دستور پخت مخفی خودش را دارد بنابرابن به عنوان سرگرمی به دنبال پیدا کردن بهترین فو باشید. اما اگر از ما مشاوره می‌خواهید به Lo Duc در محله فرانسوی بروید و به دنبال Pho Thin باشید. این یک خانه ساده، با نیمکت‌ها و میزهای چوبی است که فو را با مخلفات مختلف و به طرز فوق‌العاده خوشمزه‌ای سرو می‌کند که در جاهای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. فو تین همیشه شلوغ است اما وقتی دور میز نشسته‌اید و از غذاهای خوشمزه لذت می‌برید متوجه می‌شوید که این رستوران ارزش صبر کردن را داشته است.

به کلیسای سبک ویتنامی بروید

احتمالا تای نین، شهری شلوغ در دلتای مکونگ عجیب‌ترین شهر مقدس روی این سیاره باشد. اینجا در میان غرفه‌های خیابان‌های شلوغ و ترافیک معبد کائو دای، مقر مقدس مذهب کائو دای، قرار دارد. کائودائیسم یک دین ترکیبی ویتنامی است که در دهه ۱۹۲۰ تأسیس شد. مسیحیت، بودیسم، تائوئیسم و اسلام را با هدف نهایی رهایی از چرخه زندگی و مرگ در هم می‌آمیزد. این فرقه، به عیسی، بودا، محمد رسول و حتی ویکتور هوگو، رمان‌نویس فرانسوی احترام می‌گذارد. اگرچه از دور برج‌های معبد شبیه یک کلیسای محلی به نظر می‌رسد اما با بررسی دقیق‌تر نمای التقاطی با خدایان شمشیرساز، صلیب‌های شکسته و جزئیات دیگر را می‌توان تشخیص داد.

 

زیباترین جزایر ویتنام را بشناسید

در بازار عشق ساپا بچرخید

بازار شهر ساپا، در شمال کوهستانی ویتنام به عنوان یک ایستگاه تپه‌ای فرانسوی در دهه ۱۹۳۰ به محبوبیت رسید. این شهر که بر روی خط الراس کوهی به ارتفاع ۱۶۵۰ متر قرار دارد، دارای مناظر شگفت‌انگیزی از کوه‌های Hoang Lien و بازاری رنگارنگی است که هر شنبه قبایل تپه‌ای از حومه اطراف در آن حضور به هم می‌رسانند. این شهر که به طور فزاینده‌ای در بین گردشگران تور ویتنام محبوب شده، هنوز سنت‌های قدیمی‌اش را در گوشه‌های مخفی خود زنده نگه داشته است. یکی از آن‌ها بازار عشق است، جایی که مردان و زنان دائو و همونگ از کیلومترها دورتر می‌آیند تا برای یکدیگر آهنگ‌های عاشقانه بخوانند.

از کنار مزارع برنج تام کوک عبور کنید

در سال ۲۰۱۴، مجموعه مناظر ترانگ آن در شمال استان نین بین ویتنام به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. کارست‌های سنگ آهک دراماتیک و دره‌های سبز عمیق، اغلب با قایق‌هایی که در امتداد دلتای رود سرخ شناور هستند آنقدر رویایی است که شما را از حال و هوای زندگی مدرن دور کرده و حس و حالی عرفانی می‌بخشد. به همین دلیل دهکده تام کوک و شالیزارهایش به عنوان زیرمجموعه این منطقه به ثبت میراث جهانی رسیده است. بدون شک، بهترین راه برای تجربه آن‌ها، قایق‌سواری آرام در امتداد رودخانه Ngo Dong و تماشای مناظر ماورایی آن است. از آنجایی که این منطقه در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده دسترسی به آن نیز به مراتب آسان‌تر از گذشته شده است.

 

۱۰ غذای محلی که باید در ویتنام امتحان کنید

از آبشار شگفت‌انگیز بان جیوک دیدن کنید

بان جیوک دو آبشار در امتداد رودخانه Quay Son است که به صورت نمادین برای علامت گذاری مرز ویتنام و چین در نظر گرفته می‌شود. در اینجا، یکی از خیره کننده‌ترین مناظر طبیعی جنوب شرق آسیا را پیدا خواهید کرد. این آبشار با ۷۰ متر ارتفاع و ۲۰۸ متر عرض به تنهایی می‌تواند ارزش بازدید داشته باشد حال آن که سطح سنگی و سنگ آهکی آن بسیار چشم‌نواز بوده و توجه گردشگران و ماجراجویان را به خود جلب کرده است. اگر قصد صعود دارید، فقط در صورتی که به وسایل پیاده‌روی مناسب مجهز شده باشید، می‌توانید به سمت بالا صعود کنید.

به پل دست‌های طلایی در دا نانگ بروید

آیا تا به حال پلی شبیه این را دیده‌اید؟ پل دست‌های طلایی یا پل دست‌های غول پیکر در استان دا نانگ در نوع خود بی‌نظیر بوده و منظره فوق‌العاده‌ای دارد. عابران پیاده می‌توانند در مسیری به طول ۱۵۰ متر بر بالای تپه‌های سرسبز و به ظاهر بی‌پایان بانا قدم بزنند، انگار که در آسمان توسط دو دست سنگی عظیم و خداگونه نگه داشته شده‌اند.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط ویتنام

۰۹ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران