راهنمای خرید در هوی آن ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
راهنمای خرید در هوی آن ویتنام

خرید کردن برای گردشگران در هوی آن به یک فعالیت مهم بدل شده است. دلیلش هم تعدد مغازه‌های مختلف، قیمت مناسب و همچنین کیفیت بالای لباس‌های بازارهای این شهر است که بسیاری از آن‌ها در همین شهر دوخت می‌شوند. بازارها و خیابان‌های هوی آن مملو از فروشگاه‌های کوچک و جالبی است که می‌توانید در هر کدامشان چیزی جالب برای خرید پیدا کنید. کمی چانه زنی هم چاشنی خریدتان کنید، چون همیشه مقداری برای این کار روی قیمت‌ها کشیده شده است. اما سوال این جاست که کجا برای خرید بروید؟

 

بازار مرکزی

بازار مرکزی هوی آن یکی از معروف‌ترین بازارهای ویتنام است. جایی که شما می‌توانید انواع محصولات از خوراکی‌ها و پوشاک پیدا کنید. مغازه‌ها در اطراف کانال حضور دارند و بر روی قایق‌ها نیز بانوان زیادی به فروش انواع محصولات و همچنین پخت غذاهای خیابانی مشغول هستند. در این بازار شما از انواع میوه‌ها و ادویه جات تا پارچه‌های ابریشمی و تی‌شرت‌های ارزان قیمت را می‌توانید خریداری کنید. البته نکته‌ی بد در مورد بازار مرکزی این است که عموما بخشی از فروشنده‌ها تا یک گردشگر می‌بینند، پاپیچ وی می‌شوند تا از آن‌ها خرید کنید و این بعضا برایتان آزاردهنده می‌شود. البته بازار مرکزی شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین بازار هوی آن است و این مسئله عموما در بازارهای دیگر به چشم نمی‌خورد.

 

از جنگل‌های مانگرو تا بازارهای متفاوت ؛ ۵ گردش یک روزه از هوشی مین

 بازار مرکزی

 

بازار شبانه هوی آن

این بازار نه تنها برای خرید جایی بسیار عالی است، بلکه از نظر فرهنگی نیز از آن جاهایی به حساب می‌آید که حتما در سفر خود به هوی آن باید به آن جا سر بزنید. جایی در خیابان Nguyen Hoang که بیش از ۵۰ فروشنده مختلف محلی در خیابانی ۳۰۰ متری که با فانوس‌های رنگی و زیبا تزیین شده‌اند، به فروش انواع چیزهای مختلف می‌پردازند. در این بازار شما می‌توانید انواع محصولات ابریشمی که با کیفیت بالایی درست شده‌اند را بخرید.

 

بازار شبانه هوی آن

 

از طرفی جنس‌های متنوعی برای خرید سوغاتی‌های ویتنامی در این محل وجود دارد و همچنین انواع تیشرت‌ها و انواع لباس‌های ارزان نیز در این محل به فروش می‌رسند. غیر از این‌ها، فراموش نکنید که از غذاهای خیابانی نیز در این بازار شبانه امتحان کنید و حتما چند عکس عالی در آن از خود بگیرید.

 

دهکده ابریشم

اگر به دنبال خرید پارچه‌های لاکچری ابریشمی ویتنامی هستید، حتما سری به این بازار جذاب بندازید که در آن هم پارچه‌های ابریشمی و هم لباس‌هایی که از این نوع پارچه درست‌ شده‌اند به فروش می‌رسند. اجناس این فروشگاه هم برای مردان و هم برای زنان هستند و در سلایق مختلف می‌گنجند. در کنار این بازار چند خانه‌ی قدیمی که همگی با معماری خاص چوبی درست شده‌اند نیز قرار دارند که بهتر است بعد از خرید سری به آن‌ها نیز بزنید. این مکان حدودا ۴۵ دقیقا از مرکز شهر فاصله دارد و دارای چند کافه و رستوران بسیار خوب بوده و با وجود فروشگاه‌های مختلف، محصولات متنوعی برای عرضه دارد.

 

  برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟ 

 دهکده ابریشم

 

بازار لباس

یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید در آن انواع لباس و پارچه ابریشمی و غیر ابریشمی خرید کنید، بازار لباس هوی آن است که محصولات بسیار خوب ویتنامی در آن به فروش می‌رسد. لباس‌ها ابریشمی مسلما باید اولین انتخاب شما باشند، زیرا قیمتشان با این کیفیت عالی به مراتب پایین‌تر از مبلغی خواهند بود که در شهر خود می‌پردازید. همچنین در این مکان می‌توانید خیاط‌های خوبی پیدا کنید و سفارش لباس برای خود دهید که عموما با سرعت آماده شده و تا پایان سفر به شما تحویل می‌گردد.

 

بازار لباس 

 

فروشگاه جواهرات Lotus

این فروشگاه یکی از معروف‌ترین محل‌ها در هوی آن برای خرید زیورآلات مختلفی است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. طراحی و ساخت زیورآلات این فروشگاه‌ همگی کار صاحبان آن است و آن‌ها محصولات خود را به فروشگاه‌های بزرگ در دیگر شهرهای ویتنام نیز ارسال می‌کنند. محصولات بسیار زیبایی در این فروشگاه وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم، حتما از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

 

 ۸ جاذبه‌ی دیدنی شهر هوی آن که در سفر به ویتنام باید از آنها بازدید کنید 

 فروشگاه جواهرات Lotus

 

خیابان‌هایی مملو از فروشگاه‌های مختلف

اما غیر این مراکز مهم که به شما گفتیم، خیابان‌های شهر پر است از انواع مغازه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها به خرید محصولات مختلف بپردازید. فروشگاه‌های پارچه که در شهر بسیار زیاد هستند و همچنین می‌توانید محصولات محلی را در جای جای شهر ببینید. در مجموع خرید در هوی آن کمی با گشتن در مراکز خرید مدرن متفاوت است، اما حس و حالی دارد که در بسیاری از کلان‌شهرهای دنیا فراموش شده‌اند.

۱۶ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران