مسجد کریستالی یکی از زیباترین مساجد در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
مسجد کریستالی یکی از زیباترین مساجد در مالزی

مالزی کشور سرسبزی است که بسیاری از افراد برای تفریح و استراحت به آن سفر می‌کنند. در کنار تمام جاذبه‌های دیدنی و تفریحات آبی، زیبایی‌ها و سواحل بکرش، شاید برایتان جالب باشد که در سفرتان با تور مالزی به اماکن مذهبی آن نیز سری بزنید. در این کشور ادیان گوناگونی وجود دارد. مسلمانان بسیاری نیز در مالزی زندگی می‌کنند، به همین علت مساجد زیادی نیز ساخته شده است که می‌توانید از آنها بازدید کنید.

برای مسلمانان جهان، مساجد فضایی پر اهمیت و با ارزش است که آنها را از زندگی روزمره دور می‌کند. گاهی اوقات اماکن مذهبی با معماری فوق‌العاده و شگفت‌انگیزشان همه ادیان را حیرت‌زده می‌کنند و گردشگران ترغیب می‌شوند از این اماکن به عنوان یک جاذبه گردشگری بی‌نظیر دیدن کنند. حال یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین مسجدها در مالزی، مسجد کریستالی است.

 

مسجد کریستالی The Crystal Mosque

مسجد کریستالی مسجدی در جزیره وان من (Wan Man)، ترنگانو (Terengganu)، مالزی و در پارک میراث اسلامی واقع شده است. یک بنای بزرگ که از فولاد ، شیشه و کریستال ساخته شده است. این مسجد بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ ساخته شد و در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۰۸ توسط سیزدهمین یانگ دی پرتوان آونگ Yang di-Pertuan Agong ، سلطان Mizan Zainal Abidin از ترنگانو رسما افتتاح شد و ظرفیت پذیرش بیش از ۱۵۰۰ نمازگزار را به طور همزمان دارد.
معمولا نام مسجد که می‌شنویم، برای ما یادآور مسجدهایی است با یک گنبد خشتی، با رنگ آبی، هنر و طرح‌های اسلامی و دو گلدسته در اطرافش که نوعی معماری قدیمی است و چشمتان به آن عادت کرده است. اما در کشور مالزی این سنت را تغییر داده و مسجدی با ظاهری جدید و عجیب اما همان باطن همیشگی ساخته‌اند.

 

 چیزهایی که قبل از سفر به مالزی باید بدانید 

The Crystal Mosque


ساخت مسجد کریستالی مبلغی حدود ۸۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است که دارای ۴ مناره و ۹ گنبد است. نمای خارجی آن به علت استفاده از شیشه و آینه به شکل کریستالی دیده می‌شود و آب رودخانه ترنگانو (Terengganu) را منعکس می‌کند و منظره‌ای بی‌نطیر را پیش روی شما ایجاد می‌کند. علاوه بر آن، تصویر مسجد نیز در تمام طول روز بر روی آب انعکاس دارد و نمای فوق‌العاده‌ای برای عکاسی می‌باشد. شب هنگام نیز نورپردازی فوق العاده‌ای بر نمای بیرونی مسجد، زیبایی آن را دوچندان می‌کند و باعث می‌شود مناره‌ها و گنبد‌ها را به رنگ صورتی، سبز، زرد و آبی ببینید.

 

 ۱۰ شگفتی طبیعی مالزی که باید از آن‌ها دیدن کنید 

The Crystal Mosque


پس از تماشای نمای خارجی و رنگی مسجد کریستالی، زمان آن است که وارد مسجد شوید. پس از ورود، سالنی بزرگ با یک طبقه که زیر گنبد اصلی مسجد قرار دارد را خواهید دید که تمامی دیوارها، سقف و ستون‌هایش به رنگ سفید هستند و به نقوش اسلیمی و طلایی رنگ تزیین شده‌اند. لوستری با عظمت از گنبد اصلی مسجد آویزان شده که بر زیبایی و ابهت سالن می افزاید.

 

The Crystal Mosque


بهتر است بدانید مسجد کریستالی شبکه اینترنتی وای فای و امکانات کامل کامپیوتری دارد تا مسلمانان و نمازگزاران بتوانند به راحتی از قرآن‌های الکترونیکی استفاده کنند و نقاط مختلف دنیا در ارتباط باشند. همچنین سلول‌های خورشیدی بر روی آن نصب شده است تا انرژی مورد نیاز خود را تامین کند. در نتیجه این مسجد تفاوت زیادی با تصورات شما از مسجد و اماکن مذهبی است که تاکنون دیده‌اید.


بازدید از مسجد کریستالی

هر گردشگری که قصد دارد وارد مسجد شود لازم است لباس مناسب بپوشد و بانوان باید حجاب خودشان را رعایت کنند طوری که تمام بدن پوشیده شده و تار مویی بیرون نباشد.
بازدید از این مسجد برای عموم با رعایت حجاب و قوانین آزاد است.
در صورتی که لباستان مناسب نباشد، به شما لباس‌های گشادی داده می‌شود. همچنین باید کفش‌های خود را قبل از ورود به سالن اصلی در بیاورید.

 

 سفر مقرون به صرفه به کوالالامپور 

The Crystal Mosque


دسترسی به مسجد کریستالی

برای رفتن به مسجد کریستالی می‌توانید از فرودگاه سلطان محمود، اتوبوس‌های کوالا ترنگانو را سوار شوید. از شهرهای مختلف مالزی و سنگاپور برای این شهر اتوبوس دارد که به سمت مسجد کریستالی می‌روند و شما می‌توانید از این جاذبه گردشگری متفاوت دیدن کنید.

آدرس: آسیا، مالزی، ترنگانو، کوالا ترنگانو، وان مینسکی، پارک میراث اسلامی

۰۱ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران