۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی جهان یکی از شهرهای زیبای شرق آسیا به حساب می‌آید که با بهترین امکانات رفاهی و اقامتی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. جزیره‌ای جذاب که تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلستان در سال ۲۰۰۸ از آن دیدن کرده است و از آن زمان به بعد به شهرت جهانی رسیده است. جزیره‌ای با زیباترین باغ‌ها از جمله باغ‌های گرمسیری و مزرعه‌ای مخصوص به پروانه‌ها. در سفرتان با تور مالزی به این جزیره‌ی پر رویداد و پر رفت و آمد اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید همراه ما باشید تا ۷ سوغاتی مشهور این شهر که در بیشتر مرکزخریدها و فروشگاه‌ها می‌توانید نشان‌شان را بگیرید یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- دمپایی‌های نیونا (Nyonya)

نیونا هم جزو صنایع دستی پنانگ به حساب می‌آید و هم جزو هدایای کاربردی. دمپایی‌های منجوق دوزی شده‌ای که قیمت‌شان چندان ارزان نیست اما کیفیت بسیار عالی و درجه یکی دارند. دمپایی‌های بادوامی که طرح گل و پرندگان دارند و در تمامی سایزها برای کودکان تا کهنسالان دوخته می‌شوند. دمپایی‌هایی که امروزه به عنوان کفش نیز از آنها در پنانگ استفاده می‌کنند و شما نیز به عنوان کفش می‌توانید از آن استفاده کنید. در سفرتان به پنانگ اگر به دنبال خریدن هدایای خاص برای خانم‌ها هستید به شما توصیه می‌کنیم این دمپایی‌ها را جدی از نظر بگذرانید.

 

جورج تاون؛ محله‌ی گشت و گذار شبانه‌روزی در پنانگ

دمپایی‌های نیونا


۲- ترشی

ترشی یکی از سوغاتی‌های معروفی است که در سفر به این شهر می‌توانید زیاد آن را ببینید و در صورتی که علاقه‌مند هستید خریداری کنید. ترشی‌هایی که غالب‌شان از میوه‌ها هستند و در شیشه‌های جذاب و توریستی به فروش می‌رسند. ترشی‌هایی که بیشتر در بازارچه‌های این شهر به فروش می‌رسند و طرفداران خاص خودشان را دارند.

 

سوغاتی پنانگ


۳- سونگکوک (Songkok)

این کلاه مخصوص آقایان است و یکی از کلاه‌های سنتی مالزیایی به حساب می‌آید. کلاهی در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف که بیشترشان از جنس کتان یا مخمل هستند. کلاه‌هایی که ظاهری شبیه به تاج دارند و هنوز در اعیاد مذهبی مالزیایی توسط بسیاری از مردان این کشور به سر گذاشته می‌شوند. در سفرتان به پنانگ اگر به دنبال خرید یک سوغاتی خاص برای آقایان هستید به شما توصیه می‌کنیم سونگکوک را جدی از نظر بگذرانید. سوغاتی که در بازارهای پنانگ به راحتی می‌توانید آن‌ها را بیابید و با قیمت‌های معقول و مقرون به صرفه خریداری کنید. فقط نکته‌ی مهمی که در خرید این سوغات وجود دارد سایز سر است. این کلاه اگر برای کسی بزرگ یا کوچک باشد دیگر نمی‌شود سرش گذاشت.

 

معرفی مراکز خرید جورج‌تاون برای خرید سوغاتی‌های خاص از پنانگ

سوغاتی پنانگ


۴- جوز هندی

جوز هندی یکی از مشهورترین ادویه‌های پنانگ به حساب می‌آید که در این شهر به طور گسترده کشت می‌شود. ماده‌ای که از زمان استعمار این کشور تا کنون وارد بافت فرهنگی و غذایی مالزیایی شده و بسیار پرطرفدار است. ماده‌ای که جدای از طعم‌دار کردن غذا به عنوان ترشی و چاشنی نیز از آن استفاده می‌کنند. احتمالا با مراجعه به رستوران‌های مختلف پنانگ و نوش جان کردن انواع غذاها، بیشتر با مزه جوز هندی آشنا می‌شوید و به احتمال خیلی زیاد خواهان آن می‌شوید که آن را با خود به شهری که در آن زندگی می‌کنید بیاورید. بنابراین با مراجعه به بازارهای مختلف شهر به راحتی می‌توانید سراغ این ادویه را بگیرید و آن را خریداری کنید.

 

سوغاتی پنانگ


۵- بیسکویت Tau Sar Pneah

این بیسکویت در میان چینی‌ها بسیار رواج دارد و بسیار خوش خوراک است. بیسکویتی که در دو گونه تهیه می‌شود، یکی ترد و دیگری لطیف. بیسکویتی در دو طعم، یکی شور و یکی شیرین. بیسکویتی در دو مدل، یکی توپی و دیگری لقمه‌ای. بیسکویتی که در فروشگاه‌های پنانگ می‌توانید سراغش را بگیرید و تهیه کنید. بیسکویتی که هم در میان شهروندان و هم در میان گردشگران پنانگ طرفدار دارد. در سفرتان به پنانگ به شما توصیه می‌کنیم به عنوان یک خوراکی خوشمزه از سفر،این بیسکویت‌ها را خریداری و با خودتان به شهری که در آن زندگی می‌کنید بیاورید.

 

۷ کافه و رستوران جدیدی که در سفر به پنانگ باید امتحان کنید

Tau Sar Pneah


۶- شیرینی Kuih Bahulu

یک شیرینی لذیذ و خوشمزه که شبیه به کیک‌های اسفنجی است. دسری که همراه با نوشیدنی‌های گرم و چای سرو می‌شود. دسری متشکل از شکر و تخم مرغ و آرد که طرفداران زیادی در میان توریست‌ها دارد. دسری که در کافه‌های این شهر برای امتحان کردن مزه‌اش می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. دسری که در شکل‌های مختلف تهیه می‌شود اما رایج‌ترین شکل آن، شکل گل است.

 

۱۰ مکان فوق‌العاده در پنانگ که خوشمزه‌ترین دسرهای این شهر را می‌توانید در آنها نوش جان کنید

Kuih Bahulu


۷- اشیای سرامیکی

اشیای سرامیکی که دامنه‌اش از لوازم تزئینی تا وسایل منزل است گزینه‌های خوبی برای خرید سوغات در پنانگ به حساب می‌آیند. اشیایی که در طرح‌های مختلف هستند و جزو کادوهای نسبتا لوکس به حساب می‌آیند. اشیایی که طرح‌های مختلفی روی آنها حک شده است تا بتواند بیشتر سلیقه‌ها را پوشش دهد.

 

اشیای سرامیکی

۲۱ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران