در مورد ویزای بالی بیشتر بدانید

جاذبه‌های گردشگری بالی
در مورد ویزای بالی بیشتر بدانید

در سال­های اخیر کشور اندونزی و به خصوص جزیره بالی واقع در آن به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. از اصلی­‌ترین دلایل جذب شدن توریست­‌ها به این جزیره‌ی زیبا آب و هوا و طبیعت بکر و سواحل نقره فام آن است. در همین راستا سعی کرده­‌ایم تا در این مقاله به تمامی سوالات در مورد ویزای بالی برای کسانی که تصمیم گرفته­‌اند تا خاص‌­ترین روزهای زندگی خود را در جزیره زیبای بالی بگذرانند پاسخ دهیم. از آن­ جایی که اولین اقدام برای سفر با تور بالی گرفتن ویزای بالی است پس توصیه می­‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با جزییات ویزای بالی آگاه شوید.

 

انواع ویزای اندونزی

از آن جایی که جزیره بالی واقع در کشور اندونزی یکی از زیباترین جزیره­‌های دنیا است، اکثر ویزاهایی که این کشور صادر می­‌کند تحت عنوان ویزای توریستی است. در این میان نیز اکثر مسافران جزیره بالی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می­‌کنند. ولی در حالت کلی انواع ویزای بالی در ۵ دسته زیر تقسیم­‌بندی می‌­شوند.

  • ویزای توریستی اندونزی
  • ویزای تجاری و ویزای بیزنس اندونزی
  • ویزای خبرنگاری اندونزی
  • ویزای مقامات رسمی یا ویزای دیپلمات اندونزی
  • ویزای تحصیلی اندونزی

 

چیزهایی که در اولین سفر به بالی شما را شگفت‌زده می‌کند

ویزای بالی

 

در این مقاله ما همه چیز در مورد ویزای بالی را که جنبه توریستی دارد و از پرکاربردترین ویزاهای کشور اندونزی است را برای گردشگران جمع­آوری کرده­ایم.

 

ویزای توریستی بالی

ویزای توریستی بالی را می­‌توان مثل اکثر ویزاهای دیگر کشورهای دنیا به دو روش فرودگاهی و معمولی اخذ کرد. ویزای فرودگاهی به محض ورود مسافران به فرودگاه آن کشور و با زدن مهری بر روی پاسپورت ثبت می‌­شود. ویزای معمولی با رجوع کردن به سفارت آن کشور چند روز قبل از سفر در کشور خود مسافر گرفته می­‌شود. امکان دریافت ویزای توریستی بالی برای مسافران ایرانی به صورت فرودگاهی مقدور نمی­‌باشد. از این رو مسافران بالی در ایران برای گرفتن ویزای توریستی بالی حدود ۱۰ روز قبل از سفر خود باید به سفارت اندونزی در تهران رجوع کنند. سفارت اندونزی در خیابان قائم مقام فراهانی، جنب ساختمان پزشکان، پلاک ۱۸۰ قرار دارد. متقاضیان در روزهایی به غیر از شنبه و جمعه در ساعات کاری ۹ تا ۱۲ صبح باید به سفارت بروند و اقدامات لازم را انجام دهند. البته به تازگی متقاضیانی که عجله دارند می­‌توانند حداکثر ۳ روزه ویزای فوری توریستی را دریافت کنند.

 

visa-bali

 

اعتبار ویزای توریستی بالی ۳ ماه است. دارندگان ویزای توریستی بالی حداکثر ۳ ماه فرصت دارند تا بعد از اخذ ویزای خود به بالی سفر کنند. طبق خواسته شما ویزای توریستی بالی به صورت ۷ روزه، ۱۴ روزه و یا ۳۰ روزه صادر می­‌شود. این به آن معنا است که مسافران بعد از ورود به بالی فقط ۷، ۱۴ و یا ۳۰ روز مهلت دارند که در این کشور اقامت داشته باشند. در صورتی که مسافری بیشتر از روزی که در ویزای او نوشته شده است در این کشور حضور داشته باشد در حین خروج از آن کشور دچار مشکل خواهد شد و باید جریمه بپردازد. مقدار جریمه‌­ای که به ازای هر ۳۰ روز اقامت بیشتر در بالی در نظر گرفته شده است حدود ۳۰۰ هزار روپیه انذونزی است.  نکته دیگری که شاید برای خیلی­‌ها سوال باشد این است که برای گرفتن ویزای توریستی بالی نیازی به مصاحبه حضوری در سفارت نیست.

 

۷ توصیه مهم که پیش از سفر به بالی باید بدانید

visa-bali

 

نکته مهم دیگر که باید به آن دقت کرد یک بار ورود بودن ویزای توریستی بالی است. یعنی مسافری بعد از خروج از این کشور نمی­‌تواند دوباره با همان ویزا وارد کشور اندونزی شود و باید در صورت نیاز دوباره ویزای توریستی کشور اندونزی را دریافت کند. آن چه کاملا مشخص است این است که با دریافت ویزای توریستی بالی و وارد شدن به آن نمی­‌توان اجازه تحصیل یا کار در اندونزی را داشت. برای این هدف باید برای نوع دیگری از ویزا اقدام شود.

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای بالی

همانند هر کار اداری دیگر آماده کردن مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای بالی از بایدهای آن است. در صورتی که مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای بالی ناقص باشد درخواست کننده توانایی گرفتن آن را نخواهد داشت و با مشکل مواجه می‌‌­شود. برای راحتی کار لیست کاملی از مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای بالی را برای شما عزیزان گردآوری کرده­‌ایم.

  1. گرفتن فرم ویزا و پر کردن مشخصات فردی در آن
  2. داشتن پاسپورت و کپی آن با حداقل ۶ ماه اعتبار
  3. دو قطعه عکس ۶*۴ جدید با پس زمینه سفید رنگ (خانم­‌ها باید حجاب کامل را در عکس­ خود رعایت کنند.)
  4. بلیط رفت و برگشت هواپیما
  5. برگه رزرو هتل با تاریخ دقیق اقامت
  6. اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  7. برگه تمکن مالی به همراه مهر برجسته از بانک. برگه تمکن مالی باید به زبان انگلیسی باشد. نامه تمکن مالی را فقط سرپرست خانواده می­‌تواند ارائه دهد.

 

رفت و آمد در بالی: از اتوبوس تا ماشین‌های کرایه‌ای

 visa-bali

 

هزینه ویزای بالی

هزینه ویزای بالی با توجه به نوسانات نرخ ارز می­‌تواند متفاوت باشد زیرا هزینه آن به دلار محاسبه می­شود. در حالت کلی امروزه هزینه ویزای بالی از سفارت ۶۵ دلار و به صورت فوری ۱۴۰ دلار است. هر گونه تغییر و نوسان در قیمت دلار به باعث تغییر هزینه ویزای بالی برای مسافران باشد بر عهده خود مسافر است تا مابه ­تفاوت را پرداخت کند. مسافران می­‌توانند هزینه ویزای بالی را به تومان و یا به دلار پرداخت کنند و هیچ تفاوتی در نحوه دریافت ویزای بالی ایجاد نخواهد شد.

۲۹ مهر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 23 دی 1399)

نظرات کاربران