رفت و آمد در بالی: از اتوبوس تا ماشین‌های کرایه‌ای

جاذبه‌های گردشگری بالی
رفت و آمد در بالی: از اتوبوس تا ماشین‌های کرایه‌ای

تور بالی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تمام دنیاست. جایی که بسیاری از مردم دنیا تعطیلات خود را در آن می‌گذرانند و در کنار سواحل دلربایش، مزارع برنج دیدنی، کوهستان‌هایی با قله‌های آتش‌فشانی و بسیاری دیدنی‌های دیگر، میزبانی ارزشمند برای این مسافران است. نکته اینجاست؛ برای اینکه بتوانید از همه چیز به بهترین شکل لذت ببرید و روزهای اول سفر سردرگم تهیه ماشین و دیگر وسایل نقلیه عمومی نشوید، بهتر است بدانید که این امور به چه نحوی در این جزیره‌ی زیبا انجام می‌شود. مقاله‌ی امروز ما نیز به همین مسئله اختصاص دارد، پس با ما در ادامه همراه باشید.

 


بالی، جزیره‌ای بزرگ


بالی از نظر مساحت جزیره‌ای بزرگ است و برای رفتن از اوبود له کاتا یا لگیان یا حتی مراکز دیدنی شهرهای مختلف در اطرافشان، نیاز دارید که وسیله نقلیه متناسب با مسیر را کرایه کنید. در بالی اتوبوس‌ها، ماشین‌ها، موتور سیکلت‌ها، شرکت‌های کرایه ماشیان و اسکوترها مردم را به این سو و آن سوی جزیره می‌برند. البته اگر تورهای گردشی که در آن شرکت کرده‌اید، گردش‌هایی به مراکز مهم جزیره داشته باشند، در آن مواقع نیازی به این کارها نخواهید داشت و خودشان مسئولت کرایه ماشین را به عهده خواهند گرفت.

 

گشت‌ و گذاری سه روزه در اوبود؛ شهر هنر بالی

 

 

 بالی

 


وسایل نقلیه عمومی در بالی


بمو


این وسیله همان ون‌های شهرهای بزرگ است که حدودا ۱۲ نفر می‌توانند در آن سوار شوند. مسیرهای درون‌شهری با بمو، ارزان‌تر از هر چیز دیگری غیر از اوجک خواهد بود. البته آن‌ها در مسیرهای به خصوصی حرکت کرده و نمی‌توان به وسیله آن‌ها به حومه شهر رفت.

 

 

 بالی

 


اتوبوس


شهرهای مختلف بالی حداقل یک ترمینال اتوبوسرانی دارند که شما را از شهری به شهر دیگر منتقل می‌کنند. اما شهرهای بزرگ‌تر تعداد ترمینال‌های بیشتری دارند. اتوبوس‌ها با مبلغ بسیار خوبی شما را بین شهرهای بالی جا به جا می‌کنند.

 

۸ نکته‌ی ضروری که در سفر به بالی باید آنها را مد نظر قرار دهید

 

 

 رفت و آمد در بالی

 


اوجک


این وسیله همان موتوری‌های معروف خودمان هستند که شما را سوار کرده و به هر جایی که بخواهید می‌رسانند. این موتوری‌ها مبلغ کمی برای مسیرها می‌گیرند اما بهتر است قبل از راه افتادن، حتما مبلغ نهایی را برای مقصد مورد نظرتان با آن‌ها هماهنگ کنید و سپس راه بیفتید.

 

 

  اوجک

 


تاکسی


تاکسی‌های شمال بالی عموما فاقد تاکسی‌متر هستند و باید با آن‌ها نیز هزینه مسیر را طی کنید و سپس سوار شوید. اما بیشتر تاکسی‌های جنوب بالی دارای تاکسی‌متر بوده و از این لحاظ کار ساده‌ای برای محاسبه هزینه دارید. تاکسی در بالی نسبت به بسیاری مقاصد گردشگری ارزان‌تر است، به همین خاطر خیلی راحت می‌توانید ماشین گرفته و به هر نقطه‌ای که می‌خواهید بروید، بدون اینکه نگران بالا رفتن هزینه‌های خود در سفر باشید.

 

۵ جزیره کوچک زیبا در نزدیکی بالی

 

 

 رفت وامد در بالی

 


قایق


مسیرهای دریایی در بالی به عنوان یک جزیره‌ی گردشگری، همانقدر از اهمیت برخوردارند که مسیرهای روی خشکی. جدا از اینکه شما می‌توانید گردش‌های آبی را با قایق‌های مختلف تجربه کرده و در آب‌های زیبای این این منطقه به گردش مشغول شوید، امکان تردد بین بالی، لومبوک و جزایر گیلی و لمبونانگ نیز برایتان فراهم است. فری‌های معروف بالی این کار را بر عهده دارند اما در این بین امکان اجاره‌ی قایق‌های لوکس به صورت خصوصی نیز وجود دارد که البته هزینه‌ی بسیار زیادی برایتان به همراه خواهد داشت. اما اگر از قایق‌های عمومی برای رفت و آمد بین محل‌های مختلف استفاده کنید، قیمت پایینی برای این کار پرداخت خواهید نمود.

 

 

رفت و آمد در بالی

 


نکاتی پیرامون وسایل نقلیه در بالی


• پرداخت پول به تمامی وسایل نقلیه‌ها در بالی باید با پول نقد انجام شود، این پرداخت شامل اتوبوس نیز می‌شود.
• رفت و آمد از و به فرودگاه به وسیله‌ی تاکسی راحت‌تر انجام می‌شود. پس تا جای ممکن سعی کنید از تاکسی برای رفتن به هتل یا برگشت به فرودگاه استفاده کنید.
• Gojek دقیقا شبیه به اوبر یا اسنپ کار می‌کند با این تفاوت که به وسیله آن می‌توانید موتور درخواست کرده و به وسیله موتور راحت بین جاهای مختلف حرکت. اگر تنها به بالی سفر می‌کنید حتما این برنامه را قبل از عظیمت نصب کنید.

 

سواحلی زیبا در بالی که از نظرها پنهان مانده‌اند

 

 

رفت و آمد در بال

 


راه‌های دیگر برای رفت و آمد در بالی


یکی از راه‌های خوب برای این کار کرایه موتور سیکلت است. برای این کار مراکز بسیاری وجود دارد و برای کرایه آن نیز خیلی سخت نمی‌گیرند. اگر دو نفره به بالی سفر کرده‌اید، حتما این روش را امتحان کنید تا بتوانید به سواحل خاص اطراف شهر سر زده و تجربه‌ای متفاوت داشته باشید.

 

 

رفت و آمد در بال

 


کرایه ماشین با راننده نیز راهکاری دیگر است که نسبتا هزینه‌ی بالایی ندارد اما در نهایت از دیگر روش‌های موجود هزینه‌برتر خواهد بود.

۲۴ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران