چیزهایی که در اولین سفر به بالی شما را شگفت‌زده می‌کند

جاذبه‌های گردشگری بالی
چیزهایی که در اولین سفر به بالی شما را شگفت‌زده می‌کند

بالی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و پر تقاضاترین مقاصد گردشگری در دنیاست. جایی که عکس‌هایش از زیبایی منحصر به فرد و ترکیبی فوق‌العاده از انواع جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی می‌گوید. اما اگر اولین بار باشد که با تور بالی سفر می‌کنید، حتما چیزهایی هستند که شما را شگفت زده و متعجب می‌کنند. گاهی این شگفتی‌ها جذاب هستند و گاهی خیلی برایتان خوشایند نیست. بیایید با هم مروری به بعضی از این موارد بکنیم.

 

  1. سواحلی بی‌نظیر

به احتمال خیلی زیاد، اولین کاری که بعد از مستقر شدن در هتل انجام خواهید داد، رفتن به یکی از سواحل معروف بالی است. آب زلال، انواع امکانات برای ورزش‌های آبی و همچنین فروشگاه‌های مختلف که باعث شده جمعیتی که به بالی می‌آیند، همگی از خاطرات خود در سواحل این جزیره بگویند. البته این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که تمامی سواحل آب زلال و راکد ندارند و بعضی تنها برای موج سواری مناسبند، پس به سراغ سواحلی بروید که مناسب شما هستند.

 

 

سفر به بالی

 

 

 

  1. فرهنگی که در هر گوشه‌ی بالی به چشم می‌خورد

فستیوال‌ها، مراسمات و لباس‌های محلی در گوشه گوشه‌ی این جزیره به چشم می‌آید و از فرهنگی می‌گوید که مردمش با جان و دل آن را بهنسل‌های بعدی منتقل کرده و برای گردشگران به نمایش می‌گذارند. معابد بسیار زیبای بالی شما را شگفت زده می‌کنند، هم از بابت زیبایی ظاهری و بعضا به خاطر جایی که در آن قرار گرفته‌اند و تزییناتی که به دورشان ساخته شده است.

 

آشنایی با مهمترین فستیوال‌های مذهبی در اندونزی

 

 سفر به بالی

 

 

  1. نوشیدنی‌های متنوع و ارزان

انواع نوشیدنی‌های از آب میوه گرفته تا برندهای مختلف نوشیدنی‌های اروپایی در بالی به فروش می‌رسند و جدا از اینکه تنوع بی‌نظیری دارند، ارزان و عالی هستند. اهل هر نوشیدنی که باشید مهم نیست، سعی کنید به جای رفتن سراغ برندهای گران قیمت، از نوشیدنی‌هایی که در جاهای مختلف بالی درست می‌شوند و به فروش می‌روند استفاده کنید.

 

۷ کافه بی‌نظیر بالی برای تماشای غروب خورشید

 

 سفر به بالی

 

 

  1. جوری عرق خواهید کرد که تا الان تجربه‌اش را ندارید

اگر شلوار جین خود را درون چمدان گذاشته‌اید، همین حالا درش بیاورید و آن را به یک شلوار پارچه‌ای خنک جایگزین کنید. دمای هوا در بالی حدودا ۳۰ درجه است و شاید خیلی گرم به نظر نیاید، اما شما با توجه به رطوبت بسیار بالای این جزیره، آنقدر عرق خواهید کرد که باورش برایتان سخت می‌شود. پس لباس مناسب را برای سفر به بالی فراموش نکنید.

 

 

 سفر به بالی

 

 

  1. اسم‌های تکراری

تمامی بالیایی‌ها فارغ از اینکه مرد باشند یا زن، یکی از چهار اسم وایان، مِید، نیومان یا کیتوت را دارند. این اسم‌ها بر اساس ترتیب به دنیا آمدن بچه‌ها در خانواده به آن‌ها داده می‌شود، مثلا بچه‌ی اگر پنجمین بچه‌ای در خانواده به دنیا بیاید، اسمش را وایان می‌گذارند، همان اسمی که برای بچه‌ی اول انتخاب کرده‌اند.

 

 ۷ سوغاتی ویژه بالی 

 

 سفر به بالی

 

 

  1. طبیعتی فراموش نشدنی

 به هیچ وجه در سفر با تور بالی تمام زمان خود را در سواحل نگذرانید یا به سراغ خرید و کارهای اینچنینی نروید. حتما یک روز یا حتی بیشتر را برای دیدن طبیعت فراموش نشدنی این جزیره در نظر بگیرید و به دیدن جنگل‌ها، آبگیرها و آبشارهای زیبای آن بروید. شک نکنید که از این کار نه تنها پشیمان نمی‌شوید، بلکه تجربه‌ای فراموش نشدنی نصیبتان خواهد شد.

 

 معرفی برترین بازارها و مراکز خرید بالی 

 

 سفر به بالی

 

 

  1. موتور سواری

کم‌تر پیش می‌آید که شما در سفر به جایی موتور کرایه کنید، اما تعجب نکنید اگر صدها گردشگر را دیدید که موتور سواری می‌کنند و به جاهای مختلف جزیره می‌روند. کرایه موتور و رفتن به جاهایی که عموما گردشگران به آن‌جا نمی‌روند، در بالی بسیار رواج دارد. فراموش نکنید که در این جزیره نیازی نیست حتما کلاه ایمنی به سر کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را بکنید چون هرج و مرج خیابان‌ها مخصوصا در داخل شهر بسیار بالاست.

 

 رفت و آمد در بالی: از اتوبوس تا ماشین‌های کرایه‌ای

 

 سفر به بالی

 

 

  1. طلوع و غروبی باورنکردنی

یکی دیگر از شگفتی‌های حتمی شما در بالی، تماشای طلوع و غروب خورشید در این جزیره است. غروب خورشید را با توجه به ماهیت سفرتان حتما تجربه خواهید کرد، اما پیشنهاد می‌کنیم یک روز صبح برای دیدن طلوع خورشید نیز زودتر از خواب بیدار شوید و در جاهایی خاص، مثلا در  کنار معبد Pura Ulun Danu Beratan به تماشای طلوع خورشید بنشینید تا یکی از زیباترین مناظری که در زندگیتان مشاهده کرده‌اید را تجربه کنید.

 

 

سفر به بالی

۲۷ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران