بازدید از موزه مردم‌شناسی تفلیس

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بازدید از موزه مردم‌شناسی تفلیس

تفلیس پایتخت کشور گرجستان در تمامی روزهای سال میزبان بی‌شمار گردشگر از سراسر جهان است. شهری که روزهایی پر از بازدید و شب‌هایی پر از دورهمی برای مسافرانش می‌سازد. شهری با بهترین هتل‌ها و رستوران‌ها. شهری که با رفتن به آن می‌توانید لحظات متفاوتی در زندگی را تجربه کنید. شهری که بافت و معماری منحصر به فردی دارد و جدای از جاذبه‌های تاریخی برای بازدید، پر از تفریحات مدرن و جاذبه‌های مصنوعی گردشگری است. در سفرتان با تور تفلیس اگر به دنبال بازدید از یک موزه جذاب هستید همراه ما باشید تا موزه مردم‌شناسی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


موزه مردم‌شناسی تفلیس

در سال ۱۹۹۶ میلادی موزه‌ای در شهر تفلیس تاسیس شد که سال‌ها چیزی شبیه به یک روستای خاص به حساب می‌آمد اما از سال ۲۰۰۴ که زیر نظر موزه ملی گرجستان قرار گرفت تبدیل به یکی از جالب‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های شهر شد. جایی به وسعت ۵۲ هکتار که ۱۴ ناحیه مختلف دارد. جایی با هفتاد خانه‌ی قدیمی و سنتی مربوط به گرجستان که هرکدام از خانه‌هایش دکوری متفاوت دارند و شما را دعوت می‌کنند به دیدن فرهنگ و تاریخ گرجستان. جاییکه در خارج از شهر واقع شده است و برای بازدید از آن بهتر است برنامه‌تان را طوری هماهنگ کنید که ۳ تا ۴ ساعت از وقت خود در سفر به تفلیس را به این موزه اختصاص بدهید و باقی وقت‌تان را به تماشای جاذبه‌های دیگر نزدیک این موزه مانند کلیسای سیونی، دریاچه لاک‌پشت‌ تفلیس و برج کوهستانی بگذرانید. اگر می‌خواهید بیشتر با این موزه و دیدنی‌هایش آشنا شوید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

 موزه مردم‌شناسی تفلیس


بخش‌های دیدنی موزه مردم‌شناسی تفلیس

موزه مردم شناسی تفلیس ۱۴ بخش مختلف دراد که هرکدام از آنها نواحی دیدنی موزه به حساب می‌آیند. بخش‌هایی که در هرکدام بخشی از فرهنگ، تاریخ، مردم و هنر گرجستان را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. بخش‌هایی که پرطرفدارترین آنها موارد زیر هستند.

۱- خانه‌های قدیمی: در محوطه باز این موزه که بیش از موزه بودن آن را تبدیل به یک روستای جذاب در تفلیس کرده است، هفتاد خانه وجود دارد که به هنگام بازدید از هرکدام خانه‌ها می‌توانید بخشی از زیست مردمان گرجستان در زمان‌های گذشته و اعصار تاریخی را ملاحظه کنید. خانه‌هایی که هم معماری خاص دارند و هم دکورهایی منحصر به فرد. خانه‌هایی که هیچ کدام شبیه یکدیگر نیستند.

 

۴ مکان جالب و قدیمی در گرجستان

 موزه مردم‌شناسی تفلیس


۲- اشیای تاریخی: در این موزه چیزی در حدود ۸ هزار شی تاریخی نگهداری می‌شود و از این حیث موزه مردم‌شناسی تفلیس یکی از مهمترین و باارزش‌ترین موزه‌های تفلیس به حساب می‌آید. ۸ هزار شی‌ای که هرکدام متعلق به یک دوره‌ی تاریخی هستند و هرکدام‌شان می‌توانند قصه‌ای نو از این کشور و آنچه بر آن رفته است برایتان بازگو کنند. اشیایی مربوط به زیست روزمره مردمان تا اشیایی مربوط به جنگ و صنعت و چیزهایی مربوط به پیشه‌وران.

 

 موزه مردم‌شناسی تفلیس


۳- معرفی آیین‌ها: یکی از بخش‌های پرطرفدار این موزه جایی است که با رفتن به آن می‌توانید به طر نمادین با آیین‌ها و رسومات مردمان گرجستان آشنا شوید. آیین‌هایی مربوط به همزیستی آدم‌ها که بسیاری از آنها هنوز در شهرهای مختلف این کشور رواج دارند و از سوی مردمان به طور جدی پیگیری می‎‌شوند. آیین‌هایی که برخی‌هاشان نیز منسوخ شده‌اند و امروزه تنها شمایلی از آنها باقی مانده است.

 

سنت‌های گرجستان برای کریسمس و جشن سال نو

 موزه مردم‌شناسی تفلیس


نکات ویژه در بازدید از موزه مردم‌شناسی تفلیس


از آنجا که این موزه یکی از مقاصد اصلی گردشگران تور گرجستان به حساب می‌آید لازم است پیش از ورود به آن نکاتی پیرامونش بیش از آنچه مربوط به معرفی آن است بدانید. نکاتی از جمله موارد زیر:

  1.  درهای موزه مردم‌شناسی تفلیس در تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است و از آنها با روی باز استقبال می‌کند.
  2.  موزه مردم‌شناسی تفلیس در حاشیه شهر قرار گرفته است و برای رفتن به آن جدای از آنکه باید سوار اتوبوس شوید، باید مسافتی را نیز پیاده طی کنید. مسافتی سرسبز که این پیاده‌روی را برای شما خاطره‌انگیز می‌کند.
  3.  برای ورود به موزه مردم‌شناسی تفلیس باید بلیت تهیه کنید. بلیتی که قیمتش در حدود ۲ لاری است اما اگر به همراه فرزندان خود به این موزه رفته‌اید باید بدانید ورود کودکان زیر ۶ سال به این موزه رایگان است.
  4.  موزه مردم‌شناسی تفلیس در فضای آزاد واقع شده است. بنابراین برای بازدید از آن شرایط جوی را نیز در نظر بگیرید. شاید اگر هوا بارانی باشد بازدید از این موزه چندان برایتان خوشایند نباشد و یا حتی وقتی هوا خیلی گرم باشد. تشخیص این نکته با خودتان است اما توصیه ما به شما این است پیش از بازدید از این موزه شرایط جوی را بررسی کنید.
۱۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران