۶ حقیقت جالب برای آشنایی با فرهنگ ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۶ حقیقت جالب برای آشنایی با فرهنگ ارمنستان

ارمنستان یکی از ارزان‎ترین کشورهای نزدیک به ایران است که می‌توانید به آن سفر کنید و روزهای خاطره‌انگیزی را پشت سر بگذارید. کشوری با جاذبه‌های تاریخی فراوان و امکانات رفاهی و اقامتی مناسب. کشوری که هم روزهای شگفت‌انگیز دارد و هم شب‌های رویایی. کشوری که در رستوران‌ها و کافه‌هایش می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌ها باب میل‌تان را سفارش بدهید و نوش جان کنید. کشوری که فرهنگ و مردمان و همینطور تاریخ جذابی دارد. اگر قصد سفر با تور ارمنستان به یکی از شهرهای مهم این کشور از جمله ایروان را دارید و می‌خواهید در قلب این کشور نفوذ کنید و بیشتر ان را بشناسید همراه ما باشید تا ۶ حقیقت جالب درباره این کشور را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- ارمنستان کشوری برای دوستداران تاریخ

اگر علاقه‎مند به تاریخ هستید و از دیدن زیست گذشتگان و آثاری که به جا گذاشته‌اند لذت می‌برید باید بدانید که ارمنستان یکی از بهترین کشورهایی است که در آن می‌توانید به تماشای تاریخ بروید. کشوری پر کلیسا که هرکدام‌شان تاریخ و داستانی برای خود دارند. کشوری که نخستین کشور پذیرنده مسیحیت بوده است و از این رو دین و نمادهای دیدنی بسیار در آن عجین هستند. جدای از آثار تاریخی متعلق به گذشته، از آنجا که این کشور دارای فراز و فرودهای زیادی در تاریخ معاصرش نیز بوده است یکی از نقاط دنیاست که امر مربوط به گذشته و دیروز در آن هویتی ویژه دارد.

 

 بازدید از کلیسای زوارتنوتس یکی بناهای به جا مانده از تاریخ کهن ارمنستان

 ارمنستان


۲- ارمنستان کشور موزه‌های معاصر

تاریخ معاصر ارمنستان پستی بلندی‌های زیادی داشته است. تا آنجا که بخش زیادی از مردمان این کشور در سرزمین‌های دیگر جهان زندگی می‌کنند. مردمانی که یا تبعید شده‌اند یا از این کشور گریخته‌اند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید جمعیت این کشور در روزهای مختلف سال متغیر است. چرا که بسیاری از ارمنیان در کشورهای دیگر دنیا زندگی می‌کنند و برای تعطیلات به این کشور رجعت می‌کنند. بنابراین سفر به ارمنستان یعنی رفتن به جایی پر از موزه‌های معاصر برای شنیدن روایت‌های مردمان از آنچه بر آنها در همین یکصد سال پیش گذشته است.

 

 ارمنستان


۳- ارمنستان شهرعاشقان

امروزه در تمامی کشورهای دنیا امکانات ویژه‌ای از اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها و جاذبه‌های دیدنی فراهم آمده است که مسافران می‌توانند برای ماه عسل و یا هر سفر رمانتیک دیگری به آنها مراجعه کنند. ارمنستان نیز از این قاعده استثنا نیست. بنابراین می‌شود به این کشور سفر عاشقانه کرد و شبانه‌روزی رمانتیک را پشت سر گذاشت. شبانه‌روزی که با بازدید از اماکن تاریخی، طبیعی و تفریحی پر می‌شود و حال و هوای‌تان را به خوبی‌ها دگرگون می‌کند. شبانه‌روزی که انواع دورهمی‌ها و خلوت‌ها را در آن می‌توانید تجربه کنید.

 

  ۸ ایده جذاب برای سفر ماه عسل به ارمنستان

 ارمنستان


۴- در ارمنستان می‌شود دورهمی را تجربه کرد

ارمنستان از آن کشورها نیست که تنها به آن سفر کنید و تنها بمانید. در این کشور رویدادهای زیادی برگزار می‌شوند که با مشارکت در آنها می‌توانید با افراد زیادی آشنا شوید. رویدادهایی از جشن‌ها گرفته تا فستیوال‌های ویژه‌ی ارمنستان . رویدادهایی از بازدیدهای گروهی گرفته تا شهرگردی. رویدادهایی که هرکدام می‌توانند جدای از اینکه شما را بیشتر با این کشور آشنا کنند، شما را با مسافران مختلف این کشور نیز آشنا کنند و دوستی‌های جدیدی برایتان ایجاد کنند.

 

 ۳ تور شگفت‌انگیز در سفر به ایروان

 ارمنستان


۵- ایروان شهر شب‌های پرشور

اگر اهل شب‌های آرام هستید و در سفر نیز شب‌ها فقط می‌خواهید بخوابید این امکان در ارمنستان و شهرهایش برایتان فراهم است اما اگر می‌خواهید شب‌های سفر شب‌های متفاوتی در زندگی برایتان باشد باید بدانید این امکان در ایروان برایتان فراهم آمده است. ایروان پر از کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه است که با مراجعه به آنها می‌توانید با شور و رقص سیاهی شب را به سپیدی صبح برسانید. شهری که شور و حال دارد و زیر نور مهتاب به خواب نمی‌رود. بلکه تازه بیدار می‌شود. بیدار شدنی مخفیانه اما تا برای هرکس که می‌خواهد آرامش داشته باشد مزاحمت ایجاد نکند.

 

  گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان 

 ارمنستان


۶- ارمنستان شهر کافه‌ها و رستوران‌ها

ارمنستان یکی از کشورهایی است که غذا در آن اهمیت ویژه دارد. بنابراین در این کشور رستوران‌ها و کافه‌های عالی زیاد می‌توانید پیدا کنید. رستوران‌ها و کافه‌هایی که برخی‌هاشان محلی و برخی‌های دیگرشان بین‌المللی هستند. رستوران‌ها و کافه‌هایی که با رفتن به آنها هم می‌توانید غذاهای و نوشیدنی‌های سنتی ارمنی را سفارش بدهید و نوش جان کنید و هم غذاهای و نوشیدنی‌های بین‌المللی.

 

 ارمنستان

 

در سفرتان به ارمنستان به شما توصیه می‌کنیم حتما به بهترین رستوران‌های ایروان سر بزنید و غذاهای مختلف نوش جان کنید. غذاهایی که دامنه‌شان از فست‌فودها شروع می‌شود و به آش‌های محلی می‌رسد.

۱۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران