تجارب جذابی که تنها در ویتنام کسب خواهید کرد

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
تجارب جذابی که تنها در ویتنام کسب خواهید کرد

ویتنام کشوری در حال توسعه و رو به رشد است که در سال‌های پس از جنگ تلاش کرده تا محیطی آرام و به روز را برای مردم فراهم آورد. مخصوصا با گسترش صنعت گردشگری و باز شدن درهای این کشور به روی دنیا حالا گردشگران با تور ویتنام سفر می‌کنند تا در فرهنگ و تاریخ کهن آن غرق شوند، طبیعت زیبا و باورنکردنی‌اش را ستایش کنند و غذاهای سنتی و منحصر به فرد ویتنامی را بچشند. ما در اینجا تجاربی که در ویتنام کسب خواهید کرد معرفی می‌کنیم.

 

به بازار شناور Cái Răng بروید

بازارهای شناور زیادی در سراسر دلتای مکونگ در جنوب غربی ویتنام وجود دارد، اما بازار Cái Răng بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین آنها است. این بازار شناور منحصر به فرد در Cơn Thơ ، چهارمین شهر بزرگ ویتنام قرار دارد که اغلب توسط گرشگران مورد بازدید قرار می‌گیرد. اگر به حد ­­­کافی در ویتنام توقف می‌کنید رفتن به این شهر را در فهرست کارهای انجام دادنی‌تان قرار دهید.

 

بازار باک های ویتنام ؛ جذاب‌ترین یکشنبه بازار جهان

بازار شناور Cái Răng

 

با موتور سیکلت در مسیر های وان برانید

های وان از مسیرهای بسیار و جذاب است که حتی در برنامه معروف Top Gear به آن پرداخته‌اند. لازم نیست حتما این برنامه را بشناسید با یک جستجوی کوتاه در گوگل متوجه می‌شوید که چرا حتما باید در مسیر این جاده برانید. محیط زیبا و جاده‌ای خلوت شما را با چشم‌اندازی از طبیعت فوق‌العاده ویتنام آشنا می‌کند.

 

 های وان

 

کوکتل فو را امتحان کنید

رستوران Mojito Bar & Lounge در ابتکاری جالب کاسه‌هایی که برای سرو نودل از آن‌ها استفاده می‌شود را به ظرف کوتکل تبدیل کرده و در آن نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای سرو می‌کند. شاید در ابتدا نوشیدن نوشیدنی‌های طعم‌دار و شیرین در این کاسه‌ها عجیب باشد اما نمی‌توان مزه به یادماندنی کوکتل‌ها را در اینجا نادیده گرفت.

 

۱۰ کافه و کافی شاپ عالی در دالات شهر زیبایی‌های ویتنام

کوکتل فو

 

سوار تور رودخانه سایگون شوید

شرکت‌های گردشی زیادی وجود دارند که تور تفریحی و گشت و گذار در رودخانه سایگون را برگزار می‌کنند. بنابراین انتخاب‌ها متنوع است و در نهایت خیلی فرقی نمی‌کند کدام را انتخاب می‌کنید زیرا تماشای درختان نخل با پس زمینه شهر هوشی مین در افق، یکی از بهترین کارهایی‌ست که وقتی در ویتنام هستید می‌توانید انجام دهید. بیشتر تورهای گردش در سایگون را می‌توانید از طریق هتل یا مهمانسرایی که در آن اقامت دارید انجام دهید.

 

تور رودخانه سایگون

 

قایق پارویی در امتداد خلیج ها لانگ

اگرچه شهر Ha Long خیلی جو پر جنب و جوشی ندارد اما نمی‌توان بر زیبایی صخره‌های سنگ آهکی سرسبزی که از آب‌های خلیج آن سر بیرون آورده‌اند چشم‌پوشی کرد. تورهایی که در این خلیج برگزار می‌شوند آنقدر متنوع و فراوانند که عملا گیج می‌شوید کدام را انتخاب کنید اما بگذارید صمیمانه بگوییم، گرچه شرکت در تورهای قایق تفریحی جذاب و مدرن‌تر است اما قایق‌های پدالی تجربه‌ای متفاوت، هیجان‌انگیز و شادی‌بخش را به شما ارائه می‌دهند.

 

۹ فعالیت برتری که نباید در سفر به ویتنام از دست بدهید

خلیج ها لانگ

 

از هوی آن دیدن کنید

هوی آن از مکان‌های مهم و توریستی ویتنام است که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. هر چقدر از توریستی بودن آن بگوییم کم است. هوی آن پر از جذابیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری‌ست که کاملا شما را در خود غرق می‌کند.

 

هوی آن

 

از خوردن غذاهای دریایی با منظره قایق‌های فیروزه‌ای لذت ببرید

خوشبختانه در سراسر حاشیه ساحلی ویتنام می‌توانید روستاهای ماهیگیری را پیدا کنید. برای خوردن بهترین غذاهای دریایی به نقاط بی‌آلایش و فروتنانه‌ای بروید که کشتی‌های آنان صبح زود از صید برگشته‌اند. در این صورت مطمئن هستید از ماهی‌های تازه برای‌تان سرو می‌کنند.

 

بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

غذاهای دریایی

 

از موزه جنگ Remnants در هوشی مین دیدن کنید

البته این موزه صحنه‌های دردناک و خشن جنگ ویتنام و تقابل و مقاومت آن‌ها در برابر قدرتمندترین ارتش دنیا را به تصویر کشیده است و خیلی‌ها از بازدید آن سرباز می‌زنند اما نمی‌توانیم از اهمیت فرهنگی و تاریخی آن بگذریم ولو این که برای خیلی‌ها ناراحت‌کننده باشد.

 

موزه جنگ Remnants

 

برای دیدن مسابقه فیل‌رانی بروید

یکی از جشنواره‌های عجیبی که در استان Đắk Lắk و در ماه مارس برگزار می‌شود فستیوال فیل‌رانی است. گرچه خیلی از این قبیل فعالیت‌ها از طرف مدافعان محیط زیست محکوم شده است اما هنوز فیل‌ها به عنوان بخش مهمی از فرهنگ جنوب شرقی آسیا نقش پررنگی دارند.

 

بازدید از خلیج زیبای هالونگ در ویتنام

 مسابقه فیل‌رانی

 

از فانسیپان بالا بروید

فانسیپان بلندترین کوه جنوب شرقی آسیاست که در قسمت شمالی ویتنام واقع شده است. گزینه‌های زیادی برای افرادی که قصد صعود به این کوه را دارند وجود دارد اما به عنوان یک کوهنورد کهنه‌کار انتظار می‌رود بتوان کل مسیر تا بالای کوه را بین دو تا سه روز پیمود. منظره این قسمت از ویتنام چیزی از بهشت روی زمین کم ندارد مخصوصا که بالای کوه می‌توانید دریایی از ابرهای نازک را شاهد باشید.

۱۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران