۷ چیز عجیبی که در ویتنام مشاهده خواهید کرد

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۷ چیز عجیبی که در ویتنام مشاهده خواهید کرد

ویتنام برای هزاران سال بخشی از چین بود، حدود یک قرن بخشی از آن توسط فرانسوی‌ها اشغال شده بود و سال‌ها آمریکایی‌ها جنگی نابرابر را به آن‌ها تبدیل کردند. با این حال این کشور توانست خود را از تمام این اتفاقات رها سازد و درهای سرزمین زیبایش را به روی مردم جهان باز کند. اما وقتی با تور ویتنام وارد این کشور جذاب می‌شوید، همچون همه‌ی جاهای دنیا با چیزهای عجیبی مواجه خواهید شد که نمونه‌اش را در دیگر نقاط دنیا پیدا نمی‌کنید. چیزهای عجیبی که ما بعضی‌ از آن‌ها را در مقاله‌ی امروز لیست کرده‌ایم.


۱- مد بیژامه‌ای!


مسلما در هوای گرم و شرجی مناطق گرم‌سیر، هیچ چیز به اندازه‌ی بیژامه‌های خنک و نخی نمی‌تواند پوشش راحتی باشد و احتمالا به همین خاطر است که بخش زیادی از زنان ویتنامی در شهرهای کم جمعیت این پوشش را در کارهای روزانه و در بیرون از خانه به راحتی به تن می‌کنند. البته این لباس‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی هستند و در عین راحتی، به شهر زیبایی خاصی می‌دهند.

 

 ۱۰ دلیل برای اینکه ویتنام باید مقصد بعدی سفر شما باشد

 

 ویتنام

 


۲- قهوه‌های خاص


ویتنام دومین تولیدکننده‌ی قهوه در جهان است اما بخش زیادی از محصولات آن‌ها به قهوه‌های ارزان قیمت خلاصه می‌شود. با این حال در بعضی موارد قهوه‌های با کیفیتی نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان قهوه cà phê Chồn را مثال زد که روند تولید متفاوتی دارد. ابتدا راسوهای خاصی در منطقه دانه‌های قهوه را می‌خورند. این راسوها به صورت طبیعی بهترین حبه‌های قهوه را جدا می‌کنند می‌خورند. خود حبه‌ها در بدن این حیوانات جذب می‌شود، اما دانه‌ها از مدفوع حیوان جدا شده، خشک می‌شوند، تمیز می‌شوند و سپس تفت داده می‌شوند. این قهوه از کیفیت و عطر و طعم خیلی خوبی برخوردار بوده اما ۱۰۰ گرم آن حدود ۹۰ دلار قیمت دارد. همچنین اگر در کافه‌های ویتنام یک فنجان از این قهوه را سفارش دهید، چیزی حدود ۲.۷۵ دلار باید پرداخت کنید که با توجه به ارزانی نوشیدنی و غذا در ویتنام مبلغ بسیار بالایی خواهد بود.

 

 

 ویتنام

 


۳- خون افعی


یکی از مناظر زشتی که در شهرهای کوچک ممکن است ببینید، سر زدن مارهای افعی و کشیدن خونشان است. این کار برای تلفیق خون با شراب محلی و به دست آمده چیزی به نام شراب مار است که محلی‌ها آن را می‌نوشیند.

 

 

ویتنام

 


۴- مزرعه جیرجیرک


جیرجیرک سرخ شده یکی از تنقلات بسیار پر طرفدار در ویتنام به حساب می‌آید. مزارع زیادی نیز وجود دارند که در آن‌ها جیرجیرک، کرم‌های مخصوص و پروانه‌های خوراکی پرورش داده می‌شوند. شما می‌توانید از این مزارع بازدید کنید و اگر توانستید به تمام چیزهایی که در سرتان می‌گذرد غلبه کنید، یکی از آن‌ها را امتحان کنید. شاید باورتان نشود اما جیرجیرک‌ها بعد از سرخ شدن بسیار خوشمزه می‌شوند!

 

 بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

 

 ویتنام

 


۵- پوشیدن ابریشم و خوردن کرم ابریشم


کمی عجیب به نظر می‌رسد که زیباترین پارچه‌ی جهان از کرم‌ها به دست می‌آید. ویتنام همچون دیگر کشورهای شرق آسیا، از آن دست سرزمین‌هایی است که از پارچه‌ی ابریشم به وفور در آن استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید در سفر با تور ویتنام  پارچه‌های ابریشمی زیبایی بخرید و با خود به خانه ببرید. این ابریشم با مهارت و وسواس از پیله به شکلی به دست می‌آید تا به نخ آسیبی وارد نشود و وقتی کار به اتمام رسید، ویتنامی‌ها نمی‌گذارند چیزی هدر رود و کرم ابریشم را نیز تفت داده و به عنوان یک خوراکی پرطرفدار صرف می‌کنند.

 

 بهترین سوغاتی‌های ویتنام 

 

ویتنام

 


۶- پیپ‌های اشتراکی


پیپ‌های بامبویی خاصی در ویتنام وجود دارد که مردم این کشور به صورت دسته جمعی آن را دود می‌کنند. این پیپ‌ها با توتون‌های خاصی پر شده و سپس دست به دست در یک جمع می‌چرخد و در بعضی اماکن نیز شما می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید. توتون این پیپ به قدری سنگین است که سیگاری‌های چندین ساله نیز با اولین کام سرگیجه خواهند گرفت.

 

 

ویتنام

 


۷- پارک بازی با تم بودایی


پارک بازی خاصی در هوشی مین وجود دارد به نام Suối Tiên که در آن از تم بودایی استفاده شده و جدا از بازی‌های متخلف که روایت‌هایی از داستان‌های این مذهب به شمار می‌روند، تندیس‌های بودا و الهه‌های دیگر در نقاط مختلفش دیده می‌شود. مثلا شما یک سرسره آبی را می‌بینید که از بالاس سر بودا شروع شده است یا بنای بزرگی را می‌بینید که تندیس‌هی شیطانی از روایت‌های بودا بر روی آن نقش بسته‌اند.

 

 زیباترین پارک‌های ملی ویتنام 

 

ویتنام

۳۰ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران