بهترین تجارب اکوتوریسم در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین تجارب اکوتوریسم در ویتنام

اکوتوریسم این سال‌ها در ویتنام در حال گسترش و رواج روز افزون است، زیرا طبیعت این کشور در بیشتر نواحی بکر مانده و هنوز ردپای توسعه آن را تغییر نداده است. در این کشور زیبای آسیایی سفر به طبیعت و کاوش زیبایی‌ها به محبوب‌ترین فعالیت‌ها تبدیل شده، به طوری که حالا شرکت‌های گردشگری زیادی در سطوح مختلفی برای تمامی بودجه‌ها برنامه‌های گردشی ترتیب داده‌اند. ما در اینجا بهترین تجاربی که در اکوتوریسم این کشور در تور ویتنام تجربه خواهید کرد را معرفی می‌کنیم.

 

نین بین، قایق‌رانی در امتداد رودخانه Ngô Đồng

با وجود سه غار شگفت‌انگیز Hang Cả، Hang Hai و Hang Ba که در رودخانه Ngô Đồng و در شمال استان نین بین واقع شده‌اند، قایق‌رانی در این رودخانه به یکی از فعالیت‌های محبوب گردشگران شده است. به علاوه Bích Động پر از معابد جذاب قرن پانزدهمی بوده و یک منطقه به ثبت رسیده در سازمان میراث جهانی یونسکو است که با کوه‌های سنگ آهکی، رودخانه‌های آرام، مزارع برنج بی‌نظیر و آسمان‌ آبی روشن توجهات گردشگران را به خود جلب می‌کند. سفر روزانه با پیوستن به تور گردشی محلی برای که شامل بازدید از ارگ باستانی Hoa Lu و یک قایق سواری در کنار رودخانه Ngô Đồng می‌شود حدود 45 دلار هزینه برمی‌دارد.

پیاده‌روی در پارک ملی Cát Tiên

این پارک ملی حدودا 150 کیلومتر است که به دلیل دسترسی راحت در سفر به شهر هوشی مین ویتنام به یکی از پایگاه‌های تعطیلات آخر هفته مردیم این شهر تبدیل شده است. در اینجا شما می‌توانید پرندگان نادر و زیبای گرمسیری و حیات وحشی جذاب و پویا را در کنار درختان باستانی چند صدساله یک جا تماشا کنید. به خاطر دمای هوا و رطوبت مناسب در این جنگل بیش از 100 گونه ارکیده زندگی می‌کنند. این پارک به عنوان ششمین ذخیره‌گاه زیست کره جهانی در ویتنام معرفی شده و راهنماهای تور با هدف افزایش آگاهی‌های زیست محیطی با هرگونه سفر هدایت شده سعی در معرفی و حفاظت از این جنگل بزرگ و مهم دارند. از هوشی مین تعداد زیادی تور از شرکت‌های مختلف به این پارک ملی می‌روند. برای تجربه‌ای راحت کامل می‌توانید به تورهای هدایت شده همراه با حمل و نقل  وعده‌های غذایی، و اقامت ملحق شوید که البته هزینه آن‌ها حدود 200 دلار برای هر نفر است که برای خیلی‌های گران محسوب می‌شود.

 

معرفی ۹ فستیوال مهم و زیبای کشور ویتنام

قایق سواری در دریاچه Ba Bể

این بزرگ‌ترین دریاچه ویتنام است که بین کوه‌های شمال شرقی هانوی واقع شده است. تورهای قایق‌رانی وجود دارد که صبح را به داخل دریاچه می‌روند. شما در این تورها امکان استراحت، لم دادن زیر نور خورشید و لذت بردن از هوای تمیز و همچنین به غواصی دارید و سپس از غروبی عاشقانه لذت خواهید برد. رفتن به این دریاچه سفری زیبا و به یادماندنی برای شما خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که دوربین‌تان را با خودتان به همراه خواهید داشت. شما می‌توانید با پیوستن به تورهای خصوصی مثل Day Tours Hanoi که شامل یک سفر یک شبه از پایتخت می‌شود، تجربه منحصر به فرد و بی‌تکراری را در سفر به ویتنام کسب نمایید. این تور شامل حمل و نقل، وعده‌های غذایی، قایقرانی و اقامت محلی، به قیمت 206 دلار برای هر نفر می‌شود و بسته به اندازه گروه مبلغ کاهش می‌یابد.

 

بازدید از خلیج زیبای هالونگ در ویتنام

بازدید از پارک ملی Cúc Phương

پارک ملی Cac Phương در 120 کیلومتری جنوب غربی هانوی واقع شده که با درختان هزار ساله، جنگل‌های سرسبز، غارهای باستانی و دریاچه‌های کوچک به جایی شگفت‌انگیز و بسیار دیدنی تبدیل شده است و یکی از زیباترین پارک‌های ملی ویتنام است. گردشگرانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، با رفتن به این پارک ملی به کل تمام استرس‌ها و نگرانی‌هایشان را فراموش می‌کنند. شما می‌توانید در وبسایت رسمی پارک سفرهای یک تا چند روزه را بسته به زمانی که دارید رزرو کنید.

دوچرخه سواری در Mai Châu

این شهر دلربا برای هرکسی که به دنبال یک تجربه واقعی محلی در ویتنام است، توصیه می‌شود. مردم محلی مای چائو، مشابه برنامه‌های اقامتی معتبر در ساپا، اقامتی دوست داشتنی و فرصتی برای تجربه فرهنگ و غذاهای محلی ارائه می‌دهند. نمایش‌های موسیقی سنتی نیز عصرها توسط افراد محلی برپا می‌شود که بسیار جذاب و دیدنی هستند. برای غرق شدن در این فرهنگ محلی جذاب می‌توانید به سایت مای چائو بروید و برای رزو اقدام کنید.

 

زیباترین شهرهای ویتنام را بشناسید

پیاده روی و دوچرخه سواری در ساپا

اگر صعود به Phan Xi Păng برای بعضی‌ها دلهره‌آور و سخت باشد، در عوض می‌توان با گشت و گذار چند روزه در ساپا از زیباترین جاهای ویتنام دیدن کرد. جامعه این منطقه تلفیقی از چند قومیت است که اغلب آن‌ها را مردم همونگ، تای و دائو تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید به تورهای گردشی ملحق شوید و اقامت راحت و معتبری داشته باشید.

۱۶ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران