بهترین مقاصد بهاری در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین مقاصد بهاری در ویتنام

ویتنام کشوری بسیار زیبا و دیدنی در تمام طول سال است که با مناظر زیبا، دره‌های سرسبز و رودخانه‌های آرام جایی دنج برای سفر محسوب می‌شود. از آنجایی که تایلند سالهاست در عرصه گرشگری می‌تازاند سفر با تور ویتنام برای داشتن لحظاتی به شدت جذاب و ارزان‌تر این روزها مورد توجه قرار گرفته است. سواحل ماسه سفید، خط ساحلی درختان نخل، نواحی تاریخی و فرهنگی همگی در این سفر به صورت پکیجی همه چیز تمام در دسترس شما قرار می‌گیرد. معمولا سفر بهاری به ویتنام در ماه‌های فروردین و اردیبهشت دلچسب و هوا کاملا ملس و ملایم است اما توجه داشته باشید که خرداد همراه با بارش‌های موسمی مسافران کم‌تری به این کشور می‌روند. در ادامه بهترین مقاصد بهاری ویتنام را بررسی خواهیم کرد.

 

نها ترانگ

نها ترانگ کی از بهترین مقاصد ساحلی در ویتنام با فضای آرام متعدد است. اگر ترجیح می‌دهید فعالیت‌های ساحلی انجام دهید، می‌توانید از غواصی، شنا، اسنورکلینگ و بسیاری موارد دیگر شروع کنید. نها ترانگ به عنوان یکی از بهترین سواحل آسیا شناخته می‌شود. آب فیروزه‌ای و گرم به شما این امکان را می‌دهد که ساعت‌ها آفتاب بگیرید و کارهای زیادی انجام دهید. بعد یک مقصد منحصر به فرد در نها ترانگ یعنی آبگرم تاپ با وجود دارد که دارای حمام های گلی است. این حمام گلی با بقیه فرق دارد در واقع پس از رفتن به این حمام گلی پوست شما صاف‌تر و تمیزتر خواهد شد. همچنین گردشگری تاریخی نیز بخشی از این ساحل است. گردشگران می‌توانند برای دیدن آثار باستانی چم از پو ناگار دیدن کنند که در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است.

جزیره فو کوک

اگر به شما بگوییم که می‌توانید سفر به تایلند را در تور ویتنام تجربه کنید چه؟ جزیره فو کوک یکی دیگر از مکان‌های عالی در میان خلیج تایلند است که در قلمرو ویتنام قرار دارد. این جزیره دارای بهترین چیزهایی است که می‌توانید در مورد آب‌های بکر سواحل آسیا تصور کنید. جنگل واقع در این جزیره به عنوان جنگل استوایی طبقه بندی می‌شود، جایی که سواحل شنی نرم و تپه‌های موج دار در آن وجود دارد. همچنین تاریخ شگفت انگیزی دارد که در آن اولین مبلغ فرانسوی را در زندان فو کوک فقط زیبا و رویایی نیست بلکه با وجود زیبایی خیره کننده‌اش دارای تاریخی تاریک است که به دوران جنگ استعماری برمی‌گردد. به هر حال، فو کوک یکی از جزایری است که باید در ویتنام بازدید کرد. از جمله تفریحات رایج در اینجا می‌توان به غواصی اشاره کرد که واقعا نباید دیدن دنیای زیر آب را پشت گوش بیاندازید. به علاوه این جزیره دارای سواحل کوچک بسیاری در اطراف است و شما می‌توانید با دیدن زیبایی‌های زندگی دریایی از گردشگری دریایی لذت ببرید. لذت بردن از غروب خورشید در فوکوک واقعا فراموش نشدنی است، تقریبا از همه جا غروب خورشید این جزیره بسیار زیبا به نظر می‌رسد تا لحظات تعطیلات شما را فراموش نشدنی کند.

 

راهنمای بهترین کارها در ویتنام

مای خه

ساحل مای خه یک ساحل زیبا در امتداد ۱۰ کیلومتر است که در شبه جزیره سون ترا امتداد دارد. این ساحل در استان دا نانگ و نزدیک به مرکز شهر و در حدود ۵ کیلومتری آن واقع شده است. به علاوه این ساحل دارای ساحل عمومی خوش منظره است که دارای ماسه‌های بکر و امواج بوده که برای موج سواری عالی است. این ساحل بیش از ۲۰ مایل طول دارد می‌تواند یکی از مقاصد برجسته ویتنام در نظر گرفته شود. ساحل مای خه در حدود ۶ کیلومتری شرق دا نانگ و حدود ۲۴ کیلومتری شمال هوی آن واقع شده است. این ساحل شنی خوب ۹ کیلومتر طول و ۵۰ تا ۷۰ متر عرض دارد. شیب‌های ملایم ساحل و موقعیت حفاظت‌شده آن در شبه‌جزیره سون ترا برای تعطیلات بهاری عالی است اگرچه برای پاییز شنا کردن در آن محدود می‌شود. این ساحل شنی ریز و وسیع، شیب کمی داشته و پشت ساحل یک جنگل صنوبر سبز عمیق و در کنار آن رودخانه کینه قرار دارد که آب شفاف کریستالی را به دریا می‌ریزد.

ها لونگ بی

ها لونگ یکی از مقاصد قدیمی توریستی در ویتنام است که شهرتی دیرینه دارد. این ساحل فوق‌العاده دیدنی دارای آب‌هایی به رنگ زمرد و هزاران سنگ آهکی، جزایر زیبا با درختان و غارهای شگفت‌انگیز کنار آب است. تمام چیزی که می‌توانید در مورد بهشت تصور کنید اینجا در خلیج ها لونگ است. این شهر برای مکان‌های ماجراجویی، کایاک سواری، صخره نوردی روی صخره‌هایش و همچنین غواصی محبوب است. اگر قبلا هرگز قایقرانی نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم وقتی در خلیج ها لونگ هستید، به پکیج‌های قایرقرانی بپیوندید. می‌توانید برای سفری کوتاه در اسکله سوار کشتی شوید و از منظره‌ای وسیع از خلیج هالونگ با قایق لذت ببرید و تجربه جالب و سرگرم کننده‌ای داشته باشید.

هانوی

هانوی پایتخت ویتنام که به خاطر فضای پر هرج و مرج خود شهرت دارد گردشگرانی از سراسر دنیا را به سمت خود جذب می‌کند. این یکی از شهرهای در حال رشد در جنوب شرق آسیا با مکان‌های مختلف جالب برای بازدید است. همچنین این شهر به‌خاطر بهترین رستوران‌ها و بارهایش که طیف وسیعی از مجموعه‌های خوراکی و اسنک‌ها را ارائه می‌دهد شناخته شده است. اگر می‌خواهید تعطیلاتی به هانوی ویتنام داشته باشید، ایده خوبی است که در اوایل پاییز در حدود اکتبر تا نوامبر و یا اوایل بیایید. قبل از اینکه هوا خیلی گرم شود، می‌توانید از فعالیت‌های هیجان انگیز مختلفی در هانوی ویتنام لذت ببرید. از گرفتن ریکشا در اطراف هانوی، چشیدن غذاهای لذیذ در بازارهای سنتی، لذت بردن از زیبایی خلیج ها لونگ تا بازدید از دهکده ماهیگیری هوی آن شروع کنید.

 

بهترین فعالیت‌ها در هوی آن، ویتنام

هوی

شهر هوی پایتخت عصر امپراتوری ویتنام بود که در مرکز منطقه دارد داشت این شهر دارای تاریخ طولانی از جنگ ویتنام است. اگر به تاریخ علاقه دارید هوی مکان خوبی برای یادگیری و کاوش در مورد جنگ تاریخی با بناهای تاریخی متعدد در سراسر شهر است. شما می‌توانید از قلعه‌هایی مانند شهر بنفش ممنوعه، دروازه انگو مون و کاخ تایلندی هوآ دیدن کنید. این مکان به شدت برای کسانی که به دنبال جنبه تاریخی ویتنام هستند توصیه شده است. شهر امپریال هوی جاذبه اصلی گردشگری این شهر محسوب می‌شود در واقع امپراتوری سابق هوی در گذشته بسیار بزرگی بود که این مکان با وجود استحکامات محکم متأسفانه تنها ویرانه‌هایی از آن باقی مانده که به خوبی حفظ شده است. دور تا دور دیواری دژ مانند بود که کل شهر امپراتوری هوی را احاطه کرده بود که با وجود خرابی‌ها باز هم می‌توان آن را تشخیص داد.

هوی آن

هوی آن یکی دیگر از شهرهای آرام و جذابی است که می‌توانید در تور ویتنام پیدا کنید. این شهر که در جنوب دانانگ قرار دارد و با دوچرخه می توان به آن رسید دارای ساحل زیبا با فضای شهر قدیمی است. برای علاقه مندان به تاریخ بومی هستند این مکان مناسبی برای بازگشت به گذشته است که توسط ساختمان‌های قدیمی با فانوس‌های رنگی و درخشان تزئین شده است. در هوی آن می‌توانید بازاری بومی را پیدا کنید که منبع بزرگ سوغاتی‌های محلی و جورواجور است. برخی از کارهای دیگری که می‌توان در این منطقه انجام داد شامل تورهای قایق در میان جنگل‌های مانگرو یا یادگیری ماهیگیری با ساکنانی است که تکنیک‌های خود را در طول نسل‌ها سینه به سینه منتقل کرده‌اند. به علاوه برای سفر به هوی آن نیازی به بودجه زیادی ندارید، زیرا به طور کلی مقاصد ویتنام کاملا مقرون به صرفه هستند.

هوشی مین

شهر هوشی مین که قبلا به نام سایگون شناخته می‌شد، بزرگ‌ترین شهر ویتنام است و در گذشته پایتخت جمهوری ویتنام بوده است. این شهر چیزهای زیادی دارد که گردشگران به دنبال آن هستند مانند موزه‌ها، معابد، پارک‌ها و بازار خرید. به دنبال هر چیزی که بگردید، واقعا پیدا خواهید کرد به طوری که می‌توانید تمام روز را به کاوش در شهر بگذرانید. می‌توانید از کاخ اتحاد مجدد آن دیدن کنید، ساختمانی پنج طبقه که به نام کاخ استقلال نیز شناخته می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید درباره جنگ خون‌بار ویتنام بیشتر بدانید، می‌توانید از موزه بقایای جنگ آن دیدن کنید.

 

خیره کننده‌ترین چشم اندازهای ویتنام

ساحل موی نه (ساحل موج سواری)

اگر عاشق موج سواری هستید، موی نه  یا ساحل موج سواری بهترین مکان برای بازدید در ویتنام است. اگر می‌خواهید بهترین تجربه موج سواری را به دست آورید، زمانی است که جهت باد از غرب شمال غربی باشد. یکی از مقاصدی که می‌توانید در موی نه از آن دیدن کنید، جریان پری است. در واقع این جریان پری یا رودخانه پری یکی از شگفتی‌های طبیعی موی نه است که بازدیدکنندگان را به سوی خود می‌کشاند. این رودخانه با داشتن سنگ‌های قرمز آتشین شبیه رودخانه‌ای مذاب به نظر می‌رسد.

وین لانگ

وین لانگ مرکز استان وین لانگ است که در بین رودخانه دلتای مکونگ واقع شده. این شهر به خاطر بازار شناور منحصربفردش در رودخانه مکونگ معروف است. اگر به دنبال مناظر طبیعی و محلی هستید، این مکان می‌تواند بهترین مقصد شما باشد. اگر قصد دارید تعطیلات بهاری خود را در ویتنام بگذرانید، Vinh Long می‌تواند بهترین مقصد شما باشد. چیزهای زیادی برای انجام و دیدن دارد. اطراف و رودخانه مکونگ در مرکز شهر بهترین مکان برای کشف جواهرات پنهان شهر است.

شهر دالات

دالات یکی از زیباترین شهرهای کم‌تر دیده شده در ویتنام است. آب و هوای خنک در تمام طول سال که توسط دره‌های مه آلود ایجاد می‌شود، از شهر دالات ویتنام مکانی باورنکردنی برای بازدید ساخته است. کاملا مشخص است که چرا این شهر در قدیم محل اقامت تابستانی امپراتوران ویتنامی و فرانسوی‌ها بوده است. دالات مکانی ایده آل برای تعطیلات بهاری در ویتنام است که حتما باید بیشتر مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.

 

کروز سواری در خلیج بای تو لانگ، ویتنام

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران