بهترین مقاصد ساحلی ویتنام را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین مقاصد ساحلی ویتنام را بشناسید

ویتنام با بیش از ۳ هزار کیلومتر خط ساحلی و چندین جزیره‌ی کم‌نظیر، مقصدی ایده‌آل برای آن‌هایی محسوب می‌شود که می‌خواهند روزهای خود را بر روی شن‌های نرم و سفید سر کرده و به آبتنی در آب‌های آرام و شفاف بپردازند. ویتنام در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در زمینه جذب گردشگر داشته و شهرهای ساحلی زیادی دارد که می‌توانند، میزبانی عالی برای چنین سفری باشند. مجله فوربز در مقاله‌ای به مرور ۱۰ مقصد ساحلی برتر در تور ویتنام پرداخته بود و ما هم این لیست را در نوشته‌ی امروزمان آورده‌ایم.

 

کُن دائو (Con Dao)

اگر چه خیلی‌ها به اشتباه کُن دائو را یک جزیره محسوب می‌کنند، اما در واقع این مکان مجمع‌الجزایری متشکل از ۱۶ خشکی کوچک و بزرگ است. جزایری که در زمان‌های دور، زندان‌های بی‌رحمانه فرانسوی‌ها در آن‌جا قرار داشت اما حالا بیشتر به خاطر مرجان‌های دریایی فوق‌العاده زیبا و تنوع زیستی شگفت‌انگیزش در دریا معروف است. در جزیره‌ی اصلی، خانه‌های محلی را می‌بینید و هتل‌های ارزانی که با قیمت پایین می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. البته در نقطه مقابل، ریزورت‌های ۵ ستاره‌ی جذابی همچون Six Senses نیز در کُن دائو هستند که در کنار ساحل زیبای دات کوک (Dat Doc) واقع شده‌اند.

شمال جزیره‌ی کُن سان سواحل بی‌نظیری پیدا می‌کنید که با آب کریستالی خود شما را به وجد می‌آورند. یکی از این سواحل شگفت‌انگیز، ساحل لو ووی است که از زیبایی آن هر چه بگوییم کم است. البته پیشنهاد ما این است که حتما پا را فراتر از جزیره اصلی بگذارید و به دیگر خشکی‌های این مجمع‌الجزایر سر بزنید و از دنیای زیر آب نیز دیدن کنید.

 

قدم زدن بر روی پل طلایی ویتنام

خلیج هالونگ (Ha Long Bay)

خیلی از آن‌ها که رویای سفر به ویتنام را در سر می‌پرورانند، این ایده را با دیدن عکس‌های خلیج هالونگ به دست آورد‌ه‌اند. یکی از میراث جهانی یونسکو که زیبایی خاصی داشته و گشت‌های دریایی در آن‌جا بسیار محبوب است. اگر برای سفر به ویتنام، تور هانوی را هم انتخاب کرده باشید، می‌توانید با اتوبوس به این محل رفته و روزی را در این خلیج زیبا باشید.

اگر چه خیلی از گردشگران به گشت‌های دریایی با کشتی‌های کروز بسنده می‌کنند، اما تجربه کامل از سفر به خلیج هالونگ، رفتن به سواحلی همچون بان چان (Ban Chan) با آن شن‌های سفید خاصش یا سفر به جیزه تی تاپ (Ti Top) است. دیدنی‌های خلیج هالونگ تمامی ندارد و در هر گوشه‌اش یک شگفتی طبیعی انتظارتان را می‌کشد.

فو کوک (Phu Quoc)

فو کوک که در خلیج تایلند واقع شده و به کامبوج نیز نزدیک است، از دیگر مقاصد گردشگری محبوب ساحلی در ویتنام به حساب می‌آید. این مکان بزرگ‌ترین جزیره‌ی کشور به حساب آمده و بخش بزرگی از آن منطقه‌ای محافظت شده با نام پارک ملی فو کوک است که جدا از سواحلی بی‌نظیر، جنگل‌های گرم‌سیری را نیز شامل می‌شود.

با این حال اولین دلیلی که باید به خاطر آن فو کوک را برای سفر انتخاب کنید، سواحل آن‌جاست. زیباترین ساحل این جزیره، ساحل کِم (Khem) که در زمره بهترین سواحل دنیا قرار می‌گیرد. از دیگر سواحل دیدنی فو کوک می‌توان به ساحل سائو اشاره کرد. خوشبختانه برای اقامت در فو کوک نیز می‌توانید به سراغ هتل‌های ارزان بروید و حتما نیاز نیست که ریزروت‌های لاکچری را انتخاب کنید.

دا نانگ (Da Nang)

این مکان زمانی بندرگاه فرانسوی‌ها در زمان تصرف ویتنام بوده که حالا به عنوان سومین شهر بزرگ کشور، مقصدی بسیار محبوب در میان گردشگران است. دا نانگ چندین ساحل زیبا در خود دارد که بعضی از آن‌ها را باید به عنوان بهترین و زیباترین سواحل ویتنام شناخت. از ویژگی‌های دا نانگ این است که در کنار سواحل شلوغ در مرکز شهر، کافی است کمی از آن فضا دور شوید تا در فاصله‌ای کوتاه، به سواحلی زیبا و بکر و بسیار خلوت‌تر برسید.

طرفداران ورزش‌های آبی حتما به ساحل مای که (My Khe) بروند که نزدیک‌ترین ساحل به شهر است و تمامی امکانت لازم برای موج سواری، جت اسکی، اسنورکلینگ و ... در آن مهیا شده است. برای رفتن به سواحل دورتر نیز کرایه یک موتور را به شما پیشنهاد می‌کنیم که راحت با آن به هر جایی که خواستید بروید. ساحل تین سا (Tien Sa) در شمال شبه جزیره سون ترا (Son Tra) از جمله دیگر سواحل جذاب دا نانگ به شمار می‌رود.

 

هشت هاستل برتر شهر هوشی مین

نا ترانگ (Nha Trang)

این شهر شمالی، دیگر مقصد محبوب و بزرگ ویتنام است که چندین و چند ساحل زیبا در خود داشته و امکانات خوبی نیز در آن‌جا تهیه دیده شده است تا گردشگران به راحتی بتوانند از فضای آن استفاده کنند. البته هنوز هستند سواحل بکر و زیبایی که از شلوغی این محیط به دور مانده‌اند و در آن‌جاها می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از سواحل ویتنام داشته باشید.

ساحل اصلی نا ترانگ به اسم همین شهر خوانده می‌شود که البته به آن "ساحل شهری" نیز می‌گویند. جایی بسیار زیبا و البته خیلی شلوغ که برای لذت بردن از آن حتما باید ساعات اولیه صبح به ساحل بروید. جزایر کوچکی نیز در نزدیکی نا ترانگ هستند که گشت‌های دریایی، رفتن به آن خشکی‌ها و شنا در سواحلشان می‌تواند اتفاقی فوق‌العاده در سفرتان به ویتنام باشد.

دوک لِت (Doc Let)

دوک لِت با بیش از ۱۷7 کیلومتر خط ساحلی زیبا و آب شفاف و کریستالی، شهر عالی برای طرفداران مقاصد ساحلی به شمار می‌رود. شما می‌توانید، تور ویتنام خود را برای سفر به نا ترانگ برنامه ریزی کنید و در یک گردش یک روزه به دوک لِت بروید که در نزدیکی این شهر واقع شده است.

برای رفتن به دوک لِت، راحت‌ترین روش سوار شدن بر قطار است و به محض پیاده شدن در ایستگا می‌توانید به سراغ ساحل اصلی آن‌جا رفته و بر روی شن‌ها قدم بزنید، آبتنی کنید یا این که یک کایاک کرایه کره و دل به دریا بزنید. حتما خوردن غذاهای محلی دریایی را نیز در محل ساحل امتحان کنید.

هو کوک (Ho Coc)

اگر در سفر به ویتنام برای خود ماشینی اجراه کرده‌اید یا زحمت رفتن از سایگون به هو کوک را می‌توانید به جان بخرید، حتما پا در این مسیر گذاشته تا به یکی از شهرهای تازه توسعه یافته در زمینه گردشگری با سواحلی بسیار زیبا برسید.

خود ساحل هو کوک یکی از زیباترین‌ها در کشور است  و در بخش‌های مختلف شهر ، می‌توانید سواحل بیش‌تری را نیز پیدا کنید. در هو کوک هتل‌های متنوعی نیز برای اقامت طعبیه شده و البته رستوران‌های دریایی متعددی هستند که غذاهای خوشمزه با صید روز پخت می‌کنند.

موی نه (Mui Ne)

موی نه از آن مقاصد خاصی است که در فاصله‌ی کمی از سایگون واقع شده و تصویری متفاوت از مقاصد ساحلی ویتنام را برای شما به نمایش می‌گذارد. موی نه خیلی بزرگ نیست و در گذشته‌ای نه چندان دور، یک دهکده ماهیگیری کوچک بوده و عمده معروفیتش را مدیون پدیده خاصی است که ساحل را در این نقطه از ویتنام به دریا می‌رساند.

وقتی موی نه می‌رسید، می‌توانید در صحرایی بزرگ قدم زده و چند قدم آنورتر ساحلی فوق‌العاده زیبا با آبی زمردین را ببینید. این محل در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و دیگر مثل قبل خالی از گردشگر نیست و اتفاقا تورهای زیادی از سایگون به این محل برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

 

۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام

لی سون (Ly Son)

با فاصله‌ای که از مقاصد محبوب و مرکزی ویتنام دارد، لی سون مجمع‌الجزایری کم‌تر شناخته شده در میان توریست‌هاست. البته وقتی از لی سون حرف می‌زنیم، بیش‌تر منظورمان دو جزیره اصلی آن‌جاست که به نام‌های دائو لون (Dao Lon) و دائو بی (Dao Be) شناخته می‌شوند. این جزایر در کنار سواحل زیبایشان، از نظر ساختار زمین شناسی نیز واقعا چشم گیر هستند و بیش از ۵۰ معبد نیز در آن‌جاهای میزبانی می‌شوند. جالب است بدانید در کنار غذاهای دریایی خوشمزه، لی سون به سیرهای خاصی که در مزارعش کشت می‌شود نیز معروف است. مزارعی که بویشان را از فاصله‌ی بسیار زیاد خواهید فهیمد.

سفراها به لی سون عموما به مقصد دائو لون انجام می‌شود اما پیشنهاد ما این است که حتما کمی وقت بگذارید و به دائو بی نیز بروید تا تجربه‌ای کامل از حضور در این مکان داشته باشید. جزیره کوچک‌تر خانه‌ی مرجان‌های رنگارنگی است که با اسنورکلینگ می‌توانید به تماشایشان بنشینید. همچنین باید در نظر داشته باشید که چند نقطه خاص و سواحل کوچک در لی سون وجود دارد که آب آنقدر شفاف است که به راحتی ماهی‌ها را می‌توانید زیر آب ببینید. آکواریوم‌های طبیعی که واقعا شگفت‌انگیزند.

هوی آن (Hoi An)

حتی در قرن ۱۵میلادی نیز، بازدید کنندگان خارجی زیادی از چین، فرانسه و ژاپن به هوی آن می‌آمدند که از جمله محل‌های مهم برای تجارت در میان این کشورها به حساب می‌آیند.‌ در واقع گذشته‌ی هوی آن بسیار ارزشمند بوده و ویرانه‌های زیادی را می‌توانید در طبیعت این شهر ببینید. به همین دلیل در کنار سواحل، پیشنهاد می‌کنیم از "شهر تاریخی" که یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود نیز بازدید به عمل آورید.

 هوی آن شهر مقصدی بسیار محبوبی است که سواحل زیبای زیادی دارد اما تنها دلیلی که باعث شده در آخر لیست به آن اشاره کنیم، شلوغی هوی آن بوده که به واسطه‌ی همین محبوبیت به وجود آمده. با این حال اگر خیلی اهل شلوغی نیستید، می‌توانید برنامه ریزی کرده و به مناطق اطراف هوی آن بروید. از جزیره چام (Cham) دیدن کنید و بیش از ۲۰۰ نوع ماهی رنگارنگ را در آن‌جا مشاهده کرده یا به سراغ سواحلی همچون چونگ (Chong) یا باک (Bac) بروید.

 

ویتنام کشوری امن و شگفت‌انگیز برای سفرهای مجردی

۰۸ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران