۷ نکته کاربردی سفر به ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
۷ نکته کاربردی سفر به ایروان

ایروان پایتخت ارمنستان شهر تاریخ است و جاذبه‌های مذهبی. شهری پر از کلیساها و کنیسه‌های جذاب. شهری که جاذبه‌ای چون دریاچه سوان را در خود دارد. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و خوش گذراند و هم مجردی. شهری که روزهای پرشور و شب‌های پرخاطره‌ای برای مسافرانش می‌سازد. شهری که مردمانی خونگرم دارد و در بهترین هتل‌ها از مهمانانش میزبانی می‌کند. شهری که غالب رستوران‌هایش جزو بهترین‌های ارمنستان به حساب می‌آیند. اگر قصد سفر با تور ارمنستان را دارید و می‌خواهید بیشتر با آن آشنا شوید همراه ما باشید تا ۷ نکته کاربردی پیش از سفر به این شهر را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- مشکل زبان را با ایما و اشاره حل کنید

در سفرتان به ایروان باید بدانید بیشتر مردمان این شهر به زبان ارمنی و روسی مسلط هستند و زیاد با زبان انگلیسی آمیخته نیستند. اگرچه در هتل‌ها و مکان‌های دیدنی این شهر می‌توانید لیدرهایی را بیابید که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند اما غالب مردم این شهر از انگلیسی چیزی نمی‌دانند. بنابراین در سفرتان به این شهر و بازدید از نقاط مختلفش اعم از فروشگاه‌ها و بازارها، جاهای دیدنی کمتر شناخته شده و یا برای مثال ارتباط با راننده تاکسی‌ها و غیره تلاش کنید از زبان ایما و اشاره بهره بگیرید.

 

راهنمای خرید در ایروان؛ بازارها و مرکزخریدها

 ایروان 


۲- برای اقامتی ارزان هاستل‌ها را از نظر بگذرانید

اگر برای سفر به ایروان بودجه‌ی زیادی در اختیار ندارید باید بدانید می‌توانید روی هاستل‌های ارزان ایروان حساب ویژه باز کنید. هاستل‌های تمیزی که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و می‌توانند روزهای خاطره‌انگیز برایتان بسازند. هاستل‌هایی که به میزان چشمگیری هزینه سفر شما به این شهر را کاهش می‌دهند. ایروان پر از هتل‌های چند ستاره است که امکانات رفاهی و اقامتی فوق‌العاده‌ای دارند اما هاستل‌های این شهر نیز تجهیزات خوبی دارند و مهم آنکه در مکانی قرار دارند که دسترسی مناسبی به بخش‌های دیدنی و مختلف شهر دارند.

 

  ایروان


۳- خیابان‌گردی یکی از تفریحات ویژه ایروان است

در سفرتان به ایروان جدای بازدید از اماکن دیدنی تلاش کنید به خیابان‌های این شهر بروید و خیابان گردی کنید. چرا که بافت ویژه و زیبای خیابان‌های این شهر قادر هستند که رویدادهای جذاب به وجود آورند و در این رویدادها شما را با خودشان سهیم کنند. در این شهر همه روزه تورهای زیادی برگزار می‌شوند که رایگان با آنها می‌توانید خیابان‌گردی کنید و اگر دوست داشتید به راهنمای تورتان انعام بدهید. همچنین خودتان نیز می‌توانید در قالب یک پیاده‌روی خاطره‌انگیز در خیابان‌های این شهر پرسه بزنید. خیابان‌هایی که شب‌ها با نورپردازی‌های ویژه جذاب می‌شوند.

 

 ایروان


۴- موزه‌گردی را فراموش نکنید

ایروان خاطره‌های بسیار از گذشته و آنچه بر او و مردمانش رفته است در خود دارد. برای بازخوانی این گذشته باید به موزه‌هایش بروید و گوش بسپارید به صداهای غائب که امروزه تنها اندک نشانی از آنها باقی مانده است. یکی از معروف‌ترین موزه‌های ایروان موزه یادمان نسل کشی ارمنی‌هاست که به نوعی یادمان کشتار یک و نیم میلیون ارمنی به دست ترکان عثمانی است. این موزه قادر است شما را بیشتر و بهتر با گذشته و مردمان این شهر آشنا کند.

 

  ایروان


۵- شب‌های ایروان را در خواب به صبح نرسانید

ایروان شهر شب‌های باشکوه است و بسیار حیف است که شب‌های این شهر را در خواب باشید. توصیه ما به شما این است که شب‌ها به خیابان‌های ایروان بروید، یهترین غذاها را نوش جان کنید، پیاده‌روی کنید و اگر اهل بیدار ماندن تا صبح نیز هستید به کافه‌های شبانه این شهر بروید و تا صبح در شور و هیجان غرق شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ایروان همانطور که برای روزهایش برنامه دارید تا جاذبه‌های گردشگری این شهر را ببینید، برای شب‌هایش نیز برنامه‌های ویژه داشته باشد.

 

 ایروان


۶- بهترین غذاها را در بهترین رستوران‌ها نوش جان کنید

ایروان در خود رستوران درجه یک کم ندارد. رستوران‌هایی که هرکدام لذیذترین غذاها را طبخ می‌کنند، با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند و امکان نوش جان کردن غذا در بهترین فضاها را فراهم می‌آورند. در سفرتان به ایروان به شما توصیه می‌کنیم به رستوران‌های مختلف این شهر سری بزنید و انواع غذاهای ارمنی و بین‌المللی را سفارش بدهید و نوش جان کنید. رستوران‌های غذای حلال در ایروان بسیار است و برای گیاهخواران نیز رستوران‌های پرشمار دارد.

 

ایروان


۷- بازارها و مرکزخریدهای ایروان را بگردید

ایروان در خود مرکزخرید و بازارهای محلی کم ندارد. بنابراین بازارگردی را جزو برنامه‌های تفریحی خود در این شهر قرار بدهید. در بازارهای این شهر می‌توانید بهترین خریدها و در عین حال ارزان‌ترین‌ها را انجام بدهید. بنابراین خریدن سوغاتی‌های خاص ارمنستان را در این شهر فراموش نکیند.

 

در مرکزخرید دالما گاردن ایروان تفریح کنید

ایروان

۰۱ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران