روزی فوق‌العاده در پارک‌های جنگلی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
روزی فوق‌العاده در پارک‌های جنگلی استانبول

وقتی اسم تور استانبول به میان می‌آید همه به یاد مکان‌های دیدنی و ساختمان‌های بازمانده از دوره عثمانی می‌افتند وعده زیادی هم از قبل برای خوردن بهترین کباب‌ها و شیرینی‌ها برنامه می‌ریزند. در این میان گردشگران کم‌تری به سراغ طبیعت جذاب و سرسبز این شهر می‌روند که نه تنها از شلوغی‌ها به دور هستند بلکه آب و هوای معتدل‌تری هم دارند. با رفتن به پارک‌های طبیعی استانبول می‌توانید روزی فوق‌العاده را همراه خانواده و یا دوستان تجربه کنید.

 

پارک طبیعی میهرابات

این پارک زیبا و فوق‌العاده که در قسمت آسیایی شهر واقع شده است جایی به شدت دیدنی با مناظر زیباست. این پارک که در منطقه بیکوز استانبول واقع شده و مناظری خیره‌کننده از بسفر ارائه می‌دهد. در حقیقت این منطقه در جنوب شرقی محله Kanl ofca در بیکوز و بعد بسفر واقع شده و مساحتی بالغ برا ۲۰ هکتار از زمین‌های آن قسمت را به زیر سلطه خود درآورده است. این پارک قدمت زیادی نداشته و از پارک‌های نسبتا جدید شهر است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است. پارک میهرابات از آن جاهایی‌ست که عکاسان و نقاشان را به سمت خود می‌کشاند. بنابراین اگر به دنبال مناظر زیبای پانوراما هستید اینجا را از دست ندهید. کافه‌ای هم بالای تپه وجود دارد که برای تمام روز منو ارائه می‌دهد. مخصوصا منوی صبحانه کافه به شدت پرطرفدار و محبوب است. شما می‌توانید بر روی صندلی‌های راحت کافه بنشینید و ضمن لذت بردن از غذاهای خوشمزه ترکی مناظری خیره‌ کننده را هم شاهد باشید.

 راهنمای گردش ۴۸ ساعته در قسمت آسیایی استانبول

 

پارک طبیعی میهرابات

 

پارک طبیعی بنتلر

این پارک طبیعی سرسبز و زیبا که در زمینی بیش از ۱۶ هکتاری گسترده شده و با ماشین‌سواری کوتاهی به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد یکی از نقاط جذاب استانبول برای گشتن در طبیعت و پیک‌نیک است. بنتلر در زبان ترکی به معنی "سدها" است. این پارک در فاصله ۱ کیلومتری محله باغچه‌کوی در ساریر قرار گرفته و در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است. آب و هوای این پارک کاملا تمیز و معتدل بوده و اکسیژن خالص را تقدیم ریه‌هایتان می‌کند. در واقع پارک طبیعی بتلر یکی از ۹ پارک موجود در جنگل معروف بلگراد استانبول است که به عنوان یکی مهم‌ترین نقاط گشت و گذار و کمپینگ شناخته می‌شود. شما می‌توانید از مسیر پای پیده روی سد عبور کرده و از دریاچه آرام و جنگل های اطرافش دیدن کنید.

 

پارک طبیعی بنتلر

 

پارک طبیعی دیلبورنو

این پارک طبیعی فوق‌العاده زیبا که شکل و ظاهری شگفت‌انگیز و خیره‌کننده دارد در نظام محله استانبول و در خطه ساحلی واقع شده است. شما با رفتن به این پارک جنگل، دریا و صخره‌های سنگی تیز و تله‌کانی را در کنار هم خواهید داشت. به علاوه در این پارک انواع امکانات مختلف مانند میز و صندلی چوبی در جنگل و مسیر آسفالته برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده است. ارتفاعات این پارک بر تپه‌های جنگلی و دریا مناظر به یادماندنی ارائه می‌دهند. به علاوه رستورانی با منظره پانوراما هم در این پارک هست که می‌توانید به آن مراجعه کنید و چیزی بخورید.

گردش و تفریح در جزیره بیوک آدای استانبول

 

پارک طبیعی دیل‌بورنو

 

پارک طبیعی ایرماک

این پارک طبیعی که در منطقه رودخانه‌ای در ساریر واقع شده یکی دیگر از پارک‌های زیبای منطقه است که شما را کاملا از فضای شهری استانبول دور کرده و به دنیای سرسبز خود می‌برد به طوری که کاملا فراموش می‌کنید در استانبول هستید. این پارک که به پارک منطقه رودخانه شهرت داشته و شناخته می‌شود فرصت‌های مختلف شگفت‌انگیزی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما در اینجا می‌توانید به قدم‌زنی در حاشیه رودخانه بپردازید، پایی به آب بزنید و قایق‌سواری و ماهیگیری انجام دهید. مناظر پیش روی‌تان به حدی زیبا هستند که اصلا نمی‌توانید از آن‌ها چشم بردارید. برای زوج‌های جوان مخصوصا این پارک جنگلی خاطراتی به یادماندنی رقم خواهد زد.

 زیباترین مکان‌ها برای کمپ زدن و گردش‌ در طبیعت زیبای ترکیه 

 

پارک طبیعی ایرماک

 

پارک جنگلی Nesetsuyu

این پارک جنگلی که در منطقه سرسبز و طبیعی ساریر واقع شده از دیگر پارک‌های طبیعی استانبول است که با ماشین‌سواری در دسترس قرار دارد. پارک جنگلی Nesetsuyu در ۶ کیلومتری شمال غربی محله باغچه‌کوی ساریر و در کنار پارک جنگلی Falih Rıfkı Atay در مساحتی بالغ بر ۶۷ هکتار گسترده شده است. این پارک دارای مسیرهای پیاده‌روی مختلف برای شگت و گذار و دوچرخه‌سواری بوده و امکانات دیگری همچون میز و نیمکت‌های چوبی و آلاچیق نیز ارائه می‌دهد. شما می‌خوانید به باغ‌های زیبای آن بروید و از گل‌کاری‌ها لذت ببرید و یا خودتان را به حاشیه رودخانه برسانید و از تماشای زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید. بسته به این که به چه فعالیتی علاقه دارید چندین گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد.

 پارک آبی Aqua Dolphin استانبول؛ تجربه یک تفریح هیجان‌انگیز خانوادگی

 

پارک جنگلی Nesetsuyu

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران