پارک جنگلی نشت سویو در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
پارک جنگلی نشت سویو در استانبول

همانطور که همیشه گفته‌ایم، تنها جاذبه‌هایی که در تور استانبول می‌توانید به دیدنشان بروید، شامل بناهای تاریخی، بازارها و بندرگاه نمی‌شود. این شهر دیدنی‌های طبیعی بیشتری در اطرافش دارد که بازدید از آن‌ها مطمئنا می‌تواند سفر شما را بهتر و متنوع‌تر کند. یکی از این محل‌ها، پارک جنگلی نشت سویو است که امروز قصد معرفی آن را به شما عزیزان داریم.

 

درباره پارک جنگلی نشت سویو در استانبول

این پارک جنگلی زیبا و دنج، در جنگل بلگراد استانبول که یکی از زیباترین‌ها است واقع شده و یکی از بهترین جاها برای طبیعت گردی، پیک نیک و تفریحات خانوادگی نزد خود مردم استانبول است. گردشگران نیز در سال‌های اخیر این منطقه را پیدا کرده و آخر هفته‌ها که به این مکان بروید، می‌توانید هم مردم محلی را ببینید و هم افراد خارجی که برای گذراندن ساعاتی آرامش بخش و مفرح، به نشت سویو آمده‌اند.

 

بهترین رستوران‌های بین‌المللی استانبول

رفتن به این پارک جنگلی، مزایای زیادی برای شما دارد. این مکان که بیش از ۶۷.۵ هکتار وسعت دارد، پوشش گیاهی متنوع و جذابی در خود داشته و همچنین حیوانات و پرندگانی را نیز میزبانی می‌کند. فاصله‌ی چندانی از مرکز بشیکتاش استانبول تا جنگل بلگراد و پارک نشت سویو وجود نداشته و به راحتی با تاکسی یا حتی سیستم حمل و نقل عمومی نیز می‌توانید به این محل بروید.

کل این منطقه از سال‌ ۲۰۱۱ به عنوان مکانی محافظت شده در نظر گرفته شده و به همین دلیل است که تنها در نقاط در نظر گرفته شده می‌توانید اتراق کنید، اما برای گشت و گذار به هر بخشی از این پارک که خواستید، بروید و از هر گوشه‌اش لذت برده به عکاسی مشغول شوید.

 

هتل‌های اطراف بازار بزرگ استانبول

نکاتی درباره پارک جنگلی نشت سویو

جنگل بلگراد نقشی مهم در تاریخ استانبول دارد و امپراطوری‌های مهمی که در این نقطه از ترکیه حکومت می‌کردند، همیشه از آن بهره برده‌اند. به همین دلیل است که در دل این جنگل و در محدوده‌ی پارک نشت سویو، شما می‌توانید نشانه‌هایی تاریخی از این گذشتگان را ببینید.

پارک جنگلی نشت سویو، جدا از پهنه‌ی درختی سرسبز که شامل درختان متنوعی می‌شود، یک برکه نیز در کنار خود دارد که به همان نام خوانده می‌شود. این منطقه در هر فصلی از سال دیدنی است. در بهار تازه دوران نوزایی را طی می‌کند و شکوفه‌های درختان و هوایی مطبوع را به خود می‌بینید، در تابستان سرسبز و با هوایی ایده‌آل است و پاییز را نیز با چندین و چند رنگ جشن می‌گیرد. حتی زمستان نیز اگر در روزهای برفی به این جنگل بروید، مناظر بسیار دیدنی را مشاهده خواهید کرد.

فعالیت‌های جذاب در پارک جنگلی نشت سویو

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توانید به خاطرش در سفر با تور ترکیه به پارک جنگلی نشت سویو بروید، برپایی پیک نیک است. این محل برای جمع‌های خانوادگی، جایی عالی بوده و زمین‌های بازی باعث می‌شود تا بتوانید همراه دوستان و خانواده یا حتی دیگر گردشگران به بازی مشغول شوید.

همچنین مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری، باعث می‌شود به راحتی بتوانید دیدنی‌های این جنگل زیبا را مشاهده کرده و در میان درختان و در کنار برکه، عکس‌هایی جذاب بگیرید. در مجموع این مکان بیشتر به عنوان یک محل برای طبیعت گردی به حساب می‌آید و امکانات خاصی برای ماجراجویی و فعالیت‌های مختلف در آن تعبیه نشده.

 

تفریح در استانبول همچون محلی‌ها

امکانات موجود در پارک جنگلی نشت سویو

همانطور که گفتیم، این مکان یک منطقه محافظت شده محسوب می‌شود و شما در محلی خاص می‌توانید پیک نیک برپا کنید. با این وجود امکانت بسیار خوبی در نشت سویو برایتان مهیا شده که از جمله آن‌ها می‌توان به یک کافه و رستوران، جاده‌های مخصوص دوچرخه‌سواری و دوچرخه برای کرایه، سوپرمارکت، ایستگاه پلیس و اطلاعات، مسجد، زمین بازی، نیمکت، آلاچیق، کلبه و ... اشاره کرد. سرویس بهداشتی نیز در این محل در دسترس است تا به راحتی بتوانید همراه خانواده ساعاتی راحت و مفرح را در پارک بگذرانید.

ورودی و ساعات فعالیت پارک جنگلی نشت سویو

این محل ۲۴ ساعت روز و تمامی روزهای هفته در دسترس است و هیچ محدودیتی برای ورود به این مکان در نظر گرفته نشده و حتی می‌توانید در کلبه‌هایش، شب را به صبح برسانید. ورودی هر نفر برای این پارک جنگلی ۸ لیر است و اگر بخواهید ماشین وارد آن‌جا کنید باید ۲۴ لیر دیگر پرداخت نمایید.

 

استانبول در دوران کرونا برای سفر امن است؟

۱۰ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران