جذاب‌ترین فعالیت‌ها در استانبول همراه کودکان

جاذبه‌های گردشگری استانبول
جذاب‌ترین فعالیت‌ها در استانبول همراه کودکان

همیشه وقتی با فرزندان خود به سفر می‌روید، این فکر ذهن شما را مشغول می‌کند که چه کارهایی را به صورت گروهی می‌توانید به انجام برسانید؟ چطور به جاهایی بروید که همه‌ی اعضای خانواده از آن‌جا لذت ببرند؟ خوشبختانه در تور استانبول، فعالیت‌هایی زیادی هستند که بتوانید، همراه فرزندان خود به انجام برسانید. فعالیت‌هایی که امروز قصد مرور آن‌ها را با هم داریم.

 

ایسفانبول |  Isfanbul

تم پارک بزرگ ایسفانبول یک مجموعه بسیار بزرگ است که شامل شهر بازی جذاب، مجتمع خرید و بخش‌های مختلف تفریحی می‌شود که در منطقه ایوب استانبول واقع شده و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک روز مفرح همراه خانواده به حساب می‌آید. ایسفانبول حدود ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و با توجه به تعداد بسیار متنوعی از بازی‌ها، خیلی راحت یک بعد از ظهر کامل از وقت شما را پر خواهد کرد. نکته‌ی خیلی خوب در مورد این مکان، بازی‌هایی به شمار می‌رود که برای تمام سنین در نظر گرفته شده و هیچ کس جا نیفتاده است. همچنینی خیلی از سوار‌ها و بازی‌ها را می‌توان به صورت خانوادگی امتحان کرد.

مجتمع خرید این مجموعه، بیش از ۲۰۰ فروشگاه از برندهای مختلف را میزبانی کرده که خود جدا از پارک بازی، به تنهایی می‌توانید، توریست‌های مختلفی را به سمت این محل بکشاند. از جمله بازی‌های جذابی که در ایسفانبول امکان انجام را دارید می‌توان به ترن هوایی بزرگ آن اشاره کرد که سرعت آن در سه ثانیه به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، رودخانه دیوانه که سواری جذابی در رودخانه مصنوعی پارک است، برج عدابت که شما را از ۵۰ متری به پایین پرت می‌کند و بازی‌هایی مثل کینگ کنگ و وایکینگ اشاره کرد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. بهتر است برای ورود به پارک بلیط‌ها را به صورت آنلاین خریداری کنید تا هزینه‌ی کم‌تری پرداخت نمایید.

آدرس: Yeşilpınar Mah. Şehit Metin Kaya Sok. No:11/1, Eyup

 

آکواریوم سی لایف |  Sea Life Aquarium

آکواریوم سی لایف جایی بسیار محبوب بوده که در مرکز خرید فروم استانبول قرار دارد و در حال حاضر پنجمین آکواریوم بزرگ جهان به حساب می‌آید. سی لایف مجموعه‌ای از ۴۷ تانک بزرگ بوده که در مجموع ۱۵ هزار موجود آبی جذاب را در خود نگهداری می‌کند و شما می‌توانید از دیواره‌های شیشه‌ای بزرگ، آن‌ها را تماشا کنید. این مکان، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی کوسه‌ها را در اروپا دارد و همچنین در کنار آکواریوم‌های فیزیکی خود، یک آکواریوم دیجیتال جذاب نیز دارد که دیدنش خالی از لطف نیست.

این مجموعه به گونه‌ای ساخته شده که از بخش‌های مختلف با تم‌های متفاوت تشکیل شده است و در هر بخش، موجودات دریایی مربوط به یک اکوسیستم را مشاهده می‌کنید. تماشای ماهی‌‌های رنگارنگ یا کوسه‌هایی که از بالای سرتان در تونل شیشه‌ای می‌گذرند، برای هر سنی جذاب بوده و به همین دلیل است که رفتن به آکواریوم را به عنوان یک فعالیت خانوادگی جذاب معرفی کرده‌ایم. همچنین در مرکز خرید فاروم، امکان سر زدن به فروشگاه‌های مختلف و مراجعه به رستوران‌های و کافه‌های متعدد این مکان را نیز خواهید داشت.

 

بهترین مسیرها و مناطق پیاده روی در استانبول

آدرس: : Forum Istanbul Shopping Center, Kocatepe dist. Pasa Str. No:5/5, Bayrampasa

 

دیسکاوری سنتر لوگلند | LEGOLAND Discovery Center

البته این مکان بیشتر به درد بچه‌ها می‌خورد تا تمامی اعضای خانواده اما در هر حال باید دیسکاوری سنتر لگولند استانبول را در لیستمان قرار می‌دادیم. این مجموعه سر پوشیده برای هر زمان از سال مناسب بوده و بچه‌های ۳ تا ۱۰ سال می‌توانند با نظارت والدین خود در آن‌جا به بازی بپردازند، از مینی لند با سازه‌های جذابی که همه از لگو درست شده بازدید کنند و در سینمای چهار بعدی به تماشای فیلم‌های کوتاه لگویی بنشینند.

جالب است بدانید که این مکان نیز در مرکز خرید فاروم قرار گرفته، پس می‌توانید هم آکواریوم هم لگولند را در یک روز ببینید. دکور لگویی، بازی‌های متنوع و البته مینی لند، جذابیت‌هایی هستند که خاطره‌ای درخشان و به یاد ماندنی را برای بچه‌هایتان خواهند ساخت. همچنین در این محل، امکان گرفتن عکس‌های جذاب و دوست داشتنی از بچه‌ها را هم خواهید داشت.

آدرس: Forum Istanbul Shopping Center, Kocatepe dist. Pasa Str. No:5/5, Bayrampasa

 

آکواریوم استانبول |  Istanbul Aquarium

این مکان را نباید با آکواریومی که در مرکز خرید فروم قرار دارد، اشتباه بگیرید. آکواریوم استانبول جایی قدیمی‌تر است که البته فضایی به بزرگی ۶ هزار متر مربع داشته و برای این که از بخش‌های مختلف آن که تم‌های متفاوتی دارند، بازدید به عمل بیاورید، باید مسیری ۱.۲ کیلومتری را در میان آکواریوم‌ها طی کنید. تم‌های مختلف در این آکواریوم شامل جنگل بارانی، دریای سیاه، ماهی‌های رودخانه‌ای و ... می‌شود.

از نکات بسیار جالب در مورد این محل، رستوران آن است که در کنار آکواریومی بزرگ قرار گرفته و یک تجربه متفاوت برای شما و خانواده‌تان خواهد بود. این را فراموش نکنید که در آکواریوم استانبول، امکان غواصی با کوسه‌ها، یاد گرفتن غواصی در کلاس‌های محدود، غذا دادن به ماهی‌ها و کارهایی از این دست را هم خواهید داشت. این آکواریوم بیش از ۱۵ هزار موجود دریایی از حدود ۱۵۰۰ گونه‌ی مختلف را در خود میزبانی می‌کند و یک سینمای ۵ بعدی کوچک با ۷ فیلم مختلف با تم موجودات دریای را نیز در آن‌جا به نمایش می‌گذارد.

 

آشنایی با آب انبارهای بیزانسی استانبول

آدرس: Senlikköy district, Yesilköy Halkali Street. No:93 Florya

 

دلفیناریوم استانبول |  Istanbul Dolphinarium

این مکان بزرگ‌ترین دلفیناریوم سرپوشیده در اروپا به حساب می‌آید که در منطقه ایوب قرار گرفته و یکی دیگر از مکان‌هایی است که همه‌ی اعضای خانواده از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد. دلفیناریوم نمایش‌هایی یک ساعته با دلفین‌ها و شیرهای دریایی برگزار می‌کند و مراجعه کنندگان در نهایت می‌توانند، عکس‌هایی را با این حیوانات بگیرند.

از برنامه‌های جانبی این مجموعه می‌توان به شنا با دلفین‌ها اشاره کرد که البته فعالیتی نسبتا گران به حساب می‌آید و از قبل باید آن را رزرو کنید. یک برنامه‌ی جانبی مخصوص نیز برای کودکان در نظر گرفته شده که همراه با مربی برای مواجه نزدیک به دلفین‌ها برده می‌شوند و می‌توانند این حیوانات بامزه را از نزدیک لمس کنند. در نظر داشته باشید که دلفیناریوم استانبول، فضایی محدود دارد و ممکن است در روزهای شلوغ، برای تماشای نمایش به مشکل بر بخورید، پس بهتر است بلیط خود را به صورت آنلاین و از قبل خریدرای نمایید.

آدرس: Silahtarağa Mah. Silahtarağa Cad. No:20, Eyup

 

مینیاتورک - موزه مینیاتوری ترکیه |  Miniaturk – Miniature Turkey Museum

این موزه روباز بسیار بزرگ، جای منحصر به فردی است که در سفر به استانبول می‌توانید به سراغش بروید. در این فضای جالب توجه، ساختمان‌های نمادین ترکیه به صورت مینیاتوری درست شده‌اند. در مجموع ۱۳۵ مدل در مینیاتورک قرار گرفته که شامل ۶۲ مدل از استانبول، ۶۰ مدل از مناطق آناتولی و ۱۳ مدل از ساختمان‌های مربوط به امپراطوری عثمانی، خارج از مرز‌های ترکیه می‌شود.

البته مینیاتوریک بخش‌های مختلف دیگری خارج از موزه روبازش دارد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، موزه کریستال است که بسیاری از همان بناهایی که بیرون دیدید، در قالب کریستال‌ها به صورت سه بعدی درست شده‌اند. موزه پانورامای "پیروزی" به نبردهای ترکیه با کشورهای مختلف نگاهی انداخته و در نهایت یک کافه، رستوران، فروشگاه و ... نیز برای مراجعه کنندگان در این محل وجود دارد.

 

نکاتی برای بازدید از کاخ دلما باغچه استانبول

آدرس: Örnektepe, İmrahor Cd. No:7 D:1, 34445, Sütlüce, Beyoğlu

 

موزه رحمی کوچ |  Rahmi Koc Museum

این مکان را بیشتر به خانواده‌هایی معرفی می‌کنیم که همراه با فرزندان نوجوان خود به تور استانبول رفته‌اند. این موزه‌ی بسیار جذاب از ماشین‌ها و موتورهای کلاسیک نگهداری می‌کند و دیدنش واقعا لذت بخش است. فضای کلی موزه ۲۷ هزار متر مربع بوده و در ساحل شمالی شاخ طلایی قرار دارد.

در موزه رحمی کوچ استانبول ماشین‌های کلاسیک اررزشمندی از برندهای مختلف و مربوط به سال‌های متفاوت نگهداری می‌شود. از طرف دیگر، در سالن بزرگی، شما موتور سیکلت‌های کلاسیک را مشاهده خواهید کرد و حتی سالنی برای قایق‌های مختلف، مدل‌های کشتی‌ها و چیزهایی از این دست نیز در نظر گرفته شده است. موزه رحمی کوچ به مرور گسترش پیدا کرده و اگر چه زمانی، تنها یک موزه ماشین‌های کلاسیک بود، اما حالا یکی از ارزشمندترین موزه‌های شهر به حساب می‌آید که البته برای بینندگان نوجوان نیز، فوق‌العاده هیجان انگیز و ارزشمند خواهد بود.

آدرس: Hasköy Cad. No: 5, Hasköy

 

موزه اسباب بازی استانبول |  Istanbul Toy Museum

و در آخر به یک مکان خاص و جالب توجه در استانبول می‌پردازیم که با هر موزه‌ی دیگری در این شهر کاملا فرق می‌کند. در این موزه، اسباب‌بازی‌هایی از ۴۰ کشور مختلف و متعلق به دهه‌های مختلف نگهداری می‌شود و یک مجموعه‌ی جذاب و بزرگ در آن‌جا ساخته شده که هر کسی از دیدنش لذت خواهد برد و حتی بزرگ‌ترها هم ممکن است بعضی اسباب‌بازی‌هایی که روزی خود با آن‌ها تفریح می‌کردند را در این مکان پیدا کنند و بچه‌ها نیز از دیدن تجهیزاتی که بچه‌ها در گذشته‌های دور با آن‌ها بازی می‌کردند به وجد خواهند آمد.

این مکان نیز از جاهایی است که به مرور گسترش پیدا کرده و کامل‌تر شده است. اگر چندین سال قبل از آن‌جا بازدید کرده باشید، شاید این محل خیلی برایتان جذاب نبوده باشد اما حالا مجموعه‌هایی قدیمی از استار ترک و استار وارز، عروسک‌هایی از شرق دور یا جاهای مختلف اروپا، مجموعه اکشن فیگورهای جنگ جهانی دوم و اسباب‌بازی‌هایی که ارنست پاول لمن معروف ساخته است را در موزه اسباب بازی استانبول خواهید دید. این موزه کار خود را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرده و حالا چیزی حدود ۴ هزار اسباب بازی مختلف در خود دارد که قدمت بعضی از آن‌ها به ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد.

 

بهترین هتل‌های منطقه بی‌اغلو استانبول

آدرس: Omerpasa Zeki Zeren Str. No:17, Goztepe, Kadikoy

۲۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران