معرفی زیباترین پارک‌های تور استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی زیباترین پارک‌های تور استانبول

استانبول شهری بسیار بزرگ و زیبا است که با جاذبه‌های فراوان تاریخی، طبیعی، ساختمان‌های نئوکلاسیک و معماری‌های خیره کننده دوره عثمانی پر شده و دنیایی پر از زنگ و جادو را برای مسافران و بازدیدکنندگان خود خلق کرده است. وجود تمامی این ویژگی‌هایی که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشید باعث شده تا سالانه میلیون‌ها نفر از این شهر دیدن کنند و هیاهوی بسیار زیادی در کل شهر حکم‌فرما شود به طوری که گویی هرگز این شهر را قراری نیست. با این همه شما همیشه می‌توانید به پارک‌های زیبا و فضاهای روح‌نواز تور استانبول بروید و کمی از همهمه شهر به طبیعت سبز پناه ببرید.

ما با تحقیق در چندین وبسایت گردشگری و نظرات گردشگران تور استانبول لیستی دقیق تهیه کردیم تا شما مجبور نباشید سایت‌های متعددی را برای یافتن نقاط سبز و زیبای شهر جستجو کنید.

 

پارک امیرگان

خارج از منطقه شهری استانبول، در سمت اروپایی سواحل بسفر ۱۸ کیلومتری شمال مرکز استانبول، پارک امیرگان قطعه‌ای وسیع از فضای سبز است که هم جنگل‌ها و هم باغ‌های زیبا را در خود جای داده و آرامشی به دور از شلوغی شهر را فراهم آورده است. سفر به اینجا به ویژه در فصل بهار فوق‌العاده است، زیرا پارک امیرگان یکی از کانون‌های اصلی جشنواره لاله های استانبول بوده و در طول ماه آوریل، باغ‌های زیبای آن در بخش مرکزی پارک پر از لاله‌های چند رنگ خیره کننده می‌شود. این پارک زمانی متعلق به خدیو اسماعیل مصری (حکومت ۱۸۶۳-۱۸۷۹) بود که توسط بریتانیایی‌ها و عثمانی‌ها خلع شد اما اجازه داده شد تا پایان عمر خود را در تبعید در اینجا بگذراند.

 

راهنمای سفر ۳ روزه به استانبول

آدرس: Reşitpaşa, Emirgan Sk., 34467 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

پارک گلخانه

پارک گلخانه به معنای باغ گل رز که بسیاری آن را یکی از زیباترین باغ‌های استانبول می‌دانند، در پشت موزه معروف توپکاپی واقع شده و تا منطقه سیرکچی امتداد دارد. در طول سال‌ها، نام‌های متعددی مانند خانه گل، پارک مشاهیر، پارک نجیب‌ها، پارک نویسندگان و پارک فیلسوف بر روی این باغ گذاشته شد. این پارک که در سال ۱۹۲۶ به روی بازدیدکنندگان افتتاح شد و بعد از آن چندین بار به پارک رسمی کاخ توپکاپی تبدیل شد تا این که سرانجام به پارکی عمومی برای بازدید مردم و گردشگران تبدیل شد تا بتوانند در آناستراحت کرده و از شلوغی شهر دور شوند. در اینجا می‌توانید زیر سایه درختان استراحت کنید و یا در کافی شاپی با منظره ستودنی بسفر لم بدهید.

آدرس: Cankurtaran, Kennedy Cd., 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

 

پارک ییلدیز

پارک یلدیز زمانی شکارگاه خصوصی سلطان و بخشی از محوطه کاخ یلدیز بود که به عنوان اقامتگاه اصلی سلطان عبدالحمید دوم (حکومت ۱۹۰۹-۱۸۷۶) به جز دربار سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، این پارک که از دامنه تپه تا کاخ چیراغان که در حال حاضر یک هتل مجلل است امتداد یافته، و دارای مناظر پانوراما از بسفر است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز شهر در تعطیلات آخر هفته بسیار محبوب بوده و بازدیدکنندگان زیادی را به خود می‌بیند. برخی از مناطق کوچک پارک هنوز جنگل‌های انبوه با درختان بلوط، کاج، سرخدار و زبان گنجشک در میان گونه‌های درختی موجود در اینجا هستند.

 

دانستنی‌هایی درباره شهر استانبول

آدرس: Yıldız, 34349 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

مینیاتورک

در کرانه‌های شاخ طلایی استانبول، پارک معروف مینیاتورک با ویژگی‌های منحصر به فرد خود و ۱۲۲ مورد از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول و ترکیه به صورت مینیاتورهایی، ترکیه را به صورت کوچک شده در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با گردشی یکی دو ساعته جاذبه‌های اصلی را تماشا کنید بدون این که مجبور باشید هزینه فراوان کنید و هفته‌ها را در گوشه و کنار استانبول و ترکیه بگذرانید. مطمئنا از گشت و گذار در مساجد تاریخی سلطان احمد و فاتح، مسجد ایاصوفیه، خرابه‌های تاریخی قلعه روملی‌حیصاری و همچنین مکان‌های دیدنی ترکیه مانند مسجد جامع بورسا در بورسا، زیارتگاه جلال‌الدین الرومی در قونیه لذت خواهید برد. به علاوه یک راهنمای صوتی هم به زبان‌های عربی، انگلیسی، آلمانی و ترکی قابل فعال سازی در درسترس قرار داده شده است.

آدرس: Örnektepe, İmrahor Cd. No:7, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

پارک و جزیره فنرباغچه

پارک فنرباغچه در سمت آسیایی استانبول یکی از زیباترین و باشکوه ترین پارک‌های شهر است که به اسم فانوس (فانوس دریایی) که در سال ۱۸۵۷ در دوران عثمانی ساخته شد و یکی از بهترین فانوس‌های دریایی در استانبول به حساب می آمد نامگذاری شده است. این فانوس نقش مهمی در حفظ ایمنی کشتی‌ها هنگام عبور از تنگه بسفر، که دو طرف آسیایی و اروپایی استانبول را از هم جدا می‌کند، ایفا می‌کرد.

 

بزرگترین باغ وحش‌های استانبول

آدرس: Fenerbahçe, Fener Kalamış Yolu, 34726 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی بسیار زیبا و چشمگیر با باغی زیباتر و خوش ساخت است که از جاذبه‌های اصلی استانبول محسوب می‌شود. وقتی از کاغ و فضای داخلی آن دیدن می‌کنید بی‌شک محو زیبایی و شکوه آن خواهید شد اما وقتی به بیرون و فضای سبز آن می‌روید تازه متوجه زیبایی بی‌نقص باغی می‌شوید که احتمالا در غالب موارد پشت شهرت کاخ اصلی در رده دوم قرار می‌گیرد. به علاوه باید چشم‌اندازی زیبا از بسفر اشاره کنیم که مانند گیلاس روی کیک، تصویر کلی مکان را تکمیل می‌کند.

آدرس: Vişnezade, Dolmabahçe Cd., 34357 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

پارک Sarachane

این در واقع از سه پارک کوچک تشکیل شده که توسط تقاطع‌های جاده‌ای اصلی آتاتورک بولواری و فوزی پاشا کادسی از هم جدا شده‌اند. بخش شرقی «پارک ساراچان» فضای سبزی پر از درخت است که در میان صاحبان حیوانات خانگی و دونده‌های محلی محبوب بوده و  زمین بازی کودکان نیز ارائه می‌دهد. لبه غربی پارک در امتداد آتاتورک بولواری با قنات والنس قرن چهارم هم مرز است، در حالی که در انتهای شرقی پارک، مسجد بورمالی متعلق به قرن شانزدهم قرار دارد.

آدرس: Kalenderhane, Atatürk Bulvarı, Şehzadebaşı Caddesi, 34134 Fatih/İstanbul, Turkey

 

پارک فاتح کروسو

خارج از منطقه شهری استانبول ۲۷ کیلومتری شمال شرقی شهر مرکزی، پارک فاتح کروسو که زمانی اتاق‌تپه نامیده می‌شد برخی از چشمگیرترین مناظر منطقه بسفر را ارائه می‌دهد. این پارک در ساحل آسیایی بسفر درست در جنوب پل فاتح محمت سلطان قرار داشته مناظری از اطراف و پل شهدای ۱۵ جولای نیز در فاصله دور به سمت جنوب قابل مشاهده است. مسیرهای پیاده‌روی زیادی برای کاوش در اینجا وجود دارد، پارک اوتاقتپه-فاتح عمدا به‌عنوان یک منطقه طبیعی و بدون امکانات بوده، بنابراین کافه و رستورانی در داخل محوطه پارک وجود نداشته و عملا نه تنها امکانات پیک‌نیک در نظر گرفته نشده بلکه حتی رفتن در چمنزار هم مجاز نیست.

 

مهمترین فعالیت‌ها در سفر به استانبول

آدرس: Kavacık, 34810 Beykoz/İstanbul, Turkey

 

جنگل بلگراد

زمانی که وارد جنگل وسیع بلگراد شوید، باور اینکه هنوز در استانبول هستید سخت خواهد بود. برای مدت طولانی، این جنگل نه تنها واحه‌ای زیبا و حیات وحش بود، بلکه به عنوان یک مخزن طبیعی آب نیز عمل می‌کرد و برای قرن‌ها آب استانبول را تامین می‌کرد. اگرچه امروزه این پارک دیگر نقش آنچنانی در تامین آب استانبول ندارد اما بهترین چشمه‌های زیرزمینی اینجا هستند. شما می‌توانید بین مسیرهای جنگلی قدم بزنید و برای پیک نیک به سمت دریاچه بروید.

آدرس: Kemer, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

Nakkaştepe Millet Bahçesi 

یکی از جدیدترین مناطق پارک استانبول Nakkaştepe در سواحل آسیایی استانبول، به گونه‌ای طراحی شده است که برای خانواده‌ها فعالیت‌های زیادی را ارائه دهد. اگر بخواهید به سادگی از مناظر دیدن کنید، پارک مسیرها و تراس‌هایی دارد که به خوبی چیده شده‌اند. همچنین مناطقی وجود دارد که با تجهیزات زمین بازی و یک پارک ماجراجویی که شامل یک زیپ لاین می‌شود به طور خاص به کودکان اختصاص داده شده است.

آدرس: Kuzguncuk Mah, Gümüşyolu Çk Sk, 34674 Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

پارک سلطان احمد

پارک بزرگ سلطان احمد بین معروف‌ترین بناهای تاریخی استانبول، مسجد سلطان احمد که بیشتر به عنوان مسجد آبی شناخته می شود و هیپودروم در انتهای جنوبی پارک، و ایاصوفیه قرار دارد. جای تعجب نیست که این منطقه همیشه شلوغ بوده با بازدیدکنندگانی که از گنبدها و مناره‌های مسجد آبی و ایاصوفیه عکس می‌گیرند پر شده است.

آدرس: Binbirdirek, Sultan Ahmet Parkı No:2, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

 

پارک ماچا

یکی از محبوب‌ترین پارک‌های استانبول مخصوصا برای در آخر هفته‌های آفتابی ماچا با  نام کامل Maçka Demokrasi Parkı است که همیشه مملو از خانواده‌ها، صاحبان حیوانات خانگی و افرادی است که در حال قدم زدن و دویدن هستند. این پارک که یک فضای سبز و زیبا در مرکز شهر ارائه می‌دهد، هنوز دارای مناطق انبوه درختان از جمله درختان لیندن، شاه بلوط، بلوط، چنار، زبان گنجشک، توسکا و گردو است. مسیرهای داخل این پارک از میان پارک به زمین‌های بازی کودکان، باغ‌های سبز و چمن‌هایی برای پیک‌نیک‌ها و حوضچه‌های دست‌ساز منتهی می‌شوند. این پارک محیطی بسیار جذاب برای همه با سلیقه‌ها مختلف ارائه می‌دهد به طوری که همه از گشتن در آن سرشار از حس خوب و سبکی می‌شوند.

 

بهترین هتل‌های محله سیرکجی در استانبول

آدرس: Harbiye, Maçka Cd., 34367 Şişli/İstanbul, Turkey

 

پارک چاملیکا

اگر به دنبال منظره‌ای معاصر با تنگه بسفر، پراکندگی شهر و بلندی‌های دوردست هستید، چاملیکا بهترین مکان است. این پارک دربالای تپه‌ای به ارتفاع ۲۶۸ متری قرار دارد، و به‌خاطر تراس‌هایش که عکس‌های پانوراما از شهر ارائه می‌دهند محبوب است علی‌رغم این واقعیت که به خاطر موقعیت جغرافیایی آن مناظر نمادین مملو از مناره‌های افق استانبول بسیار دور دیده شود. به علاوه برج چاملیکا که اخیرا افتتاح شده و بسیار هم بحث‌برانگیز بوده بر روی تپه، نقطه دید بالاتری را برای عکاس‌های حرفه‌ای و خلاق ارائه می‌دهد، که با دو طبقه و دو رستورانش از بلندترین ساختمان شهر با ۳۶۹ متر بالا می‌رود.

آدرس: Küçük Çamlıca, Validebağ Korusu, 34696 Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

پارک Bahçeşehir Gölet

پارک گولتی در منطقه Bahçesehir در شمال غربی استانبول واقع شده است. این منطقه بزرگ با دریاچه‌های مصنوعی زیبا و چندین رستوران و زمین بازی کودکان در باغ وجود دارد. همچنین آبراه‌ها و دریاچه‌های متعددی در داخل پارک به همراه یک مسیر پیاده روی برای ورزش و بازی‌های کودکان طراحی شده است.

آدرس: Bahçeşehir 1. Kısım, 34488 Başakşehir/İstanbul, Turkey

۱۴ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران