به تماشای مسابقات مشهور و سنتی در دبی بنشینید

جاذبه‌های گردشگری دبی
به تماشای مسابقات مشهور و سنتی در دبی بنشینید

دبی، شهر تفریحات لوکس، از همه جای دنیا به خود گردشگر می‌بیند. گردشگرانی که بعضا برای خرید از بزرگترین و معروف‌ترین مال‌ها و مراکز خرید دنیا قدم به این شهر می‌گذارند و بعضا برای سفر کاری و اکثرا با تور دبی برای گردش، تفریح، کنسرت و تماشای مسابقات خاص به این شهر سفر می‌کنند. مسابقاتی از جمله فرمول وان، تنیس، کمل پولو و اسب سواری افراد زیادی را ترغیب می‌کند تا برای تماشای آن بلیط بخرند.

 

مسابقات اسب سواری در دبی


برگزاری مسابقات هیجان انگیز اسب سواری، دبی را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای علاقمندان به اسب سواری تبدیل کرده است. در این مسابقات شما دویدن بهترین و زیباترین اسب‌های دنیا را خواهید دید که در برحی موارد جایزه‌ای ۱ میلیون دلاری به خود اختصاص می‌دهند و ورزشکاران و اسب دوستان زیادی را از سرتا سر دنیا برای تماشای این حیوانات دوست داشتنی ترغیب می‌کند. معمولا افرادی که برای دیدن این مسابقه به دبی سفر می‌کنند جزو اقشار خاص و علاقه‌مندان اسب‌ها هستند و تماشای آن تبدیل به یکی از تفریحات جالب و لوکس شده است. در این زمان لباس‌های زیبا و جالبی بر تن اسب‌ها می‌پوشانند و شما خواهید توانست یکی از هیجان‌انگیزترین و متفاوت‌ترین مسابقات را تجربه کنید.

 

  تور یک روزه سافاری صحرای دبی تجربه‌ای هیجان‌انگیز در دل صحرا 

 

مسابقات در دبی

 


در این میان حتی ممکن است فرصت گذراندن دوره‌ای در باشگاه هوف بیتز (Hoofbeatz) برایتان ایجاد شود یا امکان تماشای مسابقات کاپ جهانی دبی در استادیوم اسب سواری میدان (Meydan Horse Race) نصیبتان شود. یادگیری چگونگی رفتار با اسب‌ها در باشگاه چوگان و سوارکاری دبی (Dubai Polo & Equestrian) و یا فقط اسب سواری در صحرا برای علاقمندان این حیوان نجیب و دوست‌داشتنی نیز در مرکز سوارکاری امارات (Emirates Equestrian Centre) برایتان فراهم خواهد بود.

  

مسابقات تنیس در دبی


مسابقات قهرمانی تنیس دبی از مشهورترین رویدادهای تنیس در جهان است. این مسابقات از سال ۱۹۹۳ هر ساله در دبی برگزار می‌شود و ۲۴‌امین دوره مسابقات قهرمانی تنیس در تاریخ ۲۸ بهمن تا ۱۱ اسفند سال ۹۷ در دبی برپا شد. سالانه بهترین ورزشکاران و تنیس بازان زن و مرد در این رقابت مهیج شرکت می‌کنند و گردشگرانی که از تماشای این تورنمنت معروف لذت می‌برند در این تاریح مشخص به دبی می‌آیند تا ورزشکاران مورد‌علاقه خود را تشویق کنند.

 

 از سیاره سبز و پیست اسکی با تور تابستان دبی

 

 مسابقات در دبی

 

 

کمل پولو، بازی سنتی مردم دبی


مشهورترین بازی، ورزش و یا تفریح سنتی عربی کمل پولو (camel polo) است. قوانین این ورزش کمی شبیه به چوگان است و افراد بر روی شتر سوار می‌شوند. شترها توسط مربیان متخصص روزانه برای این بازی و مسابقات برگزار شده آموزش می‌بینند و توسط سواران و مربیانشان هدایت می‌شوند. این بازی جزو تفریحات لوکس در دبی به حساب می‌آید. مدت زمان بازی یک ساعت است و از ۲ گروه ۴ نفره تشکیل می‌شود. حتی شما نیز می‌توانید یک روز صبح به باشگاه مربوط مراجعه کرده و با کمی آموزش در بازی شرکت کرده و لذت ببرید.

 

 

 کمل پولو

 


مسابقات شتر سواری با ربات در دبی


در صورتی که علاقه‌مند به شترها و دیدن مسابقات مربوط به آنها هستید، جالب است بدانید بعضا مسابقات ربات‌های شترسوار نیز در شهر دبی برگزار می‌شود که شاید تماشای آن برایتان هیجان متفاوتی را در بر داشته باشد. در این مسابقه سنتی، شترهای هر منطقه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و هدایت شترها توسط ربات‌ها انجام می‌شود. در واقع بر روی کوهان هر شتر یک ربات قرار می‌گیرد که دارای بلندگو هستند و صاحبان هر کدام این امکان را دارد تا دستورات خود را در طول مسابقه به شترها برساند، همچنین یک شلاق خودکار کوچک که توسط یک کنترل از راه دور اداره می‌شود نیز به هر ربات وصل است.

 

 تخفیفات تابستانه‌ی فعالیت‌های تفریحی در دبی

 

مسابقات شتر سواری

 


در مجموع مسابقات شتر سواری سال‌های طولانی است که در کشورهای عربی مخصوصا امارات برگزار می‌شود. ورزش شیکس تقریباً به طور انحصاری از بچه‌های کوچک ، معمولاً پسران در حدود چهار سال، برای سوار شدن و هدایت شترها استفاده می کرد. بسیاری از پسرانی که برای این مسابقه‌ها استفاده می‌شدند اغلب به برگزارکنندگان مسابقه یا صاحبان شتر فروخته می‌شدند و یک تجارت برده فعال کودک برای این مسابقات وجود داشت که شامل فرزندان خانواده‌های بی‌بضاعت می‌شد که آنها را به خدمت می‌فروختند. پس از اختراع ربات‌ها این مسابقات توسط آنها هدایت می‌شوند.

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران