معرفی چهار برج بلند و مشهور دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی چهار برج بلند و مشهور دبی

دبی یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای توریستی، تجاری در دنیاست. شهری پر از آسمان‌خراش‌های زیبا و بلند که با معماری‌های خاص و شیک، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. اگر چه به خاطر شیوع ویروس در سراسر جهان، هم اکنون امکان سفر با تور دبی به این شهر وجود ندارد. اما امید است در ماه‌های آینده و به زودی دوباره مرزهای کشورها به روی یکدیگر گشوده و رفت و آمدها و گشت و گذارها آغاز شود. چرا که دبی یکی از مدرن‌ترین مراکز و به روزترین تکنولوژی‌ها و تفریحات را در جهان داراست. در این متن ۴ برج بلند و نمادین دبی را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر آینده خود از آنها بازدید کنید.

 

۱-برج کایان Cayan Tower

یکی از برج‌های معروف و زیبای دبی با نام کیان یا کایان است که به برج بی نهایت هم شهرت دارد. برج کیان با معماری خاص به طوری طراحی شده که حول هسته مرکزی در دو زاویه متفاوت می‌چرخد و باعث می‌شود نیروی باد در ارتفاع بالای این برج به حداقل برسد. علاوه بر زیبایی آن، چرخش و پیچ برج باعث می‌شود تا در هر طبقه از برج، شما نمای متفاوتی را نسبت به طبقات دیگر تجربه کنید. برج بی‌نهایت، در منطقه مارینای دبی واقع شده و ارتفاع آن، ۳۰۶ متر است. طراحی جالب این برج، آن را به سرعت به یک سازه محبوب برای عکاسان، معماران و گردشگران و یکی از نمادهای دبی تبدیل کند.
برای ساخت این برج ۷۵ طبقه با پیچ خوردگی ۹۰ درجه‌ای به عنوان یکی از بلندترین برج‌های دنیا، از ورقه‌های کامپوزیت شیشه، استیل و آلومینیوم استفاده شده است. برج کیان توسط معماران برج خلیفه، اسکیدمور، اووینگز و مریل ساخته شده است.

 

برج هلال ماه دبی و سفری لاکچری

۲-برج خلیفه Burj Khalifa

برج خلیفه دبی به عنوان بلندترین برج دنیا به گونه‌ای نماد شهر دبی محسوب می‌شود. این برج با ارتفاع ۸۲۸ متری سه برابر برج ایفل در پاریس و دو برابر برج امپایر استیت نیویورک است. برج خلیفه در سال ۲۰۱۰ توسط آدرین اسمیت طراحی و در مرکز شهر دبی افتتاح شد. در نزدیکی این سازه غول‌پیکر و بلند، مرکز خرید دبی مال، فواره دبی و ساختمان اپرای دبی قرار دارند. برای بازدید از بالاترین نقطه برج و چشم‌انداز فراموش نشدنی دبی، لازم است هزینه ورودی بپردازید، اما ورود به هتل، بخش مسکونی، رستوران‌ و کافه‌ها برای عموم آزاد است.

۳-برج العرب Burj Al Arab

برج العرب یکی دیگر از نمادهای زیبای دبی به شکل بادبان طراحی و در سال ۱۹۹۹ ساخته شد. این ساختمان با ارتفاع ۳۲۱ متری به عنوان سومین هتل بلند جهان، بر روی یک جزیره‌ مصنوعی و در فاصله ۲۸۰ متری از ساحل مشهور جمیرا بیچ واقع شده است. از امکانات هتل برج العرب ۷ ستاره، می‌توان به ۲۸ طبقه دوبلکس، رستوران، هلیپاد یا محل فرود هلیکوپتر اختصاصی در ارتفاع ۲۱۰ متری و یک بار ساحلی اختصاصی اشاره کرد. همچنین هفت طبقه از این هتل، به صورت آکواریوم در زیر دریا قرار گرفته و اجاره کوچک‌ترین اتاق آن برای هر شب بیش از ۶ هزار درهم است. ورود به این هتل برای عموم افراد آزاد نیست. در سفرتان به دبی بهتر است یک بار در ساحل نزدیک برج‌العرب، چشم‌انداز زیبای غروب خورشید را با نمای این برج تماشا کنید و برای ثبت خاطرات عکس بگیرید.

 

در برج‌های جمیرای دبی یک سفر لوکس و رویایی را تجربه کنید

۴-برج های دوقلوی امارات Emirates Towers

برج‌های امارات با طراحی بسیار زیبایشان در بلوار دبی و در نزدیکی خیابان شیخ زائد خودنمایی می‌کنند. این برج‌ها مجموعه‌ای از مراکز خرید و رستوران‌ است که می‌تواند برای گردشگران جالب باشند. یکی از این برج‌ها با ارتفاع ۳۵۵ متری با کاربرد اداری و دیگری با ارتفاع ۳۰۵ متری به عنوان هتل در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است و در جایگاه دهمین برج بلند دبی قرار دارد. این دو برج به خاطر طراحی و معماری مثلثی شکلشان شهرت یافته و بازدید از آن‌ها برای عموم آزاد است. زیباترین و باشکوه‌ترین چشم‌انداز برای عکس گرفتن با این برج‌ها منطقه مرکز تجاری بین‌المللی دبی است که پر از کافه‌ها و رستوران‌های خوب و درجه یک است.

 

دراگون مارت، بازار اژدها در قلب دبی

 

۲۱ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران