معرفی ۱۰ برج بلند دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی ۱۰ برج بلند دبی

تور دبی یکی از پر طرفدارترین تورها نزد ایرانی‌هاست. چرا که این شهر هم نزدیک است و هم پر از تفریحات هیجان‌انگیز. در چند دهه گذشته، دبی پیشرفت بسیاری در همه زمینه‌ها از جمله ساخت و ساز، واردات تکنولوژی و ایجاد مجموعه‌های تفریحی داشته است. این شهر به علت شهرت جهانی خود در زمینه‌های کاری و تفریحی یکی از امن‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود. علاوه بر این، دبی به آسمان‌خراش‌های بلند و سر به فلک کشیده‌اش نیز مشهور است. در اینجا ده برج بلند دبی را بر اساس ارتفاع آنها به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت سفر به این شهر، با آنها آشنایی داشته باشید.


۱۰. برج اداری امارات

برج اداری امارات به عنوان یکی از چشمگیرترین برج‌های دبی با معماری خاصش، جزو بلندترین و مشهورترین برج‌های دبی محسوب می‌شود. این برج با ارتفاع ۳۵۴ متر در سال ۲۰۰۰ ساخته شد. در این برج مثلثی شکل از سه دیوار برای حفظ سازه و از پنل‌های آلومینیوم، نقره و مس برای نما استفاده شده است.

۹. برج جی دبلیو ماریوت مارکوئیس دبی

دو برج مشهور جی دبلیو ماریوت مارکوئیس در کنار یکدیگر به عنوان نهمین برج بلند دبی با ارتفاع ۳۵۵ متر در خیابان شیخ زاید واقع شده که یکی از مشهورترین هتل‌های ۵ ستاره و لوکس این شهر در ۶۶ طبقه به شمار می‌آید. ایده طراحی این برج از درخت نخل گرفته شده است.

۸. هتل جورا

یکی دیگر از برج‌های خیابان شیخ زاید، هتل جورا با ارتفاع ۳۵۶ متر است که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است. این هتل کلاسیک و شیک دارای ۵۲۸ اتاق و ۵ رستوران است و امکانات رفاهی دیگری همچون کافه، کلاب، استخر و سالن‌های ورزش و زیبایی را دارد. در ساخت این هتل از پنجره زیادی استفاده شده که نمای آن را زیباتر کرده است.

 

برج هلال ماه دبی و سفری لاکچری

۷. برج الماس

برج الماس با ارتفاع ۳۶۳ متر هفتمین برج بلند دبی محسوب می‌شود. این برج که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده، به نام برج دیاموند نیز در دنیا شناخته شده است. اما نام الماس به این دلیل بر روی برج گذاشته شده که معمار آن برای طراحی این سازه از فرم الماس الهام گرفته است. به این صورت که نمای برج الماس از ۸ مثلث تشکیل شده و فرم آنها مانند الماس بریده شده است. همچنین دلیل دیگر شهرت برج به خاطر قرار گرفتن بورس دیاموند دبی در آنجاست.

۶. برج ادرس بولوارد دبی

ششمین برح بلند دبی با ارتفاع ۳۶۸ متر، با نام آدرس بولوارد در کنار برج خلیفه در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. در این برج هتلی با ۱۹۶ اتاق قرار دارد که هر یک از اتاق‌هایش دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده از خلیج فارس، برج خلیفه و فواره معروف دبی است. انرژی این برج توسط خورشید تامین می‌شود.

۵. برج مسکونی الیت

در سال ۲۰۱۲ برجی در دبی مارینا با ارتفاغ ۳۸۰ متر ساخته شد که هم اکنون پنجمین برج بلند دبی به حساب می‌آید. این برج ۸۶ طبقه، مسکونی است و واحدهای یک خوابه تا پنت هاوس لوکسی دارد که ویوی اتاق‌هایش به خلیج فارس و پالم جمیرا است. معماری منحصر به فرد و زیبای این برج سبب شده تا طرفداران زیادی در دبی داشته باشد.

 

راهنمای بازدید از برج‌العرب در دبی

۴. برج ۲۳ مارینا

برج ۲۳ مارینا به عنوان چهارمین برج بلند دبی ا ارتفاع ۳۹۳ متر در سال ۲۰۱۲ تکمیل شد. در حالی که بیشتر واحدهایش قبل از اتمام ساخت آن به فروش رفته بود. این سازه بر روی یک سکو به صورت هشت ضلعی ساخته شده و نما و چشم انداز بسیار زیبایی دارد.

۳. برج پرنسس

برج پرنسس با ارتفاع ۴۱۴ متر به علت معماری و نمای زیبا و جالبش، بین گردشگران محبوبیت دارد. این برج که هم اکنون سومین برج بلند دبی است، در سال‌های ما بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ بلندترین برج مسکونی جهان بوده است. اگر جزو افرادی هستید که دیدن آسمان‌خراش‌ها برایتان جالب می‌آید، زمانی را در سفر خود برای دیدن برج پرنسس در نظر بگیرید.

۲. برج مارینا ۱۰۱

دومین برج بلند و اولین برج مسکونی بلند دنیا برج مارینا ۱۰۱ نام دارد. این برج ۱۰۱ طبقه با ۴۲۶ متر ارتفاع و ۲۸ آسانسور در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد. تفاوت کوچک این برج با برج مسکونی نیویورک، در یک متر ارتفاع است. در واقع فقط یک متر بلندتر از برج نیویورک، آن را بلندترین برج جهان کرده است.

 

معرفی تور رقص سالسا در سفر به دبی

۱. برج خلیفه

برج ۸۲۸ متری دبی با عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد. برج خلیفه ۱۶۳ طبقه دارد و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ و فراموش نشدنی را از بالاترین نقطه دبی در چشم بننده به نمایش می‌گذارد. مرکز خرید دبی، فواره معروف موزیکال دبی و ساختمان اپرا در نزدیکی این برج باشکوه قرار دارند که می‌توانید از آنها نیز بازدید کنید.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران