جذاب‌ترین نقاط کمتر شناخته شده شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
جذاب‌ترین نقاط کمتر شناخته شده شانگهای

معمولا وقتی مردم با تور چین به شانگهای سفر می‌کنند به دلیل عدم آگاهی مناسب از جاهای دیدنی و ویژگی‌های شهر، نمی‌دانند چه کارهایی باید انجام بدهند و چه جاهایی وجود دارد که از آن‌ها دیدن کنند. معمولا این گردشگران از یکی دو موزه دیدن می‌کنند و نهایتا از خوردن غذاهای اصیل چینی و منطقه‌ای لذت می‌برند. البته که برای انجام این کارها هیچ مشکلی وجود ندارد اما شانگهای دارای ظرفییت‌های خیلی بیشتری است و این یعنی کارهای توریستی زیادی وجود دارد که می‌توان انجام داد. ما در اینجا فعالیت‌هایی که فقط مردم شانگهای از آن‌ها باخبرند را معرفی میکنیم.

 

پارک جنگلی گونگ کینگ

با این که پارک جنگلی گونگ کینگ دومین پارک بزرگ شانگهای است اما به خاطر محل قرارگیری آن در محله یانگپو، دور از مرکز شهر توسط مردم بومی و گردشگران نادیده گرفته می‌شود. برای رفتن به این پارک باید کمی زمان‌تان را برای طی مسیر تا پارک کنار بگذارید. اما بعد از این که به پارک رسیدید می‌بینید که ارزش راه رفته را داشته است. شما می‌توانید یک روز کامل را در بین درختان و مسیرهای سرسبز بگذرانید و از فضای باز و فعالیت‌‌های بی‌پایان لذت ببرید. شما در اینجا می‌توانید از همه چیز مثل کارتینگ، ترن سواری، قایق پدالی و پینت‌بال لذت ببرید. این پارک جنگلی که به بنظر کیلومترها ادامه دارد و انتهای آن مشخص نیست با فعالیت‌های متنوعی پر شده است.

 

 

بهترین هتل‌های شانگهای که هرگز دوست ندارید ترکشان کنید

gongqing-forest-park_result

 

آدرس: 2000 Jungong Road, Yangpu Qu Shanghai Shi, China

تلفن: +862165740586

 

ستون ۹ اژدها

در چهارراه بزرگراه مرکز شهر شانگهای، ستونی کنده کاری شده وجود دارد که توجه همه را به خودش مشغول می‌کند. در واقع این ستون با طرح اژدها پر شده است. منتها این ستون که در بزرگراه به کار رفته یکی از نقاط نادیده شهر است که بیشتر مردم بدون نگاه کردن به آن از مقابلش به راحتی عبور می‌کنند. ما برای آگاهی شما این نقطه را معرفی می‌کنیم تا بدانید پشت این ستون داستان جذابی نهفته شده که کم‌تر کسی درباره اش می‌داند. طبق افسانه‌های محلی ساخت و ساز و گودبرداری در محل بزرگراه غیرممکن بود اما نمی‌شد پروژه شهری را هم نادیده گرفت. بنابراین مهندسین به دیدن یک کاهن رفتند تا راهی پیدا کنند. راهب بودایی هم گفت که زیر زمین آن منطقه اژدهایی ساکن است و تا زمانی که مورد احترام قرار نگیرد از آنجا حرکت نمی‌کند. بنابراین اول این ستون ساخته و نصب شد، و بعد مهندسین زمین را شکستند و کار ساخت و ساز را شروع کردند.

 

در رستوران‌های لوکس شانگهای طعم متفاوتی از غذا را تجربه کنید

nine-dragon-pillar-shanghai_result

 

منطقه تاریخی جیادینگ

معمولا مناطق اطراف شانگهای که به شدت زیبا و تاریخی هستند و محیط آرام‌تری نسبت به مرکز شهر دارند، به دلیل طولانی بودن مسافت از دید گردشگران دور می‌مانند. اما به لطف سیستم حمل و نقل شهری گسترده شانگهای به راحتی می‌توان به همه جا سفر کرد. بنابراین تنبلی را کنار بگذارید و به جیادینگ بروید. تا قرن ۱۹ام میلادی شانگهای شهری ماهیگیری بود که جیادینگ در فاصله کمی از آن قرار داشت. اما رفته رفته با گسترش و پیشرفت شانگهای این محله توسط شهرسازی بلعیده شد و به بخشی از شانگهای تبدیل گردید. این محله الان بیشتر حالت صنعتی دارد اما خوشبختانه نقاط تاریخی و بومی آن هنوز به قوت خود باقی مانده‌اند. شما در اینجا می‌توانید از معبد کنفسیوس، کانال‌های آبی و پارک‌ها، و همچنین موزه و بتکده لذت ببرید و منظره‌ای از گذشته منطقه را شاهد باشید.

 

معروف‌ترین رستوران‌های حلال در شانگهای

historic-jiading_result

 

جزیره چونگمینگ

جزیره چونگمینگ که در ساحل شمال شرقی شانگهای واقع شده، حال و هوایی کاملا متفاوت از شانگهای را ارائه می‌دهد و به عنوان دنیای دیگری از شانگهای شناخته می‌شود. قبلا این جزیره تنها با کشتی قابل دسترسی بود اما امروزه تنها با یک ساعت رانندگی به راحتی در دسترس قرار گرفته است. این جزیره سومین جزیره بزرگ چین است که با مناطق طبیعی دیدنی و زیبا همچون پناهگاه پرندگان مهاجر، جنگل‌های ملی و تالاب‌ها پرشده است. شما در اینجا زمین‌های زراعی فراوان و معبد کنفسیوس را نیز پیدا خواهید کرد. به علاوه سالانه چندین جشنواره مشهور مثل جشنواره زیست محیطی و فرهنگی پاییزی Qianwei و مسابقه ماهیگیری هم برگزار می‌شود.

 

chongming-island-shanghai_result

 

ساحل جینشان

برای شهری که معنی اسمش به "شهری روی آب" ترجمه می‌شود شانگهای عجیب با کمبود ساحل مواجه است. اگر از افراد محلی آدرس بهترین نقطه ساحلی شهر را بخواهید به احتمال قوی شما را به سمت دریاچه مصنوعی دیشوی راهنمایی می‌کنند. اما متاسفانه اجازه شنا و کباب زدن وجود ندارد. بنابراین به غیر از هوای تازه چه چیز دیگری وجود دارد؟ از بهترین جایگزین‌های این دریاچه ساحل جینشان در جنوبی‌ترین قسمت شانگهای است. شما به راحتی می‌توانید با مترو خودتان را به این ساحل برسانید. گرچه اینجا هم شنا مجاز نیز اما دست کم آب در دسترس بوده و می‌توانید تا قبل از سر رسیدن غریق نجات تنی به آب بزنید. بقیه فعالیت‌های ساحلی همچون کباب زدن و قایق‌سواری مجاز هستند.

 

بهترین بازارهای محلی شانگهای برای خریدی آسان

jinshan-city-beach-shanghai_result

 

آدرس: Jinshan Shanghai, 200540, China

۰۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران