بهترین نقاط اجرای زنده در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
بهترین نقاط اجرای زنده در شانگهای

شانگهای از مقاصد بسیار زیبا و دیدنی تور چین است که اهمیت زیادی از لحاظ صنعت، تکنولوژی و اقتصادی در این کشور پیدا کرده است. در عین حال شانگهای مقصدی بی‌نظیر برای گشت و گذار هم هست. در اینجا شما می‌توانید از بناهای تاریخی تا معابد بی‌نظیر، خیابان‌های سنتی تا مراکز خرید مدرن و به روز را یک جا پیدا کنید و در هر کدام که سلیقه‌تان بود بگردید. اما برای آخرشب‌های دوستانه چه برنامه‌ای دارید؟ موسیقی زنده که در شانگهای دارای دو زمینه موسیقی زنده است: جاز و متفرقه. این سبک موسیقی در دهه ۱۹۲۰ وارد زندگی شبانه شانگهای شد و این جو همچنان ادامه دارد.

 

JZ Club

اینجا نقطه‌ای محبوب در شانگهای است که می‌توانید از موسیقی جاز با طیف وسیعی از نوازندگان از اقشار مختلف جامعه است. هر غروب اینجا از سر و صدای موسیقی جاز پر می‌شود. آن هم به خاطر این که هنرجویان موسیقی جاز برای اجرا به اینجا می‌‌آیند بنابراین همیشه استعدادهای بی‌نظیری در این کافه اجرا دارند. البته از قبل بگوییم که باید آماده فهرست گرانی از نوشیدنی‌ها باشید. اگر تصمیم به رفتن گرفتید حتما از قبل برنامه آن‌ها را بررسی کنید و بعد برنامه‌ریزی کنید.

 

۸ کافه‌ی معروف شانگهایی برای نوشیدن بهترین قهوه

آدرس: JZ Club, B1/F, 158 Julu Road, Shanghai, China

 

Heyday

هی‌دی یکی از کلوپ‌های کاملا مجلل موسیقی جاز است که از بهترین آهنگ‌های جاز شبی بی‌نظیر و به یادماندنی برای مهمانان خود رقم می‌زند. به علاوه در بیشتر شب‌ها کوکتل‌های خلاقانه‌ای را در اینجا پیدا می‌کنید که توسط استادان متخصص برای مشترهای شیک و مشکل‌پسند مخلوط شده‌اند. در نوار پذیرایی نیز طیفی از فینگر فودهای جذاب وجود دارد که می‌توانید در کنار نوشیدنی‌ها بخورید و از طعم‌های تند و جذاب‌شان لذت ببرید. روی صحنه نوازندگان با استعداد در فضایی صمیمی آواز می‌خوانند که فضای پر زرق و برق شانگهای قدیمی را تداعی می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آخر هفته‌ها به شدت این کلوپ شلوغ می‌شود به همین دلیل باید از قبل برای خودتان میز رزرو کنید.

آدرس: Heyday, 50 Tai’an Road, Shanghai, China,

 

House of Blues and Jazz

با وجود این که این کافه در منطقه املاک با ارزش و مهم محله بوند واقع شده اما جوی بی‌آلایش را با موسیقی جاز خوب و باکیفیت برای مهمانان خود فراهم آورده است. گروهی متشکل از نوازندگان به صورت چرخشی روی صحنه اجرا می‌کنند و همانطور که از نامش پیداست منتخبی از موسیقی بلوز و جاز را برای جمعیتی بیشتر شامل افراد محلی و مهاجران می‌شود اجرا می‌کنند. نوشیدنی در اینجا گران است اما در عوض هزینه ورودی ندارد.

 

معرفی کافه‌های جذاب با تم‌های خاص شانگهای

آدرس: House of Blues and Jazz, 60 Fuzhou Road, Shanghai, China,

 

Fairmont Hotel Jazz Bar

هتل Fairmont Peace در جایی که سابقا Victor Sassoon قرار داشت و در دهه‌های ۱۹۳۰ تا ۴۰ بسیار محبوب بود واقع شده است. اینجا امروزه برای موسیقی جاز که حال و هوای گذشته هتل را یادآوری می‌کند شهرت دارد. از ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر تا شب، گروه موسیقی اولد جاز روی صحنه می‌آید که متشکل از هشت نفر بوده و بسیاری از آن‌ها در باشگاه اصلی موسیقی می‌نواختند. این جایی جذاب است بد نیست در طول اقامت‌تان یک بار به آن سری بزنید. البته برای آخرهفته‌ها شاید بد نباشد که رزرو انجام دهید.

آدرس: Fairmont Peace Hotel, 20 East Nanjing Road, Shanghai, China,

 

Yuyintang

یکی از قدیمی‌ترین نقاط شانگهای Yuyintang معروف به YYT همه چیز در مورد اجرای زنده و استعدادیابی هنرمندان خوش آینده را ارائه می‌دهد. اینجا دارای یک فضای صمیمی و صنعتی است که یک لیست منظمی از گروه‌های موسیقی زیرزمینی چینی و بین‌المللی را فرهم آورده که گاه به گاه با پاپ مستقل تلفیق می‌شوند. در تور شانگهای برای تماشای جمعیت سرگرم کننده و شنیدن موسیقی جدید به اینجا بیایید. قبل از رفتن حتما برنامه آن‌ها را بررسی کنید.

 

اقامتی جذاب در شانگهای با سبک چینی معاصر

آدرس: Yuyintang, 851 Kaixuan Road, Shanghai, China

 

Inferno

اگر طرفدار موسیقی هوی متال و جوی متفاوت و پر سر و صداتر هستید Inferno تنها مکان در شانگهای است که می‌توانید یک رژیم ثابت از موسیقی هوی متال، همراه با کوکتل‌های قوی و فیلم‌های ترسناک روی صفحه نمایش را پیدا کنید. این یکی از معدود مکان‌های شانگهای است که می‌توانید همراه با دوستان خود به آن بروید و شبی پر از جنب و جوش را تجربه کنید. قبل از این که بروید حتما برنامه آن‌ها را بررسی کنید.

آدرس: Inferno, Unit 6-103, Bund Square, No.01, 658 Dapu Road, Shanghai, China,

۱۸ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران