دنیای شگفت‌انگیز پارک 99 Wonderland در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
دنیای شگفت‌انگیز پارک 99 Wonderland در کوالالامپور

یکی از جاهایی که در سفر با تور مالزی حتما باید از آن دیدن کنید، غارهای باتو است. این مکان کمی از مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد اما به راحتی به وسیله مترو یا اتوبوس قابل دسترسی است. اما جایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، یک پارک عالی به نام 99 Wonderland است که در نزدیکی این غارها واقع شده و با دنیای شگفت‌انگیزی که پیش پایتان می‌گذارد، یکی از بهترین مراکز شهر برای یک گردشگری خانوادگی است.

 


99 Wonderland، تازه‌ترین جاذبه‌ی خانوادگی کوالالامپور


پارک 99 Wonderland چند ماهی می‌شود که در کوالالامپور بازگشایی شده و در منطقه سلایانگ کوالالامپور قرار گرفته که خود یک برکه‌ی زیبا دارد و این پارک با بهره گیری از این برکه، فضایی عالی و جذاب برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. همانقدر که این پارک می‌تواند زندگی مردم محلی این بخش از کوالالامپور را به واسطه حضور گردشگران تغییر بدهد، خود گردشگران نیز انتخابی جالب به تمام انتخاب‌هایشان در این شهر شلوغ اضافه شده است. 99 Wonderland مجموعه‌ای جذاب از بخش‌های تفریحی و زیبایی‌های طبیعی است که با حضور حیوانات مختلف و باغ پرندگان کامل می‌شود.

 

ایپو، مقصدی فوق‌العاده در نزدیکی کوالالامپور

 

Wonderland

 


هزینه‌ی ساخت این پارک که دو سال به طول انجامید، ۱۸ میلیون رینگیت شده و با قرار گیری در مرز کوالالامپور و سلانگور، قرار است برای هر دو شهر جاذبه‌ای گردشگری محسوب شود. مساحت این پارک ۸.۹ هکتار است که دور تا دور آن را برکه‌ی سری مورنی احاطه کرده و در نزدیکی آن نیز پارک شهری قرار دارد که برای پیاده‌روی می‌توانید به آن‌جا بروید.

 


بخش‌های مختلف پارک 99 Wonderland


این پارک دارای بخش‌هایی است که خانواده‌ها اعم از بزرگ‌ترها و بچه‌ها را به خود علاقه‌مند می‌کند. از تندیس بزرگ تیرکس و چند دایناسور دیگر گرفته تا پارک پرندگان و بازی‌های مختلف همگی بخشی از این جذابیت‌ها به حساب می‌آیند. پر طرفدارترین بخش 99 Wonderland ، باغ پرندگان است که در آن تنوع چشم‌گیری از انواع پرندگان به چشم می‌خورد. از فلامینگو تا اردک، قو، طوطوی و ... که باید حتما یک دوربین یا گوشی خوب همراه داشته باشید تا بتوانید از آن‌ها عکس بگیرید. در این بخش یک برکه‌ی کوچک مخصوص مرغابی‌‌ها وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها غذا بریزید و از تماشایشان لذت ببرید.

 

باغ وحش نگارا یا باغ وحش ملی در نزدیکی کوالالامپور

 

Wonderland

 


یک باغ وحش کوچک نیز در پارک در نظر گرفته شده که در آن حیوانات مختلفی از جمله راکون، چند نوع میمون و ... قرار دارد. اما یک محوطه جذاب دیگر در کرانه‌ی برکه وجود دارد پل جادویی است LED به رنگ‌های مختلف در آورده شده و شما می‌توانید در کنارش قدم بزنید و با سوار شدن بر روی قایق‌های پدالی در آب نیز به تفریح مشغول شوید. چندین جا برای گرفتن عکس در نظر گرفته شده که می‌توانید در آن‌ها عکس‌های خاطره‌انگیزی بگیرید. یک نکته مهم اینکه محوطه پارک بزرگ است، اگر کسی همراه دارید که راه رفتن طولانی مدت برای وی مشکل است، این مجموعه ویلچرهایی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

 

 Wonderland

 


بخش‌های ساخته شده‌ی جذاب موجود در 99 Wonderland


• فواره‌ی آسمانی که در نزدیکی برکه قرار گرفته و یک فواره‌ی بزرگ و زیباست
• پل جادویی که با چراغ‌های LED تزیین شده که می‌توانید روی آن قفل عشق بزنید
• تندیس بزرگ تیرکس و چند دایناسور دیگر که به صورت مکانیکی تکان می‌خورند
• مسیرهای نورپردارزی شده
• وسایل بازی کودکان

 

 ۶ اپلیکیشن کاربردی برای تسهیل سفر به کوالالامپور 

 

Wonderland

 


دست اندرکاران این پارک قرار کرده‌اند که به زودی یک خانه‌ی شیشه‌ای، یک مکان روباز تغییر پذیر و پناهگاه آموزشی حیوانات نیز در 99 Wonderland افتتاح کنند.


چطور به 99 Wonderland بروید


همانطور که گفتیم، 99 Wonderland کمی از مرکز شهر دور است و بسته به وسیله‌ای که انتخاب می‌کنید، از مرکز شهر بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه باید پیاده روی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل موقع رفتن خود را در ساعت‌های خلوت در نظر بگیرید که در ترافیک نخورید و سپس تا پایان ساعت پارک در آن بمانید تا از نمای زیبای شب لذت ببرید. برای رفتن نیز می‌توانید از تاکسی استفاده کنید یا اینکه با اتوبوس یا مترو خود را با غارهای باتو رسانده و از آن‌جا با تاکسی به این محل برسید.

 

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی کوالالامپور

 

 Wonderland

 


آدرس کامل: Jalan 13a, Pusat Bandar Utara Selayang, 68100 Batu Caves

۱۷ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران